Garaža

Nova Dacia Duster – Cena je i dalje adut

Predstavljena je nova verzija SUV bestselera Dacia Duster. Novi Duster je tek neznatno redizajniran, enterijer je komforniji i bogatiji, a dobio je i nove motore. Prema najavama iz kompanije Dacia, cena nove verzije modela Duster neće biti značajno promenjena u odnosu na aktuelni model

Predstavljena je nova Dacia Duster. U pitanju je zapravo redizajn postojećeg modela, a u kompaniji Dacia su se očigledno držali proverenog pravila, da ono što je dobro ne treba (previše) menjati. Ohrabruje i najava da se ni cena neće značajnije menjati. Nova Dacia Duster se jedva primetno razlikuje od prethodne verzije, a izmene će najlakše biti uočiti po novim prednjim i zadnjim svetlodnim grupama sa LED svetlosnim potpisima u obliku slova Y.

Kupce modela Duster mnogo veće inovacije dočekuju u kabini. Tu su novi kvalitetniji materijali na sedištima, nov je naslon za ruku između prednjih sedišta koji je sada po ugledu na luksuznije automobile pa ima i premnik za sitnice, a nova je i centralna konzola. Na njoj se sada nalazi osmoinčni ekran osetljiv na dodir.

Verzija sa prednjim pogonom je serijski opremljena ekološkim gumama koje pomažu u smanjivanju emisije CO2, a otpor kotrljanja je niži za 10 odsto. To će naravno doprineti i smanjenju potrošnje. Gume koje se ugrađuju u verziju sa pogonom na sve točkove ispunjavaju zvanične zahteve guma sa oznakom 3PMSF (All Season). Reč je o gumama koje vrhunski prianjaju, što znači da vam više neće biti potrebne zimske gume.

Nezavisno od nivoa opreme, serijska oprema uključuje putni računar, sistem automatske aktivacije dugih svetala i ograničavač brzine sa osvetljenim komandama na upravljaču. Automatski klima-uređaj sa digitalnim ekranom, tempomat sa osvetljenim komandama na upravljaču, grejana prednja sedišta i kartica „slobodne ruke” su dostupni na određenim verzijama.

Ponuda motora je značajno poboljšana. I dalje se stratuje sa trocilindarskim benzinskim turbo motorom od jednog litra rade zapremine i 90 konjskih snaga. On snagu do prednje osovine sada prenosi preko šestostepene, umesto petostepene manuelne transmisije kao do sada. I dalje će se u ponudi nalaziti i LPG,odnosno verzija ovog motora sa pogonom na gas, koja je snažnija i raspolaže sa 100 KS. Novost je da je rezervoar za gas, koji se nalazi smešten umesto rezervnog točka, veći i prihvata čak 50 litara gasa. Sve to omogućava ukupnu autonomiju veću od 1.200 kilometara, a novost je da TNG verzija modela Duster od sada ima i putni računar, što kod prethodnika nije bio slučaj. Trocilindarski benzinac se u svim verzijama nudi samo sa prednjim pogonom.

Od motora tu je poznati 1.3 benzinski četvorocilindraš koji se pored Dacia automobila ugrađuje i u Renault i Mercedes modele. Ovaj motor je dostupan u verzijma od 130 ili 150 KS. Slabija verzija se nudi sa manuelnim šestostepenim menjačem i prednjim pogonom. Snažnija verzija od 150 konjskih snaga može da se kupi u dve verzije – opcija sa 4×4 pogonom ima manuelni menjač, dok se verzija sa automatskim EDC menjačem nudi samo sa prednjim pogonom. Tu je provereni 1.5 dCi dizel u verziji od 115 konjskih snaga koji se nudi samo sa manuelnim šestostepenim menjačem, u verzijama sa 4×4 ili pogonom na prednjoj osovini.