Tema

Rampe za parking – Kompletan vodič

Koje su prednosti rampi u odnosu na motorne kapije. Na koje načine se vrši ugradnja parking rampe? Kako se primenjuju neophodne bezbednosne mere. Na koje sve načine može da se izvrši automatizacija u daljinsko upravljanje otvaranjem i zatvaranjem

Nedavno smo pisali o kapijama sa motornim pogonom. One mnogo olakšavaju pristup zatvorenim dvorištima i parking prostorima, ali često su parking rampe znatno praktičnije i prihvatljivije rešenje. Parking rampe se postavljaju na mestima gde je potrebno onemogućiti prolaz automobilom, ali ne pešacima. Kao takve, rampe se veoma često postavljaju na ulazima na parkinge tržnih centara, poslovnih objekata, stambenih zgrada, ali i privatnih kuća sa rezervisanim parking prostorom.

Pored toga što blokiraju samo prolaz automobila, ali ne i pešaka, parking rampe se od kapija sa motornim pogonom razlikuju u jednoj veoma značajnoj osobini – brzini rada. Dok je motornoj kapiji, zavisno od tipa, potrebno oko 20 sekundi da se potpuno otvori i omogući prolazak automobila, rampa se otvara takoreći trenutno. To je od neprocenjivog značaja na prometnim parkinzima, ali je značajno i kada su u pitanju stambene ili poslovne zgrade sa većim brojem paking mesta i većom frekvenijom upotrebe.

To je i jedan od faktora koji najviše utiče kod dileme za koju verziju parking rampe je potrebno odlučiti se. Naime, od broja korisnika jedne iste rampe zavisi i učestalost njene upotrebe i broj ciklusa otvaranja i zatvaranja. Automatske rampe sa radnim naponom od 220 volti se brže greju, pa se posle nekoliko uzastopnih korišćenja može desiti da se aktivira termo zaštita. U tom slučaju rampa je neupotrebljiva dok se motor ne ohladi. Ovo rešenje je dakle prihvatljivo za privatne kuće kao i poslovne i stambene zgrade sa manjim brojem korisnika, time i sa manjom frekvencijom upotrebe. Niskonaponske rampe sa 24 V DC motorima mogu da podnesu neuporedivo veću frekvenciju korišćenja.

Pored samog tipa motora rampe, od potreba korisnika zavisi i koja dodatna oprema može da se ugradi. Sistem otvaranja i zatvaranja može da se vrši putem različitih čitača kartica, što viđamo po tržnim centrima, a postoji i mogućnost ugradnje čitača otiska prsta, kao i otvaranje putem daljinskog upravljača, što je idealno za privatne objekte.

Jedno od inovativnijih rešenja je ugradnja GSM modula, koji omogućava upravljanje radom rampe uz pomoć mobilnog telefona. Princip rada je vrlo jednostavan – kada želite da podignete rampu, pozovete mobilnim telefonom broj GSM modula ili pošaljete poruku. Kada modul primi poziv, odbija ga, a ako je u pitanju broj koji se nalazi u njegovoj memoriji kao broj sa kojeg je moguće otvoriti kapiju, rampa se podiže. U modul može da se memoriše minimum 100 telefonskih brojeva sa kojih je moguće otvoriti rampu, pa je ovo rešenje veoma praktično za objekte kao što su zgrade i veći poslovni prostori.

Pored toga što GSM modul služi kao daljinski upravljač za otvaranje rampe, on može da se koristi i kao tihi alarm. Korisnik tako može da bude obavešten u slučaju nestanka struje, ili u slučaju aktiviranja nekog od senzora, što bi moglo da ukaže na neke neželjene radnje. Dodavanje novih korisnika se vrši instaliranjem aplikacije za pametne uređaje, ili putem SMS poruka kod klasičnih mobilnih telefona.

Pored sistema koji omogućavaju otvaranje i zatvaranje, tu su i brojni sigurnosni uređaji. Putem takozvane induktivne petlje, odnosno jadnostavnije rečeno detektora metala, lako se registruje prisustvo vozila. Žičani deo induktivne petlje se ugrađuje ispod asfalta ili betona na mestu kuda prolazi automobil i zaliva se spacijalnom vodonepropusnom smesom. Na ovaj način sistem koji upravlja radom rampe uvek “zna” da li se u rampi nalazi automobil ili ne.

Pored toga, ugrađuju se i infracrveni senzori, odnosno fotoćelije, koje takođe detektuju da li se ispod rampe nalazi automobil, ili bilo koji drugi objekat, uključujući i pešake. Princip rada je veoma jednostavan – fotoćelija registruje da li je zbog prepreke došlo do prekida snopa infracrvene svetlosti nevidljive našem oku, iste one koju koriste i daljinski upravljači TV prijemnika. Na taj način je onemogućeno spuštanje rampe, a time i eventualne povrede pešaka ili oštećenje automobila.

Jedno od najsavremenijih rešenja je ugradnja mikrotalasnog radara. On je, za razliku od induktivne petlje ili fotoćelije, neuporedivo fleksibilniji. On može da detektuje prisustvo i kretanje pešaka i motornih vozila na površinama od jednog do 20 kvadratih metara. Ovo se postiže usmeravanjem radara zavisno od položaja rampe i prolaza. Osnovna prednost radara kao detektora je to što nema potrebe za sečenjem betona ili asfalta, što je kod indukcione petlje neophodno. Pored toga, radar detektuje da li vozilo dolazi ili odlazi, dok je kod fotoćelija potrebno postaviti dve fotoćelije, da bi sistem mogao da prepozna da li je u pitanju vozilo koje dolazi ili odlazi.

Detaljnije informacije o uslovima i mogućnostima ugradnje parking rampi možete da dobijete na telefon: 0603664609

Pročitajte još:

Rolo garažna vrata – Prednosti i mane

Segmentna garažna vrata – prednosti i mane

Rolo rešetke – Praktična mehanička zaštita za dom ili lokal

Motori za kapije – Sve što treba da znate

Aluminijumske ili PVC roletne, šta je bolje rešenje