Garaža

VOZILI SMO: Novi Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG

Trenutno, možda najveća konkurencija je upravo u kompaktnom SUV segmentu. Može li Tiguan da se nosi sa velikim brojem rivala, od kojih neki sa njim dele odličnu mehaniku? Da li je Volkswagen prilikom uređenja enterijera pokleknuo pred aktuelnim trendovima i da li je cena jedan od aduta modela Tiguan?

Kada je 2007. godine Volkswagen shvatio da treba pored modela Golf svom kompaktnom portfoliju da doda i SUV model, učinio je to modelom Tiguan. Kao i svaki Volkswagen, novitet je bio odmeren, diskretan i kvalitetan. Za sedamnaest godina na tržištu nije se mnogo promenilo – Tiguan je i dalje prvi izbor vozača koji žele kvalitetan kompaktni SUV model, ali im nije na prvom mestu želja da budu primećeni na svakom koraku.

To se prvenstveno odnosi na dizajn ovog automobila, koji je skladan, dobro odmerenih proporcija i bez nepotrebnih dizajnerskih bravura. Ipak, zahvaljujući crvenoj boji i R-Line paketu opreme, testirani automobil se ipak ne svrstava u klasu “stelt” automobila.
Slično važi i za enterijer. Kako nas je to Volkswagen navikao, linije u kokpitu su svedene, može se reći geometrijski precizne. Bogati R-Line paket opreme je podrazumevao svašta nešto, pa su kokpit ovog automobila krasila atraktivna kožna sedišta, savremeno ambijentalno osvetljenje i još ovde sitnica.

Osnovna verzija modela Tiguan pokretana 1.5 TSI benzinskim motorom od 150 KS i takođe sa DSG transmisijom startuje sa cenom od 36.773 evra

Ono što je najvažnije, novi Tiguan je uglavnom ostao pravi Volkswagen, što znači da je praktičnost ipak na prvom mestu. Ispred vozača se nalazi perfektan obruč upravljača na kojem se nalaze standardne komande. Naime, nemački proizvođač je odustao od ugradnje tač komandi na upravljaču i hvala mu na tome, jer vožnja je tako mnogo jednostavnija i bezbednija.

Ipak, negde je učinjen ustupak trendovima, pa su tako klasične komande klimatizacije zamenjene tač panelima, što donekle komplikuje podešavanje temperature. Nije prekomplikovano, ali bi sa klasičnim manuelnim rotirajućim prekidačima ova radnja bila jednostavnija.

Ispred obruča upravljača se nalazi monitor koji menja instrumente, a koji je veoma funkcionalan. Vozač može da bira između nekoliko modova, od klasičnog, preko sportskog. Informativnost i preglednost su uvek na visokom nivou i može se slobodno reći da je u pitanju jedno od najboljih rešenja koje se trenutno nudi.

Na vrhu centralne konzole primetan je još jedan ustupak modernim trendovima – veliki ekran, sigurno par brojeva veći nego što je potrebno. Ipak, ako je suditi po reakcijama prosečnih poznavaoca i nepoznavaoca automobila i njihovom oduševljenju ovim ekranom, očigledno je da automobilske kompanije dobro znaju šta rade.

Ono što je najvažnije, multimedija je veoma dobro organizovana. Posebno nam se dopalo rešenje rotirajućeg prekidača između prednjih sedišta koji ima dve funkcije. U jednom modu služi kao potenciometar ozvučenja, a kada se pritisne istim prekidačem se vrši izbor modova vožnje. Intuitivno i praktično u isto vreme.

Ono u čemu je svaki Volkswagen uvek bio jedan od lidera bila je pozicija za upravljačem, što se nije promenilo. Tipično “nemački” tvrda sedišta su savršeno oblikovana, naslon za lakat, kao i upravljač, podešavaju se po visini i dubini, pa se perfektna pozicija lako pronalazi.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Renault Austral – Atraktivna porodična krstarica

Toyota Corolla Cross – Hibrid broj manji kao prava mera

Pozadi se nalazi prostrana zadnja klupa sa obiljem prostora za glavu putnika, jer Tiguan je jedan od sve ređih “pravih” SUV modela koji ne koketira sa kupe SUV klasom. Prostranost je jedan od aduta i kada je u pitanju prtljažni prostor, koji raspolaže sa čak 652 litra zapremine. Da, Tiguan po pitanju prostranosti nudi više od karavana.

Ono što nas je radovalo još pre preuzimanja test vozila je činjenica da je za pogon zadužen dizel motor. U pitanju je poznati 2.0 TDI u verziji od 193 KS, koji snagu do sva četiri točka prenosi preko sedmostepene automatske transmisije sa dvostrukim kvačilom.

Prvo što se primeti je odlična zvučna izolacija. Za jedan dizel, testirani Tiguan se ponaša veoma kultivisano. Što se performansi tiče, dobija se upravo ono što se od ovakvog pogona očekuje. Čak 400 njutnmetara obrtnog momenta je tu da obezbedi silovito ubrzanje u svakoj situaciji, a čini se da sedmostepena automatika jednako doprinosi da se ovaj dizel SUV ponaša poput sportskog automobila.

Oslanjanje je umereno trimovano. Automobil se ponaša sigurno, upravljiv je i ne odaje utisak nesigurnosti čak i pri višim brzinama, ali ne na račun komfora. Za razliku od nekih povišenih SUV modela koji su zarad stabilnosti opremljeni previše krutim oprugama, kod Tiguana je sve to daleko bolje izbalansirano.

Što se cene tiče, kada je testirani model u pitanju, recimo da je možda ona previsoka – 61,385 evra jeste previše, ali treba uzeti u obzir da je cena nazidana obiljem opcionala koji se doplaćuju. Verzija R-Line sa istim motorom i pogonom, koja od opreme poseduje sve što će vam ikada zatrebati, košta 48.898 evra.
Treba napomenuti da osnovni Tiguan pokretan 1.5 TSI benzinskim motorom od 150 KS i takođe sa DSG transmisijom startuje od već prihvatljivih 36.773 evra.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG

Motor R4, dizel, turbo
Zapremina 1.968 ccm
Snaga 142 KW/193 KS pri 3.750 o/min
Ob. moment 400 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija automatska, sedam stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 7,7 s
Maks. brzina 220 km/h
Pogon na sva četiri točka
Dimenzije 4.539 x 1.842 x 1.656 mm

Detaljnije podatke o cenama, specifikacijama i opremi, potražite NA LINKU