Novi Nissan X-trail – Najbolji odnos cena kvalitet
Potpuno novi Nissan X-Trail donosi obilje praktičnosti, pogon na svim točkovima, kao i inovativni e-Power pogon. Cena će biti poznata tek po dolasku na tržište Srbije
Predstavljena je nova generacija popularnog SUV modela Nissan X-Trail. U pitanju je automobil koji je generacijama postavljao nove standarde po pitanju odnosa cene i kvaliteta. Bio je to jedan od najomiljenijih porodičnih SUV modela, dokazan na mnogim testovima, veoma udoban i praktičan, ali dovoljno sposoban van asfalta.
PROČITAJTE JOŠ: VOZILI SMO – Potpuno novi Nissan Qashqai
Nissan X-Trail je uvek bio automobil koji su voleli istinski zaljubljenici i automobile, ali su ga upravo zbog praktičnosti i nenametljivosti kupovali i oni koji o automobilima ništa ne znaju. Jer, istinski kvalitet se uvek nekako prepozna. Srećom, čini se da je i najnovija generacija upravo takva.
Za ovu novu generaciju, Nissan se oslonio na dobro utemeljen DNK koji se proteže kroz sve tri prethodne generacije X-Traila: pomalo “mišićav” dizajn, fleksibilnost i napredni pogon na sve točkove. Novi X-Trail će biti dostupan u konfiguracijama sa pet i sedam sedišta.
Novi X-Trail će biti drugi model u Nissanovoj evropskoj ponudi opremljen inovativnim e‑POWER pogonskim sistemom marke. Ekskluzivan za Nissan, e-POWER sistem predstavlja jedinstven pristup elektrifikaciji nudeći iskustvo električne vožnje bez potrebe za punjenjem.
Da bi odgovorio zahtevima evropskih kupaca u njihovoj svakodnevnoj vožnji, e-POWER instalacija je značajno unapređena za novi X-Trail. Primena u japanskom modelu Note je imala 1.2 benzinski motor koji puni bateriju, sa ukupnom izlaznom snagom od 106 KS. Za evropsko tržište on je nadograđen na 1.5-litarski turbo benzinski motor varijabilnog stepena kompresije koji razvija ukupnu izlaznu snagu od 150 kW (204 KS).
Jedinstven element sistema e-POWER je što se benzinski motor koristi isključivo za generisanje električne energije, dok se točkovi pokreću u potpunosti elektromotorom. To znači da motor uvek može da radi u svom optimalnom opsegu, što dovodi do superiorne efikasnosti goriva u urbanim sredinama.
S obzirom na to da će 70% vremena vožnje verovatno biti potrošeno u prigradskim područjima, Nissan je razvio potpuno novo iskustvo vožnje jednom pedalom pod nazivom e-Pedal Step. Osmišljen da ukloni naprezanje koje se ponavlja tokom stani-kreni gradske vožnje gde vozač često pomera nogu između papučice gasa i kočnice, e-Pedal Step omogućava vozaču da ubrzava i koči koristeći samo papučicu gasa.
Sistem prvo mora da se aktivira prekidačem na centralnoj konzoli, a nakon uključivanja, papučica gasa će dati ubrzanje kao i obično. Nakon otpuštanja papučice gasa, e-Pedal Step će kočiti X-Trail na 0.2g, što je dovoljno da osvetli kočiona svetla, i smanji brzinu na “puzajuću”, a ne na potpuno zaustavljanje. Vozači će brzo prilagoditi svoje unose papučicom gasa da održe glatko kretanje, osiguravajući da je gradska vožnja intuitivnija i manje zahtevna.
Dok će verzija X-Traila opremljena sistemom e-POWER činiti većinu potražnje za vozilom, u ponudi će biti takođe sa turbo punjenjenim 1.5-litarskim motorom sa varijabilnim stepenom kompresije koji pokreće točkove na tradicionalan način. Generišući 120 kW (163 KS) i 300 Nm obrtnog momenta, biće ponuđen samo u konfiguraciji pogona na dva točka, pri čemu će se snaga na točkove prenositi preko kontinuirano varijabilnog prenosa Xtronic.
Velika pažnja je posvećena kvalitetu entarijera. Istraživanje je pokazalo da kupci preferiraju osnovne funkcije jednostavne za korišćenje, tako da X-Trail ima jednostavne, intuitivne kontrole grejanja/klimatizacije kao i dugmad koja upravljaju funkcijama središnjeg ekrana, kao što su audio i navigacija. Dakle, vozač nije “osuđen” da sve radi preko ekrana multimedije. Ali, on je ipak tu i nudi sve što i drugi savremeni automobili.
Drugi red sedišta se deli u odnosu 60:40, a tu je i središnji otvor tako da se dugački predmeti kao što su skije mogu lako transportovati bez potrebe da se spusti bilo koji deo drugog reda sedišta. Drugi red sedišta takođe može da se pomera napred da bi se maksimizirao prostor prtljažnika i omogućio lak pristup trećem redu u konfiguraciji sa 7 sedišta.
Novi X-Trial je opciono dostupan sa trećim redom sedišta. Pojedinačna sedišta, koja bez napora nestaju u podu, dizajnirana su da prime putnike visine do 160 cm, što ga svrstava među najizdašnijim u svom segmentu. Prostor je optimizovan kako bi putnici u trećem redu mogli da smeste noge ispod drugog reda sedišta.
Kada se zadnja dva sedišta ne koriste, oslobođen prostor prtljažnika stavlja X-Trail među prvima u svojoj kategoriji kada je u pitanju prtljažni prostor sa ukupnim kapacitetom od 585 litara.
U partnerstvu sa: Drivegreen