Garaža

Novi Renault Clio startovao na srpskom tržištu

Potpuno novi Renault Clio, peta generacija popularnog gradskog i porodičnog modela, od početka septembra je dostupan na srpskom tržištu. Cena sa osnovnog modela u Life paketu opreme i sa benzinskim motorom od 75 KS, je sa svim popustima 11.090 evra

Jedan od najpopularnijih gradskih modela Renault Clio je odnedavno dostupan i na našem tržištu. Kao i kod prethodne četiri generacije, jedan od prvih aduta je dizajn. Novi Clio se, bar što se prednjeg dela karoserije tiče, snažno dizajnerski oslanja na Megane, što se prvenstveno odnosi na oblik svetlosnih grupa. Zadnji deo je skladan i dinamičan, ali su francuski dizajneri odustali od rešenja sa izduženim svetlosnim linijama kao na većini novih modela. Fabrika nudi vrhunska LED prednja svetla sa izutetnim kvalitetom osvetljenja, već od osnovnih paketa opreme.

Može se slobodno reći da kabina predstavlja pravu malu revoluciju kada je ova klasa u pitanju. Centralnom konzolom dominira ekran dijagonale 9,3 inča, blago je orijentisan ka vozaču, naravno samo u višim paketima opreme, dok je kod baznih modela taj ekran manjih dimenzija. I tablu sa instrumentima kod skupljih verzija menja monitor. On može da oponaša analogne instrumente, može da prikazuje instrukcije navigacije, opcije su brojne… U osnovnim modelima umesto monitira tu su klasični analogni instrumenti.

Pored ovih inovacija, Renault Clio ima značajno poboljšanje kvaliteta materijala u kabini. Obloge vrata su sada od materijala mekih na dodir, a isto važi i za prednji deo kokpita. Nova su sedišta, sa naslonima koji su tanji tako da na zadnjoj klupi ima više mesta, dok je i prtljažnik povećan na rekordnih 391 litara, što je porast od 26 litara u odnosu na prethodnika. Dno prtljažnika može da stoji u dva nivoa, tako da može da se bira, ili veća zapremina ili ravna površina kada se obori zadnja klupa.

Napredni sistemi kao revolucija u klasi

Novi Clio je pionir na polju naprednih sistema. Najveća revolucija je adaptivni tempomat koji je praktično doveden do savršenstva. Veoma tečno prati vozilo ispred, sa neosetnim ubrzanjima i usporavanjima, a najveća novost je to što je u gradskim uslovima u stanju da u potpunosti zaustavi automobil i da ga pokrene ponovo kada se vozilo ispred pokrene. Adaptivni tempomat ima još jednu veoma inovativnu i korisnu sitnicu. Naime, kada automobil samostalno na auto-putu prati vozilo ispred, ukoliko uključite levi pokazivač pravca sa namerom da to vozilo o biđete, automobil će početi da ubrzava i pre nego što pritisnete desnu pedalu. Naravno, ako ne pređete u preticajnu traku, automobil će prestati da ubrzava kako ne bi udario u vozilo ispred.

Motori i cene

Osnovne verzije pokreće 1.0 atmosferski benzinski trocilindraš od 75 konjskih snaga. Cena modela sa ovim motorom i osnovnim Life paketom opreme je 11.090 evra. Tu je isti agregat koji potpomognut turbinom oslobađa 100 konjskih snaga, koji se prodaje samo sa boljim Zen paketom opreme, sa početnom cenom koja je za 2.000 evra viša. Najsnažnija benzinska motorizacija je za sada 1.3 četvorocilindraš razvijen u partnerstvu sa Mercedesom, u verziji od 130 konjskih snaga. Od dizela tu je dobro poznati 1.5 dCi u verzijama od 85 i 115 konjskih snaga, a najjeftiniji dizel košta 14.340 evra.

Detaljne podatke o opremljenosti, motorima i cenama, pronađite OVDE