Garaža

Kako odvesti auto na tehnički pregled po isteku registracije

Da li sme da se vozi automobil kojem je istekla registracija? Može li neregistrovan automobil do tehničkog pregleda da se preveze sa izdatim probnim tablicama? Koja je cena probnih tablica? Da li je šlep služba jedino rešenje? Kolike su kazne kada se vozi neregistrovan automobil

Ovih dana od kako je proglašena pandemija korona virusa i vanredno stanje, mnogi ne idu na posao, manje se kreću, tako da i veliki broj automobila stoji u garažama i na parkinzima. Mnogi su došli u situaciju da im je istekla registracija. To je za mnoge i racionalno rešenje, jer zašto bi registrovali automobil, ako ga ne koriste. Jedino na šta treba obratiti pažnju je da od isteka registracije ne prođe više od dva meseca, jer onda moraju da se vraćaju stare i preuzimaju nove tablice. To košta, a i znači da ne može sve da se obavi na tehničkom pregledu, već mora da se ide u MUP.

Legitimno je prvo svakog vozača da odloži trošak registracije ukoliko ne koristi automobil, ali postavlja se pitanje – kada odlučite da registrujete automobil, kako stići do mesta gde obavljate tehnički pregled sa neregistrovanim automobilom. Po Zakonu, automobil ne sme da učestvuje u saobraćaju ukoliko nije registrovan. Za to postoje dva razloga: Prvi je da automobil nije prošao obavezan tehnički pregled, što znači da nema potvrde da je ispravan. Drugi je to što automobil nema polisu obaveznog osiguranja. Ukoliko odlučite da ipak auto sami odvezete samo do najbližeg tehničkog pregleda, rizikujete plaćanje kazne. Ukoliko vas zaustavi saobraćajna policija, a registracija je istekla do 30 dana, dobićete kaznu od 5.000 dinara, a ako je od isteka registracije proteklo više od 30 dana, kazna je 10.000 dinara. Ako ste premašili 60 dana od isteka registracije, na licu mesta se pored kazne skidaju i registarske tablice. To su troškovi u boljem slučaju. Gori slučaj je da se tokom vožnje neregistrovanog automobila desi udes. Tada svu štetu morate da platite iz svog džepa, jer neregistrovan automobil nema polisu obaveznog osiguranja.

Šta su druge opcije da se automobil prebaci do tehničkog pregleda?

Jedna mogućnost je izdavanje probnih tablica. Njih možete dobiti u MUP-u, a po novim propisima za njihovo izdavanje nije potreban tehnički pregled. One se izdaju na period od jednog do 15 dana. Ali, one nisu jeftine. Za automobl od 100 konjskih snaga za samo jedan, što je minimum i koliko vam je potrebno da odvezete automobil na tehnički pregled, probne tablice koštaju oko 2.700 dinara.

To nas dovodi i do treće opcije da se automobil bezbedno i bez kršenja propisa preveze na tehnički pregled, a to je šlep-služba. Cene variraju zavisno od prevoznika, ali šlepanje u jednom pravcu do 10 kilometara, što će većini biti dovoljno da prevezu automobil do tehničkog pregleda, košta oko 2.500 dinara. To je povoljnije i od probnih tablica, a pritom šlep služba dolazi do vas po automobil, pa nema odlaska prevozom ili taksijem u MUP po probne tablice, što dodatno pojednostavljuje proceduru. Kada se kaže šlep služba, to znači da se automobil preveze na kamnionu, a ne da se šlepuje drugim automobilom kao kada je pokvaren. Šlepovanje neregistrovanog automobila takođe nije dozvoljeno, jer se po zakonu i to tretira kao njegovo učešće u saobraćaju.

Pročitajte još:

Mogu li zimske gume da se koriste i leti

Priprema automobila za zimu – šta proveriti, a šta ne

Šta podrazumeva garancija novog automobila, a šta ne

Da li vožnja na metan (CNG) štedi kućni budžet?

Kako utvrditi pravu kilometražu polovnog automobila

Kako do čistog i zdravog vazduha u automobilu