TEST: Chery Tiggo 8 Pro – Lider na polju odnos cena-kvalitet
Kada je cena u pitanju, novi Chery Tiggo 8 Pro definitivno nudi više od konkurenata iz Japana ili Južne Koreje. Tokom višednevnog detaljnog testa pokušali smo da saznamo da li su ove prednosti samo “na papiru” i da li su opipljive i u realnoj eksploataciji
Pomalo je već postalo deplasirano ponavljati kako automobili koji dolaze iz Kine danas više ne zaostaju za konkurencijom po pitanju kvaliteta kao što je to ranije bio slučaj. U to smo mogli da se uverimo ponovo testirajući novi Chery Tiggo 8 Pro. U pitanju je SUV sa sedam sedišta koji nastupa u klasi kojoj pripadaju i neki od doajena poput modela Toyota RAV4 ili Nissan X-Trail.
Kineski takmičar ovoj trci pristupa na veoma efikasan način, kao da poručuje – ne pokušavam da budem bolji od vas, ali svakako ću od vas da ponudim više. Chery ne nudi sofisticiranu hibridnu tehnologiju kao, na primer, Toyota, već u ponudi je jedan i samo jedan motor – 1.6 turbo-benzinac od 147 konjskih snaga.

Nema ni sofisticiranog 4×4 pogona kao kod Nissan-a, već je prenos snage uvek i samo na prednju osovinu. Ali, ako navedene prednosti nisu ono zbog čega kupujete SUV u ovoj klasi, već su vam na prvom mestu komfor, prostranost, praktičnost i luksuz, onda Chery predstavlja optimalniji izbor. Da ne pominjemo neuporedivo povoljniju cenu i sedmogodišnju garanciju.
Ali, krenimo redom: što se dizajna tiče, nećemo dužiti – Chery definitivno izgleda dovoljno atraktivno i elegantno. Više to nije neki kineski automobil koji izgledom jasno stavlja do znanja da je u Evropu zalutao. Novi Chery Tiggo 8 Pro je po pitanju dizajna potpuno ravnopravan sa konkurentima sa Dalekog istoka.

I opet, kineski proizvođač se trudi da ponudi malo više, kao da smatra da bi njemu kupci više zamerili neke podvale od kojih evropski i japanski proizvođači odavno ne prezaju. Tako se u zadnjem delu nalazi četvorostruki završetak izduvnog sistema koji je pravi, a ne samo ukras, kakav sebi odavno dozvoljavaju doajeni automobilske industrije kao što je, na primer, Mercedes.
Trud da se ponudi više je očigledan i kada je kabina u pitanju. Iako ovaj automobil ni izbliza ne može da se okarakteriše kao premijum, prvi utisak je da je proizvođač tome težio. Presvlake od eko-kože u bordo nijansi, detalji od brušenog aluminijuma, uključujući i komande elektropomičnih prozora – sve to nas podseća na neke daleko luksuznije automobile.

Pozitivnom utisku doprinosi i činjenica da je većina površina presvučena materijalima mekim na dodir. Naravno, po toj ceni ukupni kvalitet ne može da bude na premijum ili “luxury” nivou, ali na tako nešto veoma podseća.
Ono u čemu Chery prednjači u odnosu na konkurenciju je činjenica da je kvalitet materijala zadržan i na zadnjoj klupi, gde konkurenti iz Evrope i Japana bez mnogo razmišljanja odmah prelaze na tvrdu plastiku.
Da je posebna pažnja posvećena putnicima na zadnjoj klupi pokazuje i jedan detalj – pored standardne pozicije elektro komandi suvozačevog sedišta, u donjem delu sedišta na dohvat desne ruke, one se nalaze i sa leve strane naslona suvozačevog sedišta, tako da putnik koji sedi iza suvozača lako može sam da oslobodi dodatni prostor za noge.

Komoditet i prostranost zadnje klupe su na očekivano visokom nivou, a ono po čemu se ovaj automobil razlikuje od većine konkurenata je i treći red sedišta. Proizvođač se potrudio, pa je i treći red sedišta opremljen klimatizacijom i držačima za čaše, ali mesta ima dovoljno samo za decu. Odrasle osobe na trećem redu sedišta jednostavno ne mogu da se smeste.
To nije nedostatak, jednostavno prostora ima toliko koliko ima. Ipak, nedostatak jeste to što ovaj automobil kod nas nije moguće kupiti u verziji sa pet sedišta. Ne samo da bi cena mogla da bude povoljnija, već bi u takvoj konfiguraciji i prtljažnik bio značajno većih dimenzija.

Uređenje kokpita sa ergonomske strane nije loše, ali bi moglo biti bolje. Očigledno je da kineski proizvođač prati trendove, nekad i po cenu praktičnosti. Tako su komande klimatizacije rešene uz pomoć touch panela umesto fizičkih tastera. Jeste atraktivno u dizajnerskom pogledu, ali nije praktično za upotrebu u vožnji.
Ekran multimedije i instrumenti se nalaze smešteni u zajedničkom panelu ispred upravljača i sve je to veoma elegantno upakovano. Sistem multimedije i instrumenti su izuzetno bogati, pa ako niste upoznati sa Chery standardima, trebaće vam dosta vremena da se naviknete.
Ipak, važno je da se sve može personalizovati i podešavati prema sopstvenim potrebama, a preglednost i funkcionalnost možemo da ocenimo kao zadovoljavajuće.

Već smo pomenuli da proizvođač kod ovog modela naglašava luksuzni momenat, pa stoga ne čude veoma komforna prednja sedišta. Ipak, ne bi im smetalo malo više bočne podrške u naslonu – svakako ne bi narušilo komoditet, a malo sigurniji zagrljaj u vožnji bi prijao.
PROČITAJTE JOŠ:
TEST: Dacia Bigster Hybrid – Cena, potrošnja i prostranost kao aduti
TEST: Geely Starray – Kvalitet pred kojim je dokazivanje
Ipak, prvi kilometri jasno stavljaju do znanja da Chery nije imao sportske ambicije kada je ovaj automobil u pitanju, što donekle opravdava izbor i oblik prednjih sedišta. Automobil plovi po asfaltu, udobnost je visoka, pa jurcanje kroz krivine svakako nije specijalnost ovog porodičnog sedmoseda.

Komforu doprinosi i odlična zvučna izolacija. Motor tiho prede, a odziv na gas nas je prijatno iznenadio, s obzirom da je u pitanju motor od 1.6 litara i 147 konjskih snaga, što nije previše za SUV model od 4,7 metara. Solidnim performansama svakako doprinosi i odlična sedmostepena automatska transmisija.
Ko želi malo više sportskog karaktera može da odabere sportski mod, ali mi smo ga samo isprobali i vratili u komforni režim vožnje koji je svakako primereniji za ovaj automobil.

E sad, česta su pitanja – u redu, sve je to lepo, ali za koliko vremena će to da se raspadne? To ne znamo, ali naš utisak je da neće. Današnji Chery nema nikakve veze sa modelima ovog brenda od pre petnaestak godina. Ovde je kvalitet na neuporedivo višem nivou – rekli bismo ravnopravan sa konkurentima iz Japana i Južne Koreje.
Tokom testa smo ovaj automobil namerno “mučili” oštrijom vožnjom po lošijem kolovozu i nijednom nismo u inače tihoj kabini čuli nijedan zvuk koji bi nagovestio naprezanje karoserije ili najavio da će plastika da se rastrese. Ponaša se u svakom pogledu kao neki, recimo, “Nemac”.

Tome treba dodati garanciju od sedam godina ili 150.000 kilometara, pa da bude potpuno jasno da se Kinezi u svom pohodu na evropsko tržište nimalo ne šale. Testirani model se sa obiljem opreme nudi po ceni od 33.990 evra.
Nešto skromnija verzija, kojoj nedostaju neke sitnice kao što su, na primer, head-up displej, ventilacija prednjih sedišta i još ponešto, nudi se po ceni od 30.990 evra.
Chery Tiggo 8 Pro
Motor R4, benzin, turbo
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 108 KW/147 KS pri 5.000 o/min
Ob. moment 275 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija automatska, sedam stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 10,6 s
Maks. brzina 190 km/h
Pogon na prednjim točkovima
Dimenzije 4.720 x 1.860 x 1.705 mm
Više informacija o opremi i cenama saznajte OVDE

