Garaža

VOZILI SMO – Dacia Sandero Stepway na gas

Nova Dacia Sandero Stepway se više ne nudi u verziji sa dizel motorom, ali tu je sada verzija ECO-G sa fabrički ugrađenim TNG uređajem. Cena osnovne verzije sa Essential paketom opreme iznosi 12.190 evra, dok ECO-G verzija sa pogonom na gas startuje sa cenom od 12.890 evra

Novu Daciu Sandero Stepway smo već imalipriliku da testiramo, a sada smo bili u prilici da se detaljnije upoznamo sa verzijom koja ima ugrađen TNG uređaj. Ono što nas je u početku razočaralo je to što je popularni Renault-ov 1.5 dCi dizel motor izbačen iz ponude kod novog Sandera, a zamena je upravo model sa TNG-om. U prvi mah nam se činilo da je ova odluka pogrešna, ali posle nekoliko stotina pređenih kilometara, shvatamo da smo pogrešili. Istina, ne bi se bunili da ovaj auto ima i dizel agregat, ali ova zamena je više nego adekvatna.

Krenimo redom. O dizajnu novog Sandera Stepway smo već pisali. Atraktivan je, ali ne previše, tako da je testirani plavi automobil privlačio samo pažnju poznavalaca i potencijalnih kupaca. I uvek se ljudi razočaraju kada shvate da nema dizel motora u ponudi, a mi smo po pravilu uvek pokušavali da objasnimo da to i nije veliki problem, pogotovo sa opcijom pogona na gas.

Najviši paketi opreme poseduju veliki osmoinčni ekran multimedije

Na testu se opet našla dobro opremljena verzija sa Media Nav multimedijalnim sistemom koji predstavlja vrh ponude novog Sandera. Čini ga istaknuti osmoinčni ekran sa veoma jasnim i intuitivnim rukovanjem. Osnovna verzija ovog modela poseduje Media Control sistem, koji podrazumeva da se u ležište postavi mobilni telefon koji se sa automobilom povezuje putem aplikacije, a koji tada preuzima ulogu ekrana osetljivog na dodir.

Instrumenti su “nemački” jasni i pregledni

Uređenju kokpita ne može ništa da se zameri. Plastične površine jesu izrađene od tvrde plastike, ali to je očigledno samo kada se opipa ili kucne, dok u vožnji oplate ne proizvode nikakve šumove. Pozitivnom utisku doprinosi i prednji deo kokpita presvučen grubim platnom sa tapcirungom, a isti materijal se nalazi i na naslonima za laktove u prednjim vratima. Kada se tome dodaju upravljač koji nije ništa lošiji od bilo kog automobila iz par klasa iznad, kao i veoma kvalitetna ručica menjača, objektivno, vozač nema na šta da se požali.

Sedišta su mnogo udobnija nego kod prethodnika. Tvrđa su i bolje profilisana

Ponajmanje može da se žali na sedišta. Ona su vrhunski oblikovana, a pomalo su “nemački tvrda”, što nam se itekako dopalo. Nemačke gene ima i tabla sa instrumentima, koja je jasna i veoma pregledna. Dacia Sandero neće ispuniti vaša očekivanja po pitanju kvaliteta i udobnosti samo ako je upoređujete sa polovnim Audijima ili BMW-ima koji imaju istu cenu.

Ipak, ono zbog čega smo se opet našli za upravljačem ovog automobila je pogon. U pitanju je sada već dobro poznati trocilindraš od jednog litra radne zapremine sa ugrađenim gasnim uređajem i sa veoma razigranih 100 konjskih snaga. U maloj i laganoj karoseriji ovaj motor je definitivno na svom terenu. Automobil u gradskim uslovima ubrzava hitro, a i kada se izađe na otvoreni put snage ne manjka, naravno ako nemate nerealna očekivanja. Pohvaljujemo i to što je ovaj motor uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem.

Ono što ističemo je to da Sandero sa TNG uređajem sada ima i putni računar. Ranije te opcije nije bilo ni kod Renault automobila sa istim pogonom. Zavisno koje gorivo motor troši, putni računar na displeju za njega prikazuje prosečnu potrošnju, trenutnu potrošnju i autonomiju. Pritom, ako koristite gas, jedna od opcija menija putnog računara je i količina goriva u rezervoaru za benzin, i obratno. Objektivno, nije bilo moguće primeniti bolje i praktičnije rešenje. A da li ćete da koristite benzin ili gas, bira se putem malog prekidača levo od upravjača. Promena sa benzina na gas i obrnuto se praktično ni ne oseti, a primetan je samo blagi trzaj i to u slučaju da gorivo menjajte tokom ubrzavanja.

Kada se saberu oba rezervoara i prosečna potrošnja, sa Sanderom Stepway ECO-G možete da računate na garantovanu autonomiju koja ozbiljno premašuje 1.000 kilometara, što za dizel verziju ne može da se kaže. Istina, svi će uvek želeti da voze samo na jetnije gorivo, odnosno gas, a s obzirom na solidnu zapreminu TNG rezervoara i samo sa gasom možete da računate da ćete na otvorenom putu bez problema uvek preći više od 500 kilometara. To je sasvim korektno, pogotovo što pritom ne morate da strahujete da ćete ostati bez goriva na putu, jer tu je i rezervoar sa benzinom. Dakle, u nekim disciplinama Sandero Stepway ECO-G je bolji od verzije koju bi pokretao dizel motor.

Tehnički podaci

Motor: benzinski, redni, tri cilindra, turbo, zapremina 999 cm3, snaga 74 kW (100 KS) pri 5.000 o/min, Maksimalni obrtni moment 170 Nm pri 2.000 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, manuelni šestostepeni menjač; Dimanzije 4.099 x 1.848 x 1.587 mm, Pneumatici 205/60 R 16, Prtljažnik 410 l, Rezervor benzin/TNG 50/40 l, Masa 1.134 kg, Ubrzanje 0-100 Km/h 11,9 s, Maks. brzina 177 km/h