Garaža

Šta novo donosi četvrta Toyota Yaris

Najnovija generacija Tojote Yaris stiže sa obiljem inovacija, naprednih tehničkih rešenja, a akcenat je očekivano i na hibridnoj tehnologiji. Posebna pažnja je posvećena poboljšanju sistema oslanjanja, koje obezbeđuje viši nivo udobnosti. Cena u Srbiji za sada nije poznata

Četvrta generacija Tojotinog veoma popularnog gradskog modela Yaris je predstavljena. Sa dizajnerske tačke gledišta novitet ne predstavlja revolucionaran zaokret, već evoluciju dizajna viđenog kod prethodnika. A sve je urađeno u skladu sa novim motom kompanije Toyota – nema više dosadnih automobila. To se vidi po nekim smelim linijama, posebno u zadnjem bočnom delu, čime se naglašava dinamika novog modela.

A novitet će sasvim sigurno biti jedan od lidera na polju voznih karakteristika. Iako je sa ukupnom dužinom 3.940 milimetara jedan od kraćih modela u B segmentu, novi Yaris ima za 50 milimetara duže međuosovinsko rastojanje od prethodnika. Pored toga, karoaserija je otpornija na uvijanje od prethodne, a zadnji stabilizator koji sprečava naginjanje je dodatno ukrućen. Sve to je omogućilo inženjerima da kreiraju stabilniji automobil, iako on ima „mekše“ opruge koje obezbeđuju viši nivo udobnosti nego ranije.

Osnovni pogon biće hibrid sa trocilindričnim benzinskim agregatom od 1,5 litara radne zapremine. Ovaj agregat kao da je nastao odsecanjem jednog cilindra sa dvolitarskog četvorocilindraša iz hibridne Korole, jer cilindri imaju isti prečnik, a klipovi imaju isti hod. Ovaj agregat funkcioniše po Atkison principu, odnosno promenljivim radom ventila simulira efekat promenljivog stepena kompresije, čime se štedi gorivo. Za dodatno smanjenje potrošnje tu je hibridni sistem, sa baterijom koja je 20 kilograma lakša od prethodne.

Četiri generacije popularnog japanskog gradskog modela nastale tokom nešto više od dve decenije

Prenos snage je preko CVT menjača, koji je modifikovan tako da se snaga mnogo efikasnije prenosi do točkova, pogotovo kada su u pitanju vozači koji preferiraju sportski stil vožnje. Još nisu dostavljeni zvanični podaci o snazi i potrošnji ovog hibridnog pogona, osim što iz kompanije Toyota poručuju da je potrošnja za oko 20 porcenata manja u poređenju sa prethodnikom. Pored toga, nova baterija i pored skromnije mase ima mnogo bolje karakterisitke punjenja i pražnjenja, tako da će elektromotor snage 79 konjskih snaga pokrivati oko 80 odsto gradske vožnje, bez pomoći benzinskog motora. U kompaniji Toyota očekuju da oko četiri petine prodatih Yaris-a u Zapadnoj Evropi budu hibridi, a ostatak će činiti verzije samo sa trocilindrašem od 1,5 litara radne zapremine, kao i sa manjim agregatom od jednog litra radne zapremine.

U kabini vozača dočekuje pregršt inovacija. Tu je novi desetoinčni kolorni „hed ap“ displej, kao i prvi ikada vazdušni jastuci koji se aktiviraju u centralnom delu kabine, a smešteni su u naslonima prednjih sedišta, kao i klasični bočni „er begovi“, ali sa suprotne strane. Na centralnoj konzoli je veliki ekran multimedije, isti kao i u modelu Corolla, dok se u središnjem delu table sa instrumentima nalazi još jedan ekran, koji vozaču saopštava praktično sve informacije.