Aktuelno

ACO – Rast i u kriznim vremenima

Ovih dana se zbog pandemije korona virusa pred velikim izazovima nalaze sve sfere društva, a poseban udar je doživela ekonomija, kako na globalnom, tako i na mikro planu. Po procenama mnogih analitičara posledice ćemo osećati i u 2021. godini. Kako se trenutno situacija odražava na građevinski sektor i kakve su prognoze za budućnost, saznajemo od Jelene Andrić Grafakos, direktorke kompanije ACO Srbija i Crna Gora, jednog od lidera u oblasti upravljanja vodama.

Kako se u ovom trenutku odražava pandemija na poslovanje Vaše kompanije. Na prvi pogled se čini da građevinski sektor, bar što se tiče velikih projekata, nije mnogo pogođen… Ili grešimo?

Rekla bih da smo se svi zajedno na tržištu našli u do sada nepoznatoj situaciji koja je donela sa sobom dosta neizvesnosti i zahtevala brzu reakciju, kako u organizaciji samog posla, tako i u očuvanju osnovnih parametara poslovanja. Kada je u pitanju naša kompanija, radili smo tokom trajanja vanrednog stanja, preduzevši neophodne mere u smislu bezbednosti zaposlenih, radili od kuće, održavali redovne kontakte putem on-line platformi i izašli iz pandemije sa jako dobrim rezultatima.

Jelena Andrić Grafakos, Managing Director ACO Srbija i Crna Gora

U tom smislu, mogu reći da se situacija u kojoj smo se našli, nije odrazila negativno na naše poslovanje i da smo i u takvim uslovima imali rast, uspevali da uvezemo proizvode iz naših fabrika i isporučimo ih na projekte koji su to zahtevali u vreme vanrednog stanja. Što se tiče situacije na projektima, na mnogima se radilo i u toku pandemije, smanjenim intenzitetom ali se nekako ipak funcionisalo. Sada je utisak da se investicije nastavljaju i to ubrzanim tempom, tako da se stiče utisak da građevinski sektor nije u značajnijoj meri pogođen pandemijom.

– Da li ima razlike u padu prodaje kada su u pitanju krajnji korisnici i veliki kupci?

Naša kompanija uglavnom posluje sa izvođačima radova i tu se nije osetio pad prodaje. Naprotiv, i u toku vanrednog stanja, a naročito nakon njegovog završetka, rad na projektima je intenziviran i realizacija prati taj tempo. Jedan deo našeg proizvodnog programa je orijentisan ka krajnjim kupcima, kroz lanac maloprodaje i tu je bilo za očekivati da će doći do stagnacije jer je kretanje bilo ograničeno, a prioriteti usmereni na očuvanje zdravlja.

– Kako se Vaša kompanija prilagođava novonastaloj situaciji?

Trudimo se da i u ovoj situaciji ispratimo dešavanja na tržištu na adekvatan način i budemo kvalitetna podrška našim partnerima, od faze projektovanja do ugradnje i eksploatacije. Imamo veliki broj proizvoda na lageru, spremni smo da izađemo u susret za svaku konsultaciju i savet u domenu tehnike i samih proizvoda i zajedno sa našim kupcima pronalazimo najbolje cenovno i tehničko rešenje za svaki pojedinačni projekat. Takođe, oformili smo i servisnu mrežu koja svojom brzom reakcijom rešava sve situacije tokom eksploatacije na projektima gde su ugrađeni ACO uređaji.

Uigran tim profesionalaca – ACO Srbija i Crna Gora

– Da li je pandemija uticala na neke od tekućih planova za ovu godinu, kao što je na primer promocija novih proizvoda?

Kompanija ACO je pred kraj 2019 godine otvorila ACO Akademiju i izložbeni prostor za tržište Srbije i Crne Gore. Ideja nam je bila da naše poslovanje i saradnja sa klijentima dobije još jednu, edukativnu dimenziju, koja bi kroz sistem prezentacija, obuka, zajedničkih radionica, doprinela boljem sagledavanju i kvalitetnijim projektima u oblasti odvodnjavanja i prečišćavanja voda. Vrlo lepo smo započeli sa implementacijom takvog koncepta rada i ugostili dosta saradnika kao i studente Arhitektonskog i Građevinskog fakulteta. Nažalost, pandemija je do daljnjeg zaustavila takav način rada, pa smo već u razmišljanjima na koji način da digitalnim putem približimo klijentima naš izložbeni prostor, uradimo drugačije prezentacije, webinar-e i slično. Moramo se prilagoditi novonastaloj situaciji i obezbediti da protok informacija i podrška po kojoj smo poznati i dalje neometano funkcioniše.

– Kakvi su planovi za drugu polovinu godine, ili ste organizaciono već “u sledećoj godini”?

Svi smo videli koliko je u drugačijim okolnostima nezahvalno planirati previše unapred, ali mogu reći da nam je cilj da u drugoj polovini godine realizujemo neke od marketinških i edukativnih kampanja koje smo planirali, pojavimo se kao izlagači na stručnim sajmovima ukoliko to okolnosti dozvole, uspostavimo rad ACO Akademije i nastavimo sa radom na podizanju svesti o značaju adekvatnog odvodnjavanja i prečiščavanja voda.