Garaža

VOZILI SMO – Nova Toyota Corolla Sedan 1.5

Nova Toyota Corolla Sedan u redijazajniranoj verziji je dobila i nov benzinski motor. U pitanju je trocilindraš od 1,5 litara radne zapremine i 125 konjskih snaga. U sedan verziji nova Toyota Corolla se namećekao savršen izbor porodičnih i poslovnih vozača. Početna cena iznosi 22.990 evra

Corolla porodica nikada nije bila brojnija i bolje kompletirana. Tu su klasični hečbek,  karavan, u najavi je i Cross, odnosno SUV verzija, a jedan od značajnijih predstavnika, koji je nekada bio i najpoularniji, je klasični sedan. U osnovnoj verziji modela Corolla Sedan sada se umesto 1.6 četvorocilindraša sada nalazi 1.5 trocilindraš. Paradoks je da ga cilindar manje čini savremenijim, ali treba napomenuti da je i dalje reč o atmosferskom agregatu, odnosno motoru bez turbine. To znači da nije reč o motoru koji ima visok obrtni moment već od nižih obrtaja, pa zahteva i nešto drugačiji stil vožnje, a kako sve to izgleda u paketu sa šestostepenom manuelnom transmisijom, saznajemo tokom sedmodnevnog intenzivnog testiranja.

Prednji deo sedan verzije ima izmenjene, nešto ozbiljnije linije, u poređenju sa hečbek modelom

Ono što nas je prilikom promocije najnovije Corolla porodice modela prijatno iznenadilo je to što su dizajneri uložili dodatni trud. Sedan nije nastao samo pukim dodavanjem prtljažnika na zadnji deo hečbek verzije. S obzirom na promenjenu namenu i okrenutost drugoj kategoriji kupaca, Corolla u sedan verziji je dobila nešto “ozbiljniji” izgled prednjeg dela.

Zaobljene linije i neobično stilizovane svetlosne grupe koje krase heč bek i karavan verziju su kod sedana svedenije, ali s druge strane jednako moderne. Isto može da se kaže i za bočnu liniju i zadnji deo karoserije – sve je odmereno, elegantno i diskretno. Upravo onako kako bi neka ozbiljna kompanija želela da izgleda njihova poslovna flota. Nenametljivo, ali ozbiljno. Čak se i šampanj boja testiranog modela savršeno uklapa u taj profil i daje automobilu ozbiljan izgled.

Karoserija jeste redizajnirana, ali kokpit je identičan heč bek i karavan verzijama, i to je veoma dobro. Tabla sa instrumentima je bogata i nudi mnogo opcija prikaza željenih podataka. Pomalo komplikovano u samom početku, ali kada se jednom sve podesi prema sopstvenim željama, vrlo je jasno i pregledno. Na centralnoj konzoli se nalazi veliki monitor. Praktičan je, dobro rešen, sa dovoljno prečica u vidu klasičnih prekidača sa obe strane, a ispod su izdvojene pregledne komande klimatizacije.

Ekran je lako čitljiv i funkcionalan, a prekidači sa obe strane dodatno olakšavaju rukovanje

I pored velikog ekrana, Toyota se odlučila na dobar potez, da se komande klimatizacije ne oslanjaju na tač skrin tehnologiju i ekran multimedije. Iako je velikih dimenzija, ovaj ekran ne ometa vožnju, a odlično se prilagođava dnevnom i noćnom režimu vožnje.

U modelu Corolla prednja sedišta zaista nisu mogla da budu mnogo bolja nego što jesu. Savršeno obuhvataju telo, obezbeđuju ugodnu potporu od ramena do kolena, ali nisu previše sportski profilisana, pa ne otežavaju ulazak i izlazak iz automobila. Kao stvorena su za duge vožnje.

Od nedostataka tu su samo sitnice, uglavnom one karakteristične za japansku automobilsku školu. Kada vozač prekidačem zaključa otvaranje zadnjih stakala, na primer zbog dece, blokorano je i staklo suvozača. Ili, kada se ugasi motor gasi se i muzika. Onda je potrebno ponovo prekidačem dati kontakt da bi se radio uključio. To su neki detalji koje Toyota uporno odbija da promeni, ali i to je samo stvar navike.

Prtljažnik raspolaže sa odličnim 471 litrom zapremine. Veoma je upotrebljiv za pakovanje kofera i putnih torbi, ali ako želite da transportujete sportske rekvizite, ili dečije biciklo, karavan verzija je bolja opcija. Corolla Sedan je dakle ipak prvo poslovna, pa tek onda porodična limuzina.

Najprijatnije iznenađenje ovog testa je motor. Brojevi u prvi mah ne obećavaju mnogo – tri cilindra, 125 konjskih snaga i svega 153 njutnemtra obrtnog momenta pri visokih 4.800 obrtaja. To je danak skromne radne zapremine i odsustva turbine. Ipak, u praksi je situacija znatno drugačija. Motor radi tiho i nenametljivo za jedan trocilindraš, a ubrzanja su linearna. Naravno, ne treba očekivati da se po pripritisku na desnu pedalu desi čudo ako se kazaljka obrtomera nalazi na 2.000 obrtaja.

Ipak treba malo prilagoditi stil vožnje. U svakodnevnoj vožnji snage ne nedostaje, a ako zatreba, ovaj automobil ubrzava više nego solidno, samo je potrebno prebaciti ručicu menjača stepen niže. Dakle, snage ima dovoljno, ali bez sportskih ambicija. A ovaj automobil je upravo takvoj klijenteli namenjen. On će biti prvi izbor poslovnih vozača kojima je potreban udoban, siguran i pouzdan automobil, a tu je i veliki broj porodičnih vozača koji takođe ove kvalitete stavljaju na prvo mesto.

Tehnički podaci:

Motor: benzin, redni, 3 cilindra, zapremina 1.490 cm3, snaga 92 kW (125 KS) pri 6.600 o/min, Maksimalni obrtni moment 153 Nm pri 4.800 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, manuelni šestostepeni menjač; Međuosovinsko rastojanje 2700 mm, Dimanzije 4.630 x 1.780 x 1.435 mm, Prtljažnik 471 l, Rezervor 50 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 12,1 s, Maks. brzina 190 km/h