Garaža

VOZILI SMO: Dacia Jogger Hybrid – Sedmosed za velike porodice

Da li je cena jedina ozbiljna mana Dačije Jogger u hibridnoj verziji? Koliko u proseku troši Dacia Jogger sa savremenim hibridnim pogonom iz Reanault-a? Kakva je ponuda prostora na trećem redu sedišta, a kakva je udobnost generalno? Ima li promena na polju kvaliteta plastike u kabini

Kada je Renault preuzeo brend Dacia, plan je bio jasan – proizvodja pristupačnijih automobila, kako je to tada reklamirano od strane francuske kompanije – automobila koji konkurišu prvenstveno polovnjacima. Situacija se tokom dve decenije malo promeila. Dacija još jeste pristupačan brend, ali cene su ipak porasle.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Dacia Duster sa motorom iz Mercedesa

VOZILI SMO: Nova Dacia Sandero Stepway TNG

VOZILI SMO: Dacia Jogger – Da li je cena jedini adut?

Tome je doprinela činjenica da su svi automobili poskupeli generalno, ali je i sam Dacia brend donekle unapređen. Naime, novi Dacia modeli više ne koriste staru Renault mehaniku, već su svi bazirani na najsavremenijim rešenjima koja u isto vreme korsti i matični Renault, izuzev što je sve na kraju “upakovano” uz neke kozmetičke uštede.

Sve to je imalo za posledicu da se na našem testu nađe prva Dacia ikada sa hibridnim pogonom. I to ne bilo kakvim hibridnim pogonom, već sklopom koji se trenutno ugrađuje u aktuelni Renault Clio. U pitanju je prostrana i udobna Dacia Jogger u verziji sa sedam sedišta. Tokom sedam dana za upravljačem ovog automobila pokušali smo da otkrijemo kako se uklapa najsavremenija tehnologija sa jeftinijom završnom izradom i drugim uštedama.

Dacia Jogger je naš stari znanac. U pitanju je najprostranija i najkomfornija Dacia u ponudi.  Ipak, iznenadili smo se koliko ovaj automobil zapravo pruža. Prostranost je definitivno jedan od aduta. Mesta ima u izobilju, pogotovo na zadnjoj klupi, a iza nje se krije ogroman prtljažni prostor.

U dnu prtjažnika, tik uz naslon zadnje klupe se kod testirane verzije našao sklopljen i treći red sedišta. Praktičnim patentom ova sedišta se podižu, kada se oslobađa prostor za još dva putnika. Tu ima dovoljno prostora za odrasle osobe, ali samo na kraćim relacijama, dok deca mogu da se smeste komotnije.

Kada je treći red sedišta podignut u prtljažniku na raspolaganju ostaje samo 160 litara. Ipak, treba napomenuti da je Dacia Jogger rekorder zapremine, jer kada su sedišta sklopljena, zauzimaju zaista minimum prostora. Ukoliko treći red sedišta uklonite iz automobila, ili se opredelite za verziju sa pet sedišta, na raspolaganju vam je prtljažnik od čak 708 litara.

Pozicija na prednjim sedištima je veoma komforna, a ono što udobnosti dodatno doprinosi je meko osanjanje. Takođe, već sa prvim prevezenim kilometrima se primeti da je u pitanju automobil sa međuosovinskim rastojanjem od gotovo tri metra (2.897 mm). Pored prostora na zadnjoj klupi to se se primeti i po ponašanju na putu. Vožnja je veoma komforna, a međuosovinsko rastojanje može da zasmeta samo u gradskim uslovima vožnje, jer smanjuje okretnost ovog automobila.

Kvalitet materijala je takav kakav jeste. To su neki detalji koji jednostavno moraju da ostanu takvi, kako bi cena ostala zadržana u željenim okvirima. Svuda oko vozača je tvrda crna plastika. Istina, obruč upravljača je presvučen kožom, ručica menjača je takođe kvalitetna, a u vratima i prednjem delu kokpita se nalaze tapacirane površine presvučene kvalitetnim platnom, što daje “štiming” i popravlja ukupnu ocenu.

Kako se na našem testu našla hibridna verzija, klasične instrumente je menjao ekran. Nešto je življih boja, ali je veoma jasan i pregledan. Ekran multimedije na vrhu centralne konzole je standardno rešenje iz novih Dacia automobila. To znači da su meniji dobro organizovani i logični za upotrebu.

Ono što nas je najviše zanimalo je pogon. Imali smo priliku da ga testiramo u modelu Clio. Kombinacija dva elektromotora i benzinskog agregata od 1.6 litara rezultuje snagom od 140 konja. U praksi subjektivni utisak je još bolji. Naime, zahvaljujući asistenciji elektromotora automobil startuje silovito i bez zadrške, a odlična su i međuubrzanja, čak i u većoj i masivnijoj karoseriji.

Potrošnja zavisi od stila vožnje. Ako tokom svakodnevne vožnje uživate u ubrzanjima i poigravate se, potrošnja će biti oko šest litara. Ako se vozi malo pažljivije, uz standardna ubrzanja, ali bez mnogo ekonomisanja, potrošnja pada na oko pet litara. Pritom vozač je mora da brine o bilo čemu, jer automobil samostalno upravlja radom hibridnog sistema i svako kočenje koristi da dopunjuje bateriju i gasi benzinski motor kada god je to moguće.

I na kraju dolazimo do zaključka. On je generalno pozitivan, a jedini problem sa kojim se ovaj automobil susreće je cena. U trenutku pisanja ovih redova ona je iznosila 29.990 evra za hibridnu verziju. Savremena tehnologija je definitivno ubila osnovnu prednost svakog Dacia modela, a to je pristupačnost. Srećom, u ponud se nalaze povoljnije, a jednako ekonomične verzije modela Jogger sa fabrički ugrađenim TNG-om, a koje poseduju većinu ovde navedenih vrlina testiranog modela.

Tehnički podaci:

Motor: benzinski, redni, 4 cilindra, zapremina 1.598 cm3, snaga 66 kW (90 KS), Maksimalni obrtni moment 148 Nm , Ukupna snaga sistema (103 kW) 140 KS ; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, automatski menjač; Dimanzije 4.547 x 1.784 x 1.674 mm, Prtljažnik min 160 l, max 708 l, Rezervor 50 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 10 s, Maks. brzina 167 km/h

Detaljnije podatke o opremi i cenama modela Dacia Jogger Hybrid pronađite OVDE

U partnerstvu sa: Drivegreen