Garaža

Renault Megane – poboljšan porodični bestseler

Novi Renault Megane je prošao kroz brojne modifikacije. Spolja je neznatno estetski poboljšan, ali je tehnički prilično usavršen, tako da se sada nudi i kao hibrid. Cena će biti poznata tek po dolasku na naše tržište, tokom ove godine

Pored inovacija kada je pogon u pitanju, Renault Megane se prošao i kroz brojna druga tehnička, ali i estetska poboljšanja. Spolja su vidljive blage modifikacije koje ovaj model čine nešto modernijim. Nov je prednji odbojnik sa drugačijim, nešto agresivnijim otvorima za dovod vazduha. Po ugledu na model Clio, i Megane sada može da se pohvali LED svetlima kao delom standardne opreme. Nova savremenija svetla pružaju 30 odsto bolje osvetljenje od klasičnih halogenih svetala koja su do sada bila deo osnovne opreme. Renault daje primer ostalim proizvođačima da LED svetla, kao bitan deo aktivne sigurnosti, ne moraju da budu deo serijske opreme tek kada cena automobila zađe u premijum nivo.

Kabina je takođe osvežena. Dosadašnja tabla sa instrumentima je zamenjena ekranom dijagonale 10 inča, dok se na centralnoj konzoli nalazi ekran od 9,3 inča koji je sada još elegantnije uklopljen. Funkcionisanje multimedije je dodatno unapređeno, tako da sada ima mnogo više sličnosti sa mobilnim telefonima. Komande na upravljaču su poboljšane, a omogućeno je upravljanje svim sistemima aktivne bezbednosti.

Najveća inovacija je uvođenje hibridne tehnologije. Plag in hibridni model pod imenom E-Tech pokreće 1.6 benzinski motor koji u saradnji sa elektromotorom obezbeđuje potencijal od 158 KS, autonomiju od 64 kilometra u urbanim uslovima vožnje i maksimalnu brzinu od 135 kilometara na čas u električnom modu. Hibrid će prvo biti dostupan u “karavan” modelu, a kasnije i u “heč beku”.

U početku će hibridna verzija biti dostupna samo u “karavan” verziji, a tek nešto kasnije i u kompaktnijem “heč beku”

Od standardnih motora tu je poznati 1.3 turbo benzinski agregat u verziji od 140 KS koji može da bude uparen sa manuelnom šestostepenom ili automatskom EDC transmisijom. Pored njega tu je i dobro poznati 1.5 DCI od 115 konjskih snaga. Verzija R.S. je pokretana poznatim 1.8 turbo motorom, ali u verziji od 300 KS, kao kod modela Trophy. Ovaj motor generiše obrtni moment od 400 njutnmetara kod manuelne transmisije i 420 njutnmetara kod verzije sa EDC menjačem. Izduvni sistem je opremljen ventilom kojim može da se utiče na zvuk motora, a u ovom modelu se podrazumeva i 4CONTROL upravljanje na sva četii točka.