Garaža

VOZILI SMO: Toyota Corolla Cross – Savršen porodični paket

Nova Toyota Corolla Cross, iako po prvi put u SUV obliku, svakom svojom osobinom simbolizuje sve ono što model Corolla predstavlja već decenijama, a to su praktičnost, odmerenost, udobnost i odličan odnos cena-kvalitet

Ime Corolla je poznato svima, bez obzira da li su poznavaoci automobilskih dešavanja ili ne. Popularni automobil srednje klase iz Toyota pogona već decenijama predstavlja sinonim za pouzdanost i savršen kompromis cena – kvalitet. Do sada je ponuđen u bezbroj karoserijskih verzija, pa ne čudi da je japanska kompanija model Corolla sada ponudila i u trenutno najpopularnijem SUV obliku, pod punim imenom Toyota Corolla Cross.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Kia Sportage – Odnos cena kvalitet je adut

VOZILI SMO: Peugeot 308 SW – Karavan po meri porodice

Do sada je Toyota predstavnik u kompaktnoj SUV klasi, odnosno popularnom C SUV segmentu bio model C-HR. Ipak, ovaj automobil je uvek pretendovao da se klasifikuje kao atraktivan lifestyle model, prvenstveno zbog avangardnog zaobljenog dizajna. Sada je tu Toyota Corolla Cross, koja nudi sve ono što ime Corolla simbolizuje već decenijama, a to su suzdržan dizajn, prostranost, praktičnost i naravno kvalitet.

Već na prvi pogled je jasno da Corolla Cross, za razliku od modela C-HR, prvenstveno cilja na porodično orijentisane vozače. Karoserija je daleko odmrenije stilizovana, bez težnje ka avangardi. To se odnosi kako na klasičan prednji deo, možda mnogo više na zadnji kraj karoserije, koji potpuno suprtno modelu C-HR, naglašava da je praktičnost bila daleko ispred atraktivnosti.

To smo mogli i konkretno da se uverimo. Ulazak na zadnju klupu je neuporedivo komotniji, a odsustvo zakošenog krova obezbeđuje dovoljno prostora za glave putnika na zadnjoj klupi. Dodatno, naslon zadnje klupe je moguće podešavati i po nagibu, tako da Corolla Cross može da se okarakteriše kao veoma komforan automobil za četiri odrasla putnika. To za model C-HR nikako ne bi moglo da se kaže, iako tehnički gledano pripada istoj klasi.

Prednja sedišta su sportski profilisana, ali veoma udobna

Prelazimo na prednja sedišta. Toyota je na tom polju danas ispred većine direktnih konkurenata. Zanemarićemo to što su u nivou opremljenosti testiranog modela sa kvalitetnim kožnim presvlakama i što su elektropomična u svim pravcima. Njihov kvalitet se prvestveno ogleda u savršenoj udobnosti, a ovoj klasi je teško očekivati više. Obuhvataju telo vozača poput sportskih sedišta, ali su savršeno oblikovana i udobna, kao da su projektovana za celodnevna putovanja.

Ekran može da simulira klasične instrumente, pregledan je i moguće ga je personalizovati

Kada je uređenje kokpita u pitanju, očigledno je da su u Tojoti pokušali da podmire dva sveta – opšti trend digitlizacije sa lakoćom rukovanja. Ispred obruča upravljača se nalazi ekran. On ima dva grafička prikaza, od kojih jedan simulira klasične analogne instrumente. Prikaze je moguće personalizvati, što u prvi mah jeste malo komplikovano, ali ne previše. A kada se sve podesi kako treba, preglednost je besprekorna.

U najkraćem – kokpit modela Corolla Cross je veoma komforan i funkcionalan

Iznad centralne konzole se nalazi veliki ekran multimedije. On u najnovijim Toyota modelima više nema sa obe strane tastere-prečice do pojedinih funkcija. Ovako jeste atraktivnije, ali prethodno rešenje je možda bilo funkcionalnije. Takođe zameramo to što je eliminisan klasičan rotacioni potenciometar za regulisanje jačine ozvučenja.

Srećom, ispod ekrana se nalaze manuelne komande klimatizacije, pa za najosnovnija podešavanja nije potrebno lutanje po menijima. Čini se da u poslednje vreme sve više proizvođača uviđa da ne treba sve, čak i bazične komande, “gurati” u menije ekrana multimedije. Konačna ocena je da je kokpit modela Corolla Cross besprekorno udoban, veoma funkcionalan, upravo onakav kakav se od modela Corolla i očekuje.

Na našem testu se našla najopremljenija verzija sa najsnažnijim pogonom. U pitanju je hibrid sa 4×4 pogonom ukupne snage 197 konja. Osnovni pogon obezbeđuje dvolitarski četvorocilindraš od 152 konjske snage, kojem do ukupnih 197 KS asistiraju dva elektromotora, raspoređena na prednjoj i zadnjoj osovini.

U praksi Tojotin hibridni pogon funkcioniše veoma dobro. Svaki polazak iz mesta je potpuno bešuman jer automobil radi u električnom modu, što nam je posebno prijalo u jutarnjum časovima. Benzinski motor se uključuje sa porastom brzine, ali zvučna izolacija je besprekorna, tako da se u vožnji motor gotovo i ne čuje.

Da automobil ima i benzinski motor postaje jasno tek sa odlučnim pritiskom na pedalu “gasa”. Tada računar upošljava maksimalno sve motore koji su mu na raspolaganju, benzinski i dva električna. Rezultat je ubrzanje do sto kilometara na čas za samo 7,5 sekundi.

Vozne karakteristike su veoma dobre ako su u obzir uzme da je u pitanju SUV sa povišenim klirensom. Ipak, nije reč o sportskom automobilu, već porodičnom vozilu sa zadatkom da na prvom mestu bude bezbedno i udobno.

Ono što je kod hibridnog pogona najviše oduševljava, pored uglađenog rada sa  minimumom buke i vibracija, je niska prosečna potrošnja. Tokom sedmodnevnog testa koji smo obavili većim delom u gradskim uslovima vožnje, prosečna potrošnja je iznosila svega 5,7 litara benzina. To je fantastičan rezultat za jedan SUV model mase 1.435 kilograma. Pritom treba naglasiti da se nismo trudili da vozimo ekonomično, pa očekujemo da bi uz malo pažnje rezultat mogao da bude još bolji.

Tehnički podaci:

Motor: benzinski, redni, 4 cilindra, zapremina 1.986 cm3, snaga 111 kW (152 KS), Maksimalni obrtni moment 190 Nm , Elektromotor prednji: 113 KS/206 Nm, Elektromotor zadnji: 41 KS/84 Nm, Ukupna snaga sistema (145 kW) 197 KS ; Prenos snage: pogon na sva četiri točka, automatski CVT menjač; Dimanzije 4.460 x 1.825 x 1.629 mm, Prtljažnik 436 l, Rezervor 42 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 7,5 s, Maks. brzina 180 km/h

Detaljnije podatke o opremi i cenama modela Corolla Cross pronađite OVDE

U partnerstvu sa: Drivegreen