Garaža

TEST: Toyota Yaris Cross – Krosover i za grad i za porodicu

Ponuda SUV i krosover modela u Toyota porodici nikada nije bila bogatija. Jedan od najatraktivnijih kada je u pitanju odnos cena – ponuđeno je Yaris Cross. U pitanju je kompaktan gradski B SUV, dovoljno sposoban i prostran za potrebe porodice

Aygo X, Yaris Cross, C-HR, Corolla Cross, RAV-4, Highlander, Land Cruiser, Hilux… Teško je nabrojati sve SUV, krosoover i 4×4 modele koje u ponudi danas ima Toyota. Raspon cena od najpristupačnijeg do najskupljeg Toyota SUV modela je ogroman.

Pre samo nekoliko godina ovako nešto nije zvučalo kao realnost, ali zahtevi tržišta za ovom klasom automobila su očigledno takvi, da na tržištu ima dovoljno razloga za ulaganje u razvoj i proizvodnju ovako velikog broja SUV modela.

Na našem testu se našla možda i najinteresantnija Toyota trenutno u ponudi, kada je odnos cena – ponuđeno u pitanju, model Yaris Cross. Ona bi trebala da zauzme godinama upražnjeno mesto ne preterano uspešnog modela Urban Cruiser. Naravno, pitanje je koje je to mesto danas, a šta je bilo nekada.

Urban Cruiser svakako nije bila najbolja Toyota ikada predstavljena, ali nije bila ni toliko loš automobil. Pre bi moglo da se kaže da tržište još nije bilo spremno za ovaj tip automobila. Jer kako drugačije objasniti da danas svaki proizvođač u ponudi ima nekoliko krosover modela i da se svi solidno prodaju, a da je Urban Cruiser doživeo tržišni neuspeh.

A na koji to deo tržišta danas Toyota računa kada je Yaris Cross u pitanju? Yaris Cross gabaritima i klasom predstavlja nešto slično što je bila prva generacija modela RAV-4. Danas se između modela Yaris Cross i današnjeg RAV-4 nalaze dva Toyota modela – Corolla Cross i C-HR.

Stvari je, dakle jako teško definisati, a čini se često da i same automobilske kompanije često menjaju planove i namene pojedinih modela. Ono što je sigurno je to da je Yaris Cross prvenstveno namenjen onima koji traže automobil gabarita modela Yaris, ali su privučeni velikom popularnošću SUV segmenta. Njima je C-HR ipak preveliki i preskup, a Yaris Cross bi trebao da bude prava mera.

Iako redizajn ovog modela nije bio značajan, Yaris Cross izgleda veoma sveže i atraktivno. Prednji deo automobila je prilično originalan i nije ga moguće pomešati sa nekim drugum Toyota modelom, dok bokovi sa masivnim uglastim blatobranima podsećaju na najnoviju generaciju modela RAV-4.

Kabina predstavlja uspešan miks sastojaka iz Toyota kuhinje. Instrumenti su pozajmljeni iz drugih Toyota modela, dok se na vrhu cenralne konzole našao nov ekran multimedije. Ispod ekrana se našlo dovoljno prostora za standardne komande klimatizacje, kao i dve praktične police za mobilne telefone i sitnice.

Mnogi proizvođači skupljih i većih automobila koji kreiraju kokpite bez imalo praktičnog prostora za odlaganje moblnog telefona bi mogli da malo prostudiraju ovo Toyota uređenje. 

Već smo navikli da u Toyota automobilima zatičemo odlična prednja sedišta, pa nas to kod modela Yars Cross ne iznenađuje. Sedišta plene udobnošću kakvu zatičemo u automobilima iz klase iznad.

Jedno od najprijatnijih iznenađenja je prtljažnik. Kada je zapremina prtljažnika u pitanju, Cross verzija nema mnogo dodirnih tačaka sa onim što bi od modela sa imenom Yaris moglo da se očekuje. Prtljažnik dodatno može da se proširi kada se duplo dno spusti, a tada se oslobađa 397 litara, što je u klasi C segmenta.

PROČITAJTE JOŠ:

TEST: Novi Renault Captur – Ozbiljniji i konkurentniji

VOZILI SMO: Novi Citroen C3 – Cena je samo jedan od aduta

Na našem testu se našao model pokretan hibridnim pogonom. U pitanju je Tojotin hibridni modul koji se sastoji od benzinskog trocilindraša zapremine 1.5 litara koji potpomognut elektromotorm raspolaže ukupnim potecijalom od 115 konja.

Snage, dakle nema za razbacivanje, ali je ima sasvim dovoljno za efikasnu vožnju, pogotovo u gradskim uslovima. Prija bešumna vožnja na parkinzima ili tokom laganog krstarenja, a ono čime ovaj automobil najviše pleni je veoma niska protrošnja.

Ona se u gradskim uslovima vožnje na našem testu kretala ispod četitiri litra benzina na pređenih sto kilometara. U prvi mah po resetovanju putnog računara potrošnja je pokazivala 3,6 litara, da bi se kasnije stabilizovala na 3,9 litara benzina.

Istina, automobil je uvek bio potpuno rasterećen, mahom samo sa vozačem za upravljačem, ali treba da napomenemo da je test obavljan u trenutku dok je veći deo vožnje obavljan sa uključenim klima uređajem.

Toyota Yaris Cross Hybrid

Benzinski motor R3, benzin
Zapremina 1.490 ccm
Snaga benzinskog motora (68 KW) 92 KS pri 5.500 o/min
Snaga elektromotora (59 KW) 80 KS
Ukupna snaga hibridnog sistema 116 KS
Transmisija benzinskog motora automatska, CVT
Ubrzanje 0-100 Km/h 11,2 s
Maks. brzina 170 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.310 x 1.770 x 1.615 mm
Rezervoar 36 l

Detaljne podatke o cenama i opremljenosti potražite na LINKU