Garaža

TEST: Dacia Bigster Hybrid – Cena, potrošnja i prostranost kao aduti

Dacia Bigster nastavlja tradiciju koju su definisale tri generacije modela Duster – u pitanju je najinteresantniji SUV model kada je cena u pitanju, potrošnja je još jedan od aduta, kao i prostranost i komfor. I sve to u broj većem pakovanju

Imali smo priliku da se pre nekoliko meseci nakratko družimo sa novom Daciom Bigster, a sada se ovaj prostrani SUV model našao kod nas na višednevnom testu. Tokom sedam dana smo za upravljačem ovog automobila prevalili nepunih 1.500 kilometara, od čega je oko 1000 kilometara bilo na auto-putu, tako da smo uspeli da otkrijemo sve vrline i nedostatke novog Dacia aduta.

Na priču o dizajnu ne treba trošiti mnogo vremena. Dacia Bigster se u potpunosti oslanja na smernice postavljene trećom generacijom modela Duster, ali je automobil uvećan u svim pravcima. To je omogućilo kreiranje veoma prostrane kabine koja pleni komforom.

Ono što je dobro je to da je pored dizajna zadržana i filozofija koja modela Duster odlikuje kroz tri generacije, a to je da novitet ne napušta koncept pristupačnosti. To se primeti po odabranim materijalima u kabini.

Retko se u ovoj klasi SUV modela zatiče tvrda plastika svuda, sve do gornje ivice vrata, ali to je omogućilo da ovaj prostrani i komforni SUV može da se kupi po početnoj ceni od 22.990 evra, koliko košta bazna verzija sa benzinskim motorom od 140 konjskih snaga.

Odabir materijala ne treba protumačiti kao nedostatak ovog automobila, već kao njegovu prednost u odnosu na konkurenciju, upravo zbog pomenute cene. Pomenuta plastika se primeti samo onda kada se traži i ispituje kabina “kuckanjem” i opipavanjem. U vožnji automobil je veoma utegnut, čak i tokom vožnje van asfalta.

Ono što mora da se istakne kao jedna od osnovnih vrlina je prostranost. Bilo da pričamo o prednjim sedištima ili zadnjoj klupi, ovo je automobil koji nudi obilje prostora. To posebno važi za zadnju klupu na kojoj će dovoljno prostora za glavu i kolena naći svi putnici bez obzira na stas.

Prtljažni prostor je takođe rekordnih dimenzija, a kod dobro opremljene verzije koja se našla na našem testu dočekao nas je jedan luksuzni detalj – električno otvaranje i zatvaranje petih vrata. Još jedna od premijera za Dacia brend je i elektro podesivo sedište. Istina, samo za vozača i to samo po visini i nagibu naslona, dok se po dužini podešava na standardni način.

Kada smo već kod sedišta, pomenimo i to da su veoma komfortna. Primerena su za najduža putovanja, što smo potvrdili i u praksi. Ni posle višečasovne vožnje ne može da se pronađe neka konkretna zamerka po pitanju komfora.

Uređenje kokpita je bez mnogo propusta. Ispred upravljača se umesto instrumenata nalazi veoma pregledan monitor. On pruža nekoliko opcija prikaza informacija, a ocena je da je veoma pregledan. Isto može da se kaže i za veliki centralno postavljen ekran multimedije. U svim uslovima vožnje, bez obzira na doba dana, preglednost je odlična.

Levo od ekrana multimedije je smešten držač za mobilni telefon koji je pomalo nepraktičan. Naime, opruga je veoma jaka, pa je ubacivanje telefona u ležište teško, kao i njegovo skidanje iz ležišta. Jasno je da opruga treba telefon sigurno da drži, ali je ipak prejaka, posebno kada su u pitanju veći telefoni. Onaj nosač za telefon naravno ne mora da se koristi, a moguće ga je i skinuti.

Pogon je ono što nas je kod ovog automobila najviše zanimalo, a to je nova verzija hibrida. Radna zapremina benzinskog motora je povećana sa 1,6 na 1,8 litara, a sve izmene su uticale i na povećanje ukupne snage sistema na 156 konjskih snaga.

U prvi mah može da se čini da bi ovakvo povećanje snage moglo negativno da se odrazi na ekonomičnost, ali situacija kao da je upravo suprotna. U proseku ovaj automobil u gradskim uslovima vožnje troši tek nešto iznad pet litara benzina.

Ono što iznenađuje još više je ekonomičnost na auto-putu. I pored gabarita karoserije i činjenice da na auto-putu hibridni sistem ne može da regeneriše kinetičku energiju, potrošnja se pri konstantnoj brzini od 130 kilometara na čas zadržava na 5,8 do 5,9 litara benzina.

U takvim uslovima vožnje komfor je zadovoljavajući, uz nešto manje buke od vetra i rada motora nego što smo od SUV modela ove cenovne klase očekivali. Zvučnu izolaciju takođe moramo da pohvalimo i kada je gradska vožnja u pitanju.

Višak performansi u odnosu na dosadašnju verziju hibridnog pogona se itekako oseti. Automobil je veoma startan, elastičan u vožnji, prvenstveno zahvaljujući trenutnom “boost-u” koji obezbeđuje elektromotor.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Novi Citroen C3 – Cena je samo jedan od aduta

VOZILI SMO: Novi Peugeot 3008 – Spoj suprotnosti

BYD Sealion 7 je električni SUV nenadmašnog odnosa cena – kvalitet

U ponudi postoji 4×4 verzija, ali hibrid ima pogon samo na prednjoj osovini. Ipak, to mu ne umanjuje mnogo SUV imidž. Naime, Bigster nije jedan od onih “vozačkih” SUV modela osmišljenih da peglaju krivine. Njegovo oslanjanje je meko, tako da automobil ugodno guta neravnine na putu.

I pored točkova prečnika čak 19 inča, zahvaljujući masivnim pneumaticima ovaj automobil se sa lakoćom penje po oštrim ivičnjacima, a ne plaši se ni silaska sa asfalta. Zaista je u pitanju SUV solidne prohodnosti, koji će da posustane tek na klizavom terenu, kada je integralni pogon zaista neophodan.

Sve ove karakteristike svrstavaju novi Dacia Bigster u klasu savršenih porodičnih automobila – veoma je prostran i komforan, ima dovoljno snage na putovanjima, a pritom su mu cena i niska potrošnja glavni aduti. Hibridna verzija se u trenutku pisanja ovog teksta prodaje po početnoj ceni od 32.990 evra.

Dacia Bigster Hybrid

Benzinski motor R4 benzin
Zapremina 1.799 ccm
Snaga 80 KW/94 KS pri 5.300 o/min.
Snaga sistema 116 kw/156 KS
Ubrzanje 0-100 Km/h 9,7 s
Maks. brzina 180 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.570 x 1.812 x 1.662 mm
Rezervoar 50 l
Prtljažnik 612 l

Detaljne podatke i cene o modelu Dacia Duster pronađite NA LINKU