AD Polet – Ulaganja u zaposlene i tehnologiju su ključ razvoja
Kompanija AD Polet IGK iz Novog Bečeja poznata je po tradiciji i kvalitetu proizvodnje crepa dugi niz godina. Od 2003. godine posluje u okviru poslovnog Sistema NEXE
Kompaniju AD Polet IGK karakteriše je konstantna modernizacija proizvodnje, uvođenje novih proizvoda, kao i investiranje u energetsku efikasnost proizvodnih procesa. Pored toga, posebno su posvećeni razvoju lokalne zajednice, što pokazuju kroz podršku brojnih projekata na lokalnom nivou, ali i donacijama za razvoj sporta. Majda Petković, direktorka AD Poleta IGK i direktorka prodaje poslovnog sistema NEXE za Srbiju, otkriva nam šta je u fokusu daljeg poslovnog razvoja.
Koja su to ulaganja koja su značajno uticala na poboljšanje rezultata u poslednjih godinu dana?
Period za nama je svakako obeležen brojnim izazovima u poslovanju, te smo i dalje investicije usmeravali ka održivosti i unapređenju postojećih procesa. Posebno nam je značajna investicija od 32.399.769 dinara u dve linije, za slaganje i za klasiranje crepa, a što je nastavak projekta iz 2020. godine. Dupliranjem linija omogućavamo kontinuiran proces proizvodnje i u slučajevima otkaza jedne linije. Pored toga, udvostručena je i sama pouzdanost linije, smanjeni su zastoji, pa su i troškovi održavanja same linije manji. Takođe, time obezbeđujemo veću sigurnost rada i veću količinu suvog crepa.
Nedavno je proširen asortiman kompanije AD Polet IGK, šta je to novo što imate u ponudi?
AD Polet pažljivo osluškuje potrebe svojih kupaca te prati trendove na tržištu, uz kontinuirano ulaganje u modernizaciju proizvodnje. Tako smo prošle godine, u skladu sa zahtevima tržišta, uveli nove boje crepa Glinex Trend i Klasik Plus, kao i nove engobe koje za cilj imaju poboljšanja estetike, ali i zaštite krova. To je stalni proces praćenja potreba naših kupaca i trendova, a kupci to vraćaju svojim poverenjem.
NEXE je posvećen unapređenju energetske efikasnosti, kakvi su rezultati do sada i šta dalje imate u planu?
Napredak koji smo do sada ostvarili je izvan svakih očekivanja. Prema Zakonu o efikasnom korišćenju energije propisano je smanjivanje specifičnog utroška energije za 1% na godišnjem nivou. “Polet” je zabeležio smanjenje od 7,11%, dok je fabrika cigle “Stražilovo” u Sremskim Karlovcima zabeležila smanjenje od čak 14,5% u 2020. godini. Upravo zbog toga i u skladu sa našim srednjoročnim i dugoročnim planovima, naredni koraci biće nastavak unapređenja tehnološkog procesa i poboljšanje automatizacije proizvodnog procesa.
Samo u 2020. godini Polet je realizovao investicije u iznosu od 202.558.860 dinara, od čega 127.393.290 dinara u fabriku crepa u Novom Bečeju, a 75.165.570 dinara u fabriku cigle u Sremskim Karlovcima. Kao veliko priznanje za trud i ulaganja u Polet kroz godine, Institut za ispitivanje materijala dodelio je AD Poletu EPD deklaraciju proizvoda o zaštiti životne sredine “Od kolevke do groba”, koja vredi pet godina, a ukazuje na to da su naši crepovi i fazonski komadi od gline ekološki proizvod čiji referentni vek duži od 50 godina. To će omogućiti projektantima, izvođačima, ali i svim ostalim korisnicima bolje razumevanje karakteristika održivih proizvoda i njihov uticaj na životnu sredinu.
Da li postoje neki noviteti u samom poslovanju kompanije?
Tokom prošle godine, NEXE je radio na unapređenju svoje prodaje i početkom 2021. implementirao je CRM u čijem je fokusu upravljanje odnosima sa kupcima. Ono što je glavna ideja jeste unapređenje analize poslovanja i saradnje sa postojećim kupcima, kao i olakšan pristup potencijalnim i novim kupcima. Novi princip podrazumeva da sada funkcionišemo po principu kanalne prodaje, pa je jedan naš predstavnik zadužen za prodaju svih naših proizvoda. Prodaja je centralizovana na nivou Grupe radi lakšeg pokrivanja svih tržišta. Trenutno radimo i na unapređenju logistike kako bismo standardizovali i centralizovali sve logističke procese. Ovim projektom optimizovaćemo udaljenosti, troškove logistike i to će znatno olakšati novu organizaciju prodaje. Ovakve promene doprinose efikasnijoj organizaciji i većoj posvećenosti kupcima, ali i jačaju poziciju brenda NEXE.
Kompanija je poznata kao lokalno orijentisana, kako nastojite da podržite zajednicu u kojoj stvarate?
U izazovnim vremenima jako je važno očuvati lokalnu ekonomiju, razvijati domaću privredu, ali i podržavati društvenu zajednicu. Razvoj lokalne zajednice značajan je za svaku kompaniju i upravo zbog toga želimo da motivišemo zaposlene, podstičemo ih da se razvijaju, kako bismo zadržali radna mesta u Srbiji, a mladim i obrazovnim kadrovima pružili mogućnost da rade u modernim kompanijama, negujući tradiciju. Potvrdu ovih vrednosti koje kao kompanija negujemo prepoznala je i Privredna Komora Srbije, te je u sklopu projekta “Čuvarkuća” omogućila obeležavanje proizvoda Poleta žigom jedinstvenih domaćih proizvoda. Ovim žigom naša kompanija pridružila se onima koji se bore za očuvanje domaće proizvodnje i napredak ekonomije.
Pored toga, dugi niz godina AD Polet razvija odnose sa lokalnom zajednicom na različitim nivoima, pa bih posebno istakla donaciju od 1.1 milion dinara za razvoj sporta lokalnom Rukometnom klubu Jedinstvo iz Novog Bečeja. Nismo zaboravili dati podršku našoj lokalnoj zajednici ni u trenucima pandemije, na vrhuncu koje smo donirali 2.736.582 dinara zdravstvenim ustanovama u Zrenjaninu i Novom Sadu.