VOZILI SMO: Nova Toyota Prius Plug-In – Atraktivnost je novi adut
Koja je cena potuno nove Toyote Prius u Plug-In verziji? Da li je skromna zapremina prtljažnika jedni veći nedostatak? Kolika je prosečna potrošnja nove Toyote Prius u Plag-In verziji? Da li je Toyota Prius u najnovijoj verziji postala sportski automobil, ili je još uvek dobar izbor porodičnih vozača?
Toyota Prius već decenijama predstavlja sinonim za promociju novih tehnologija. U pitanju je automobil koji je svetu predstavio hibridnu tehnologiju, koja je danas standard i u ponudi je ima svaki ozbiljan proizvođač. Možda zbog tog pionirskog duha na polju tehnologije, Toyota Prius je uvek imala pomalo futuristički izgled koji nije bio po svačijem ukusu.
PROČITAJTE JOŠ:
VOZILI SMO: Renault Austral – Atraktivna porodična krstarica
VOZILI SMO: Toyota Corolla Cross – Savršen porodični paket
VOZILI SMO: Kia Sportage – Odnos cena kvalitet je adut
Vremana se menjaju, Tyota je komplatnu ponudu svojimh modela učinila neuporedivo atraktivnijom nego pre samo desetak godina, a sličan tretman je prošao i potpuno novi Prius. Naime, iz nekada neobične forme, novi Prius je transformisan u nešto što podseća na savremeni kupe sa četvora vrata.
O atraktivnosti ovog automobila najviše su nam posvedočila pitanja i ocene što onih koji se u automobile razumeju, što onih koji ih razlikuju samo po boji. A svi su jednoglasni u tome – nova toyota Prius je veoma atraktivan automobil. Kad smo već pomenuli boju, recimo da upadljivosti testiranog automobila doprinosi i atraktivna žuta boja.
E sad, kako to obično biva, velike promene spolja znače i promene unutra. I po pitaju prostranosti novi Prius je uporediv sa kupeima sa četvora vrata. Prostranost na prenjim sedištima je bez zamerki, ali na zadnjoj klupi visokim osobama može da ponestane prostora za glavu.
To je danak atraktivne bočne siluete ovog automobila. Deca i osobe visine oko 1,8 metara će moći komotno da se smeste, ali sve preko toga ovaj automobil ne čini idealnim za duže vožnje. Za duže ture nije praktičan ni prtljažni prostor zapremine skromnih 285 litara, što je posledica Plug-In tehnologije.
Na svu sreću, sa time smo i završili sa nabrajanem “opipljivijih” nedostataka ovog automobila. Ono što je jedan od adututa modela Prius je kokpit. On je veoma moderan, ali više ne odudara peviše od ostatka game.
Ono što je neobično je digitalizovana instrument tabla do koje pogled stiže preko obruča upravljača. Ovo rešenje koje podseća na Peugeot modele je ovde dobro implementirano upravo zahvaljujući sportskoj poziciji sedenja. Sami instrumenti su jednostavni i funkcionalni.
Mesto koje vozaču omogućava mnogo više poigravanja je veliki centralni displej. Pruža obilje funkcija, ali srećom ispod njega su zadržane standardne komande klimatizacije. Sa desne strane ekrana se našlo mesta i za klasičan rotacioni potenciometar ozvučenja. Pozicionran je tako da bude lako dostupan suvozaču, dok vozač ima praktične komande na upravljaču.
Između prednja dva sedišta se nalazi masivan greben sa naslonom za laktove, a prostora ima dovoljno i za vozača i za suvozača. Kada se tome dodaju vrlo dobro oblikovana sedišta, komfor je primeren za duga putovanja.
Kada je kvalitet materijala i završne izrade u pitanju, mogli bi da prokomentarišemo da novi Prius nudi nivo koji je donedavno bio rezervisan za premijum automobile.
Ipak, ono po čemu je Toyota Prius uvek bila drugačija je pogon, a tako je i ovaj put. Naime, na našem testu se našao model u Plug-In hibridnoj verziji. To znači da je reč o hibridu koji ima nešto veću bateriju i nešto jači elektromotor od klasičnih hibrda. Zahvaljujući tome može da se vozi u isključivo elektro modu, što standardni hibrid ne može.
Baterija obezbeđuje dovoljno energije da se u električnom modu prevali oko 50 kilometara, što je dovoljno za većinu dnevnih potreba. Ideja ovog koncepta je da vozač poseduje automobil koji na kraćim relacijama može da se koristi kao električni, ali koji će uvek biti speman i za duge ture.
Problem je u tome što su istraživanja pokazala da većina vozača kupi Plug-In hibrid i onda nastavi da ga koristi kao klasičan hibrid, odnosno nikada ne dopunjuje bateriju na eksternom punjaču. Suština ovog koncepta je da se baterija dopunjuje, a da se auto što češće vozi kao električni.
Napomenimo da je u pitanju baterija od samo 13,6 kWh, koja se relativno brzo dopunjuje. Ako je to za vas ipak komplikacija, onda je bolja opcija standardni hibrid bez mogućnoti punjenja baterije i vožnje u električnom modu, a koji se nudi u više novoa snage i po povoljnijoj ceni.
Kad smo već kod snage, testirani Prius Plug-In raspolaže sa ukupno 223 konjske snage. Njih generišu dvolitarski benzinski motor i elektromotor, a sva snaga se isporučuje na prednju osovinu.
Kombinacija benzinskog i elektromotora obezbeđuje besprekoran odziv na komandu gasa. Automobil silovito reaguje na pritsak desne pedale, kako na polasku iz mesta mirovanja, kada se elektronika bori da redukuje proklizavanje, tako Ii u vožnji. Pritom, u optimalnim uslovima vožnje ovaj automobil koji je u stanju da do stotke ubrza za samo 6,8 sekundi, prosečno može da troši oko pet litara benzina.
Posebno nam se dopala rezerva snage na ovorenom putu, jer omogćava zaista relaksiranu i sigurnu vožnju. Takođe, na svom razvojnom putu Toyota je uspela da reši i problem sa kojim se do sada suočavala kontinualna CVT transmisija. Ni sada nije ugođaj sportski kao da imate na primer automatiku sa duplim kvačilom, ali čini se da motor radi uravnoteženije i efikasnije.
Izgled i snaga nove Toyote Prius mogu da navedu na pomalo pogrešan zaključak da je u pitanju sportski automobil. Na takav zaključak može da nagovesti i to da je zadnja osovina izvedena u vidu dvostrukih ramena, kao na trkačkim i sportskim automobilima.
Ipak, Toyota Prius je na prvom mestu automobil koji je zamišljen za udobnu i sigurnu vožnju. Zadnja osovina sa svojim karakteristikama obezbeđuje veoma neutralno ponašanje, ali komfor je ipak bio više na listi prioriteta od voznih karakteristika.
Na kraju bi mogli da zaključimo da je Toyota Prius danas, pored svega ostalog, postala istinski life-style automobil. U pitanju je vozilo koje ima neka ograničenja koja ga čine manje praktičnim u ulozi porodičnog automobila, ali lista potencijlnih kupaca je novim imidžom sasvim sigurno veća nego kod prethodnih generacija.
Naravno, kvalitet koji ovaj automobil nudi mora i da se plati. Stadardna verzija modela Prius u Plug-In verziji startuje sa cenom od 47.990 evra, dok je za verziju koja se našla na našem testu potrebno još dublje zavući ruku u džep – njena cena je 57.400 evra.
Toyota Prius Plug-in Hybrid e-CVT
Benzinski motor R4 benzin
Zapremina 1.987 ccm
Snaga 111 KW/151 KS
Ob. moment 188 Nm
Transmisija automatska CVT
Elektromotor 163 HP
Snaga sistema 164 kw/223 KS
Ubrzanje 0-100 Km/h 6,8 s
Maks. brzina 177 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.600 x 1.780 x 1.430 mm
Rezervoar 40 l
Prtljažnik 285 l
Detaljne podatke i cene o modelu Toyota Prius pronađite NA LINKU