Aktuelno

Alfa-Plam – Uspeh je unapređenje kvaliteta života

Ime Alfa-Plam je domaćoj publici dobro poznato, a godinama unazad ono predstavlja sinonim za pouzdanost i odličan odnos uloženo-dobijeno. U razgovoru sa predstavnicima ovog giganta iz Vranja, saznajemo da oni uspeh ne mere samo brojem, cenom i vrednošću prodatih proizvoda

Kompanija Alfa-Plam a.d. je jedna od najuspešnijih domaćih kompanija o čemu svedoče brojne nagrade kao i činjenica da su proizvodi ovog proizvođača čuveni po kvalitetu širom Evrope. Alfa-Plam je lider u proizvodnji grejnih tela u regionu i jedan od pet najvećih proizvođača u Evropi. Tradiciju dugu više od 70 godina obeležile su promene proizvodnog asortimana, promene vlasničke strukture, ulaganja u proizvodne kapacitete i izvoz u više od 40 zemalja sveta. Kompanija danas posluje u okviru jedne od vodećih domaćih grupacija – Alco Group.

U Alfa-Plamu kažu da je najveći izazov sa kojim su se ove godine susreli svakako obezbeđivanje dovoljnih zaliha za podmirivanje potreba svih tržišta na kojima su prisutni, u uslovima nestabilne epidemiološke situacije. Poslovni sistem zasnivaju na planiranju kompletnog procesa nabavke, proizvodnje i prodaje. Poslednjih godina u Alfa-Plamu su realizovali značajna ulaganja u proizvodne kapacitete usled povećane tražnje proizvoda koji koriste pelet kao gorivo. Ekspanzija grejanja na pelet uslovila je i promene proizvodnog asortimana u pogledu povećanja učešća ovih proizvoda. Grejna tela na pelet su tehnički i tehnološki složeni proizvodi te se samim tim odnos između kupca i proizvođača ne završava činom kupoprodaje. Neophodno je redovno servisiranje ovih proizvoda pa iz Alfa-Plama ističu da su predano radili i na unapređenju servisne mreže. U želji da maksimalno izađu u susret korisnicima njihovih proizvoda, nastoje da eksterne partnere koji su zaduženi za prodaju i servisiranje proizvoda što bolje upoznaju sa proizvodnim asortimanom. U tom nastojanju rodila se i ideja o pokretanju Alfa-Plam Akademije. Akademija, koja je nedavno počela sa radom u okviru fabrike u Vranju, predstavlja savremeni edukativni centar gde je kroz praktičnu i teoretsku obuku polaznicima omogućeno da se što bliže upoznaju sa proizvodima kompanije.

Više od 70% proizvedene robe namenjeno je izvozu. U kompaniji Alfa-Plam navode da je u skladu sa porastom nivoa ekološke svesti stanovništva branša u kojoj posluju na udaru, te su u obavezi da prilikom izvoza ispoštuju sve važeće norme. Nameće se potreba za proizvodnjom grejnih tela koja ostvaruju visok stepen efikasnosti i nizak stepen emisije štetnih gasova. Od ove godine na snazi je standard Ecodesign koji propisuje da se proizvodi koji se izvoze u EU moraju imati stepen efikasnosti veći od 90%. Većina proizvoda Alfa-Plama iz pelet asortimana ispunjava navedeni standard.

Alfa-Plam Inox 75

Kada je u pitanju program čvrstog goriva, gde su proizvodi Alfa-Plama nadaleko čuveni, kao odgovor na zahteve tržišta nametnuo se razvoj premium segmenta jer posedovanje peći odnosno štednjaka na čvrsto gorivo više nije stvar potrebe nego luksuza. Razvijaju se novi modeli koji predstavaljaju kombinaciju tradicionalnog dizajna sa modernim materijalima kao što su inox i staklo-keramika.

Pored ulaganja u sopstvene proizvodne i servisne kapacitete, kompanija Alfa-Plam posebnu pažnju pridaje očuvanju životne sredine i kao sistem ispunjava sve relevantne stadarde po tom osnovu. Putem zvaničnih kanala kompanije promovišu se informativni tekstovi o važnosti pravilne upotrebe drvnih goriva, a tokom novembra realizovan je i projekat pošumljavanja pod nazivom „Šuma blista” u saradnji sa omladinskim eko udruženjem. Ciljevi ovog projekta jesu promocija društveno-odgovornog poslovanja, ali i isticanje značaja šuma u životnoj sredini i jačanje društveno ekološkog aktivizma.

Sudeći po svemu, uspeh u današnjim uslovima poslovanja ne meri se samo brojem prodatih proizvoda, niti visinom ostvarenog profita, već i višestrukim doprinosom kompanije unapređenju kvaliteta života i očuvanju životne sredine.