Garaža

Nissan Qashqai – Najbolji porodični krosover

Nissam Qashqai je praktično kreirao klasu kompaktnih krosovera, a iako aktuelni model nije među najmlađima na tržištu, prednjači na polju ponude sistema bezbednosti. Cena ovog modela startuje od 19.600 evra

Svojevremeno je Nissan-ov kompaktni krosover Qashqai napravio pravu pometnju na evropskom tržištu. Istina, atraktivan koncept, izgled i privlačna cena su u početku bile čak i problem. Dobra prodaja je napravila pometnju i u samom Nissan-u, jer su u početku zbog potražnje isporuke kasnile. Zahvaljujući ovom automobilu danas je klasa kompaktnih krosovera jedna od najpopularnijih. Druga generacija japanskog modela ima neuporedivo oštriju konkurenciju od one koju je imala prethodna, a ne treba smetnuti s uma to da je druga generacija modela Qashqai jedna od najstarijih u klasi – predstavljena je još 2013. godine. Poneka “bora” jeste vidljiva, ali nijedna od njih ni najmanje ovaj model ne čini inferiornim u odnosu na mlade konkurente. Naprotiv, Qashqai je odavno postavio neke standarde u kojima još prednjači, a većina rivala uglavnom parira nekim gedžetima, ničim suštinski važnim i konkretnim. Ali, krenimo redom.

Dizajn je svakako jedan od aduta. Ovaj model posebno posle redizajna izgleda veoma sveže i atraktivno. Što se uređenja kokpita tiče, tu nas očekuje veoma dobro poznata situacija. Ono što je bio adut prve generacije modela Qashqai je to da je ponudio poziciju sedenja sličniju sportskom kupeu nego SUV modelima, a taj kvalitet je zadržan i kod druge generacije Nissan krosovera. Kada se podese svi parametri poput visine i nagiba sedišta, kao i pozicija upravljača, vozač zaboravlja da se ne nalazi u sportskom automobilu, a to postaje jasno tek u saobraćaju kada postane očigledno da većina drugih vozača sedi znatno niže. Na raspored komandi i ergonomiju nemamo mnogo zamerki, sedište pruža odličnu bočnu podršku, a jedini nedostatak je skromna preglednost ka nazad, koja je postala uobičajena stavka kod takoreći svakog novog automobila, pogotovo u ovoj klasi.

Kako je u pitanju model namenjen vožnji po asfaltu, posebnu pažnju smo posvetili voznim karakteristikama. I pored povišenog klirensa automobil je izuzetno stabilan, prolasci kroz krivine su sigurni, a ni preterivanja ne dovode do nepredvidivog ponašanja. Ono što nas je posebno iznenadilo je da je udobnost odlična i pored sigurnih voznih karakteristika. U najkraćem, novi Qashqai je krosover koji pruža naviše užitka u vožnji. Jedna od novina je i dizel motor od 1.700 kubika i 150 konjskih snaga. Prednosti u odnosu na verzije sa 1.5 DCI motorom su očigledne. Snage ima više, u potpunosti u rangu sa dvolitarskim agregatima, a posebno je dobro rešen prenos snage preko automatske transmisije.

Multimedijalni sistem u vidu ekrana na centralnoj konzoli je jedan od najnaprednijih. Tu su 3D navigacione mape, ali i druge opcije sa mnogo većom praktičnom primenom. Na primer, moguće je povezivanje sa mobilnim uređajem, ali i podešavanje početne konfiguracije menija, što omogućava prikaz najčešće korišćenih funkcija kao što su audio, istorija telefonskih poziva i informacije o saobraćaju. Pored toga, tu je i upravljanje glasom, pa je jednostavnim pritiskom na prekidač na upravljaču moguće komandovati navigacijom, muzičkim uređajem ili telefonom.

DSC_7218
DSC_7213
DSC_7222
DSC_7223
DSC_7226
previous arrow
next arrow

Nissan Qashqai je jedan od retkih automobila kod kojih kamera sa pogledom od 360 stepeni zaista daje vozaču neke informacije, a nije samo igračka. Iluziju snimka kamerom smeštenom iznad automobila stvaraju četiri širokougaona objektiva, smeštena u prednjem i zadnjem odbojniku i u kućištima spoljnih retrovizora, spojena u jednu sliku. Kod modela Qashqai ta slika zaista daje informacije kakve prepreke se sve nalaze oko automobila, a “pogled odozgo” se aktivira jednostavnim pritiskom na dugme pored ekrana na centralnoj konzoli.

Nissan Qashqai je uvek donosio inovacije, pa je tako i jedan među prvima koji se našao na putu ka autonomnoj vožnji. Naime, model Qashqai opciono može da bude opremljen ProPILOT sistemom koji mnogo olakšava vožnju. On samostalno održava automobil u traci, prati vozilo ispred, odnosno ubrzava i usporava, a u stanju je i da u potpunosti zaustavi vozilo, ako je automobil ispred vas stao, i da ga samostalno opet pokrene. Naravno ovaj sistem nije osmišljen da odmeni vozača, već samo da mu donekle olakša duga putovanja.

Tehnički podaci:

Motor: dizel, redni, 4 cilindra, turbo, zapremina 1.749 cm3, snaga 110 kW (150 KS) pri 3.500 o/min, Maksimalni obrtni moment 349 Nm pri 1.750 o/min; Prenos snage: pogon na svim točkovima, automatski menjač; Pneumatici 225/45 R19, Međuosovinsko rastojanje 2646 mm, Dimanzije 4.394 x 1.806 x 1.595 mm, Prtljažnik 430 l, Rezervor 65 l, Masa 1.580 kg, Ubrzanje 0-100 Km/h 11,2 s, Maks. brzina 193 km/h

Detaljne informacije o modelu Qashqai potražite OVDE