Garaža

Predstavljena je potpuno nova Škoda Fabia

Nova Škoda Fabia je većih dimenzija od prethodne verzije, tako da nudi mnogo više prostora. Dizel motora očekivano nema u ponudi, a baza pogona je trocilindrični benzinski motor od jednog litra zapremine. Cena za sada nije poznata

Škoda je predstavila potpuno novu verziju popularnog modela Fabia. Nova Škoda Fabia je predstavljena u potpunosti, poznati su i podaci o motorima, ali cena još nije definisana. Novi model je baziran na potpuno novoj mehaničkoj platformi, tako da ima povećane dimenzije. To će novi model Fabia učiniti još interesantnijim prodičnim vozačima u Srbiji. Novitet je čak 111 milimetara duži, tako da sada ima ukupnu dužinu od 4.108 mm. Međuosovinsko rastojanje je veće za 94 mm, što će poboljšati ponudu prostora u kabini. To već dovoljno ilustruje podatak da je prtlažnik veći za 50 litara od prethodnika, pa sada raspolaže sa 380 litara. To je podatak u rangu modela jedne klase iznad (VW Golf, Ford Focus, Renault Megane…)

Škoda je najavila da nova Fabia neće biti dostupna u hibridnim ili električnim verzijama. Takođe u ponudi nema ni dizel motora. Pogonska osnova je trocilnindrični benzinski motor od jednog litra radne zapremine. U verziji bez turbine on raspolaže sa 64 ili 79 konjskih snaga, a pogon se prenosi preko petostepenog manuelnog menjača. Dostupne će biti i turbo verzije ovog motora u verzijama od 94 ili 109 KS, kod kojih se snaga prenosi preko šestostepenog menuelnog menjača ili sedmostepenog automatskog sa dvostrukim kvačilom. Najsnažniji motor u ponudi je 1.5 TSI od 148 KS.

Kabina je prostranija, ali i modernija od prethodne verzije. Osnovne verzije će posedovati klasičnu instrument tablu sa dva analogna instrumenta, a kao opcija se nudi digitalna instrument tabla u vidu monitora od 10,25 inča. Na centralnoj konzoli će se u osnovoj verziji naći ekran od 6,5 inča, veći od osam inča, kao i najveći ekran od 9,2 inča. Mogućnost povezivanja sa Apple i Android mobilnim uređajima se podrazumeva.