Stigao je Renault Austral – Novi lider u kompaktnoj SUV klasi
Novi Renault Austral predstavlja naslednika popularnog modela Kadjar. Novo ime za automobil u istoj klasi, francuski proizvođač opravdava obimnim inovacijama, uključujući i hibridnu tehnologiju. Cena modela Austral za sada nije poznata
Renault Austral postavlja nove standarde u klasi kompaktnih SUV modela. Austral u Renault ponudi nasleđuje popularni Kadjar, a direktni konkurenti će mu biti Toyota RAV4 ili Peugeot 3008. Na prvi pogled čini se da Renault modelom Austral ima keca u rukavu, a kada je odnos cena – kvalitet u pitanju, Austral će sigurno moći da izazove i neke od premijum rivala iz ove klase.
Renault Austral odlikuje veoma moderan dizajn. Smernice viđene na električnom modelu Megane E-Tech sada su prenete i na ovaj model koji pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Gabariti karoserije nisu značajnije promenjeni u odnosu na model Kadjar.
Austral ima ukupnu dužinu od 4,5 metara, što ga svrstava u onu najpopularniju kategoriju, odnosno kompaktn SUV klasu, koja je pogodna za svakodnevne gradske obaveze, ali raspolaže sa dovoljno prostora za putovanja. Renault Austral se, dakle, nameće kao idealan izbor porodičnih vozača.
Enterijer je veoma savremen, a kokpit je u potunosti digitalizovan. Na centralnoj konzoli se nalazi veliki ekran dijagonale 12 inča, dok instrumente menja monitor, takođe dijagonale 12 inča.
Pored ovih inovacija Renult na spisak dodaje i opcioni paket opreme Esprit Alpine. Ime ovog paketa opreme asocira na Renault-ov sportski bend Alpine, a namenjen je modelima naglašenog sporskog karaktera.
Očekivano, u ponudi motora više nema dizela. Ljubiteljima niske potrošnje namenjena je hibridna verzija koja će da se nudi u dve verzije – od 197 ili 158 konjskih snaga. Ovaj hibridni pogon sačinjava trocilindrični benzinski motor od 1,2 litra radne zapremine kojem asistira elektromotor od 67 konjskih snaga.
Prema merenjima francuskih inženjera, hibridna verzija modela Austral je sposobna da 80 odsto gradske vožnje obavlja u električnom modu, pa prosečno emituje 105 grama ugljendioksida.
Pored hibrida u ponudi će se naći i dobro poznati 1.3 turbo benzinski motor u verzijama od 138 ili 158 konjskih snaga. Obe verzije su elektrifikovane, odnosno sa blagom hibridnom tehnologijom.
Ona ne omogućava kretanje na struju, ali elektrika asistira motoru prilikom ubzavanja i na kočenjima prikuplja energiju i skladišti je u manju bateriju. Zahvaljujući tome motor se automatski gasi pri manjim brzinam, što sve omogućava snažnijoj verziji od 158 KS da u proseku emituje svega 135 grama ugljendioksida po pređnom kilometru.