Garaža

VOZILI SMO: Toyota Aygo X – Kvalitet u džepnom pakovanju

Nova Toyota Aygo X je najmanji i, kada je cena u pitanju, najinteresantiji model u Toyota salonu. Da li je Aygo X isključivo gradski model, šta su mu prednosti, a šta mane, saznali smo posle sedam dana za upravljačem. Cena startuje od 16.490 evra

Modelom Aygo X japanska Toyota je pokrila sve SUV i krosover segmente. Posle ovog mikro krosovera u ponudi japanskog proizvođača tu su Yaris Cross, CH-R, Corolla Cross, RAV 4, Highlander, Hilux, Land Cruiser. Ukupno osam Toyota automobila sa povišenim klirensom, što “kobajagi” terenaca, što krosovera, a tu je i nekoliko ozbiljnih terenskih vozila. Da je neko pomenuo takvu situaciju pre par decenija, zvučalo bi kao šala. Pritom, ova količina terenaca se jeste odrazila pozitivno na broj modela u ponudi japanske kompanije, ali ne previše. Pomenimo to da je novi Aygo X uvršten u Toyota porodicu penzionisanjem klasičnog modela Aygo.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Hyundai Venue – Cena nije jedini adut

VOZILI SMO Hyundai i10 – Maksimum minimalizma

VOZILI SMO – Dacia Sandero Stepway na gas

Maleni Aygo je postao još jedna od žrtava krosover trenda, a mi smo tokom sedmodnevnog testa pokušali da utvrdimo da li novi koncept povišenog klirensa u A tržišnom segmentu nudi nešto opipljivo više.

Što se samog dizajna tiče, svakako da nudi više. Novi Aygo X izgleda znatno atraktivnije i ozbiljnije od klasičnog modela Aygo, ali ne samo zbog generacijske razlike i činjenice da je Aygo X osam godina mlađi. Sam krosover koncept, povišen klirens, veliki točkovi, sve to modelu Aygo X daje daleko ozbiljniji nastup.

Kokpit je razigran, atraktivan, ali i funkcionalan

Isto važi i za kabinu. Kokpitom dominira veliki monitor na centralnoj konzoli, koji zbog ovalnog okvira u kojem se nalazi izgleda još dominantnije. Istina, ovakvo rešenje je “pojelo” prostor za centralne ventilacione otvore, ali nismo tokom sedam dana testiranja to primetili i kao manu. Samo smo ustnovili da ih nema, ali klimatizacija je funkcionisala besprekorno.

Instrumenti su pregledni, a centralni displej na jasan način saopštava informacije

Ispred obruča upravljača se nalazi tabla sa instrumentima. Ona se sastoji od velikog brzinomera unutar kojeg se nalazi poveći multifunkcionalni ekran, koji je jasan i pregledan. Generalno, kokpit je veoma funkcionalan. Instrumenti su pregledni, a i pored velikog ekrana osetljivog na dodir koji nudi mnoštvo opcija, tu su klasične komande klimatizacije.

Ono što bi još istakli je to da je i pored praktičnosti i funkcionalnosti Aygo X zadržao pomalo originalan i razigran stil koji je odlikovao i prethodne Aygo modele, a što ovoj klasi automobila pristaje.

Sedišta ovog gradsog modela kao da su projektovana za duga putovanja

Prednja sedišta su, a što smo kada je Toyota u pitanju navikli, veoma komforna i obezbeđuju ugodnu poziciju za upravljačem, daleko bolju nego što bi klasa kojoj ovaj model pripada mogla da nagovesti. Zadnja klupa nije mesto na kojem bi odrasle osobe želele da borave na dugim putovanjima, ali to se od ovog automobila ni ne očekuje. Slično važi i za prtljažnik zapremine 231 litar, koji je namenjen obavljanju dnevnih aktivnosti, ali nije pogodan za putovnja.

U skladu sa klasom je i kvalitet materijala. Iako je završna izrada dobra, sa kožnim upravljačem i detaljima u piano lak finišu, tu je i obilje tvrde plastike. Opet, ponavljamo, u ovoj klasi i po ovoj ceni, više nije realno očekivati, niti bilo ko od konkurenata po tom pitanju nudi više.

Pogon testiranom modelu je obezbeđivao dobro poznati benzinski trocilindraš od jednog litra radne zapremine. U pitanju je motor bez turbine, koji 72 konjske snage oslobađa pri visokih 6.000 obrtaja. Obrtni moment od 93 njutnemtra dostupan je pri 4.400 obrtaja. Jasno je da sa ovim pogonom Aygo X nije neki trkač. Ipak, performanse u gradu su nas prijatno iznenadile.

U disciplini za koju je namenjen, Aygo X se odlično snalazi. Startan je, hitro ubrzava do brzine od 70 kilometara na čas. Tek posle toga, po izlasku na otovoreni put, vozaču postaje jasno da snage često može da manjka.

Ponašanje u vožnji je besprekorno i iznad svih očekivaja za ovakvu koncepciju karoserije. Automobil se ponaša veoma sigurno i neutralno, a i pored povišenog klirensa i kratkog međuosovinskog rastojanja, nema neprijatnog naginjanja u krivinama. To je posledica činjenice da su točkovi ovog malenog automobila raspoređeni po uglovima karoserije, a oslanjanje prilično oštro trimovano. I pored tvrđih opruga, komfor je sasvim zadvoljavajući, posebno na dobrom putu, a na komoditet mogu da se požale samo putnici na zadnjoj klupi.

Zaključak se sam nameće. Toyota Aygo X je odličan automobil, ali samo dok od nje ne očekujete nešto čemu nije namenjena. U pitanju je gradski krosover, a ne porodični automobil pogodan i za duga putovanja sa obiljem prtljaga.

Ne dozvolite ni da vas zbuni cena koja startuje od 16.490 evra. To jeste mnogo više nego što je nekada koštao model Aygo, ali treba uteti u obzir da je tek neznatno više od najpristupačnije verzije Dačije Sandero Stpway. Dakle, nije poskupla Toyota, već automobili generalno. Jeste mnogo novca, više nego što je trebalo izdvojiti pre samo nekoliko godina, ali je u skladu sa ponudom ostalih brendova.

Tehnički podaci:

Motor: benzin, redni, 3 cilindra, zapremina 998 cm3, snaga 53 kW (72 KS) pri 6.000 o/min, Maksimalni obrtni moment 93 Nm pri 4.400 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, manuelni petostepeni menjač; Dimanzije 3.700 x 1.740 x 1.525 mm, Prtljažnik 231 l, Rezervor 35 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 15,6 s, Maks. brzina 158 km/h

Više o specifikacijama i cenama modela AygoX pronađite OVDE

U partnerstvu sa: Drivegreen