Garaža

VOZILI SMO: Dacia Duster Hybrid 140 – Može li da zameni dizel?

Treća generacija bestseler SUV modela Dacia Duster stiže bez dizel motora u ponudi. Sada je tu ekonomičan hibridni pogon, a mi mo tokom sedmodnevnog testa pokušali da otkrijemo može li nova filozofija da zameni voljeni dCi dizel motor. Cena za početni model sa 1.0 benzinskim motorom je 17.990 evra

Kao juče da je Dacia najavila predstavljanje SUV modela pristupačnog čak i kućama ne tako dubokih džepova. A evo, danas je na putevima u Srbiji već treća generacija ovog modela. U startu su mnogi, čak i dobri poznavaoci automobilskih dešavanja, smatrali da pojmovi “SUV” i “pristupačno” u istoj rečenici nikako ne obećavaju svetlu budućnost ovog modela. Ispostavilo se baš suprotno.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Novi Peugeot 2008 – Kompromis dizajna i praktičnosti

VOZILI SMO: Renault Austral – Atraktivna porodična krstarica

Dacia Duster je tokom godina pronašla put do velikog broja kupaca, od porodičnih vozača, ljubitelja prirode, pa do brojnih službi kojima je potrebno sposobno terensko vozilo. Na svom razvojnom putu Duster se menjao, ali je uvek ostao veran onim bazičnim principima.

I danas je to model koji nudi najviše za svoju cenu, ali neki trendovi se u auto industriji menjaju, tako da je na žalost velikog broja kupaca iz ponude eliminisan voljeni 1.5 dCi dizel motor, a ko želi ekonomičnu vožnju, može da se opredeli za TNG verziju ili hibrid.

Da, čak se i savremeni hibridni pogon našao ispod robustne limarije ovog popularnog SUV modela, a upravo taj model se našao i na našem testu. Tokom sedam dana mi smo pokušali da pronađemo odgovor na pitanje – da li je novi Duster još uvek “pravi Duster”?

Što se dizajna tiče, da ne dužimo. Novitet je radikalno izmenjen. Dizajn je takav da bi moglo da se nasluti da je treća generacija većih dimenzija, ali zapravo nije. Sve je to optička igra linija na karoseriji. Novi Duster je i dalje kompaktni SUV koji savršeno gađa cilj – kako biti sposoban u svakodnevnoj gradskoj vožnji, ali i na dugim putovanjima.

Kod verzija bez hibridnog pogona prtljažnik raspolaže sa čak 517 litara zapremine, dok je kod hibridne verzije prtljažnik nešto manji – 430 litara. Zadnja klupa je veoma prostrana, sa obiljem prostora posebno za glave putnika. Nadajmo se da neće ni Duster jednog dana postati kupe SUV…

Na prednjim sedištima putnike dočekuje digitalizovan kokpit, bar kada su u pitanju paketi opreme iznad baznog. Konkretno, u hibridu se na vrhu centralne konzole nalazi povelik desetoinčni ekran multimedije. Intuitivan je, lako čitljiv, a jedino što možemo da zamerimo je izbor boja.

Umesto instrumenata tu je monitor od sedam inča. On omogućava personalizaciju i odabir željenog prikaza informacija, tako da bi svaki vozač trebalo lako da pronađe idealan prikaz željenih informacija.

Kako hibrid ima automatsku transmisiju, klasičnu ručicu menjača menja nešto što bi pre moglo da se nazove prekidačem. Ovakvo rešenje jeste funkcionalno što se same promene vozačkih modova tiče, ali nama je u vožnji nedostajala klasična ručica menjača kao praktično povremeno odmorište za desnu ruku.

Prednja sedišta su komforna, tako da funkcionalnost, udobnost, i preglednost nemamo zamerki. Jedino što će svi ponovo zameriti tvrdu plastiku koja se nalazi svuda – na instrument tabli, oblogama vrata sve do stakala…

Ipak, ovo je nešto što se kod modela Duster odavno podrazumeva. To su one uštede koje vam omogućavaju da dobijete prostran i udoban SUV model po prosečnoj ceni bilo kog drugog gradskog mikro SUV modela. Druga opcija je kupovina polovnog automobila. Stoga, mi Dusteru kvalitet plastike nimalo ne zameramo, pogotovo što je ona dobro utegnuta i ne proizvodi neprijatne zvuke čak ni tokom vožnje van asfalta.

Hibridni pogon koji se nalazi u modelu Duster smo već imali priliku da probamo u modelima Jogger i Renault Clio. Kod modela Clio ovih 140 KS obezbeđuje naglašeno sportske performanse, dok bi za model Duster moglo da se kaže da je ovaj hibridni pogon prava mera.

Do kraja testa prosečna potrošnja se kretala na oko pet litara benzina. Ovaj automobil je posebno ekonomičan u gradskom kreni-stani režimu vožnje. Ni snage ne manjka. Ubrzanja nisu sportska, ali su odlična, a posebno možemo da pohvalimo zvučnu izolaciju. U gradskoj vožnji benzinski motor je često isključen, a i kada radi, buka u kabini je zanemarljiva. Na polju zvučne izolacije Dacia je drastično napredovala.

E sad, pitanje sa početka teksta – može li hibrid da bude zamena za dizel? Apsolutno da, u svakom pogledu izuzev cene. Naime, hibrid se nudi samo u najvišem Extreme paketu opreme, gde cena dostiže vrtoglavih 29.990 evra. U ovakvoj verziji Duster se malo udaljio od sopstvene filozofije, ali zato su klasične verzije bez napredne hibridne tehnologije.

Osnovni model pokretan veoma ekonomičnim 1.0 turbo benzinskim motorom opremljenim fabričkim TNG uređajem se nudi po početnoj ceni od 17.990 evra. Tu je Duster već na svom terenu i praktično bez prave konkurencije na tržištu.

Dacia Duster Hybrid 140

Benzinski motor R4 benzin
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 69 KW/94 KS
Snaga sistema 103 kw/140 KS
Ubrzanje 0-100 Km/h 10,1 s
Maks. brzina 160 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.343 x 1.813 x 1.656 mm
Rezervoar 50 l
Prtljažnik 430 l

Detaljne podatke i cene o modelu Dacia Duster pronađite NA LINKU