IKEA menja koncept – Gradi linijsku prodavnicu dugu dva kilometra
IKEA radi na planovima za linearnu prodavnicu koja bi se razlikovala od uobičajenog lavirintskog rasporeda ovog švedskog proizvođača nameštaja
Planirani objekat, za koji lokacija još nije potvrđena, protezaće se skoro dva kilometra u dužinu kako bi obuhvatio sve potrebne izložbene prostore i magacinski prostor. Arhitektonska vizualizacija prikazuje dug i uzak objekat u prepoznatljivim plavim i žutim bojama IKEA-e.
Ova promena je odgovor na sve veće zabrinutosti zbog toga što se kupci gube u IKEA prodavnicama, koje su odavno poznate po svojim vijugavim, jednosmernim stazama za kretanje.
Prema istraživanjima stručnjaka švedske kompanije, sa porastom upotrebe digitalnih mapa, GPS-a i činjenicom da ljudi danas jedva da podignu pogled sa telefona, primetno je da kupci više nemaju orijentaciju kakvu su nekad imali. Smatraju da je ovo rešenje za prodavniju u kojoj je nemoguće izgubiti se.
PROČITAJTE JOŠ:
Ništa se ne baca – IKEA ekološka kolekcija VAKSELBRUK
Boje su u nama – IKEA je predstavila TESAMMANS kolekciju
Prodavnica će imati samo jedan sprat, a kupci će ulaziti na jednom kraju i kretati se pravo napred kroz izložbene prostore, samouslužnu zonu sa nameštajem, i na kraju do kasa.
Biće postavljena i pokretna traka sa mogućnošću ulaska i izlaska u bilo kom trenutku, jer bi u prtivnom kupci bili primorani na dige šetnje da bi stigli do željenog mesta,koje može da bude na potpuno drugom kraju prodavnice.

Poznati IKEA restoran biće smešten na sredini objekta, a posebna brza pokretna traka prevoziće one kupce koji žele samo da jedu, a ne i da prođu kroz celu prodavnicu. Uprkos prelasku na linearan raspored, planirana prodavnica neće imati prozore, što je karakteristično za IKEA objekte.
IKEA je dugo poznata po svom lavirintskom rasporedu koji utiče na psihologiju kupaca, što se smatra jednim od ključnih faktora globalnog uspeha kompanije.
Međutim, nakon višenedeljnih planranja, rukovodioci su odlučili da isprobaju alternativu, jer su istraživanja pokazala da se kupci ne snalaze najbolje u sadašnjim prodavnicama I da imaju poteškoća da pronađu ono što traže.
Navodi se i da se razmatraju dodatni inovativni rasporedi za buduće IKEA objekte, uključujući i sferičnu prodavnicu.