VOZILI SMO – Nova Dacia Sandero Stepway
Nova Dacia Sandero Stepway je stigla na srpsko tržište. Glavni adut pupularnog gradskog i poridičnog SUV-krosover modela, cena, nije značajnije menjana. Osnovni model se prodaje po ceni od 10.990 evra, dok je cena za verziju koja poseduje klima uređaj 11.490 evra
Odavno je poznato kako nova Dacia sandero Stepway izgleda, a sada smo imali priliku da se sa ovim bestselerom izbliza upoznamo. Na početku ćemo da napomenemo, glavni adut ovog popularnog modela, pristupačna cena, nije značajnije promenjena. Cena osnovne verzije iznosi 10.990 evra. Na početku da napomenemo još jedan detalj koji će mnoge da možda da zbuni – nažalost standardni cenovno povoljniji Sandero, koji nije u Stepway opremi, se neće prodavati na našem tržištu. Naime, ova verzija se proizvodi u Dacia pogonima u Maroku, što bi uvoz na evropsko tržište zbog dažbina učinilo ovaj model cenovno nekonkurentnim.
Tokom kraće novinarske prezentacije smo imali priliku da testiramo novi Sandero Stepway, pa i da steknemo prve preliminarne utiske, koji su više nego pozitivni. Ono što je kod većine prvi utisak je značajan napredak po pitanju dizajna. Novi Sandero Stepway ima iste gabarite, povećan trag točkova i neznatno nižu liniju krova, što sve doprinosi atraktivnijem izgledu. Tu su i veoma atraktivne svetlosne grupe napred i pozadi, sa novim “potpisom” u vidu LED dnevnih svetala u obliku slova Y.
Smeštamo se za upravljač i primećujemo mnoge promene. Kada je multimedija u pitanju, u ponudi su tri opcije – Media Control, Media Display and Media Nav. Media Control nudi opciju povezivanja pametnog telefona u ležištu u vrhu centralne konzole, koji se povezuje sa automobilom i saopštava informacije i koristi za rukovanje. Bez telefona je takođe moguće koristiti radio, a tada se informacije prikazuju preko TFT monitora na instrument tabli. Media Display podrazumeva veliki osmoinčni ekran na vrhu centralne konzole, dok Media Nav dodaje još i navigaciju i bežično povezivanje sa Apple i Android uređajima.
Mi smo imali priliku da testiramo Media Nav verziju i utisci su više nego pozitivni. Tvrde plastike i dalje ima i to je u neku ruku dobro, jer to je jedini način da Dacia ostane ono što jeste – na prvom mestu pristupačan automobil. Ipak, primećujemo poboljšanja u odnosu na prethodnu verziju, tako da su mnoge površine sa kojima putnici imaju kontakt, prijatno tapacirane. To se odnosi i na naslon za lakat u oblogama vrata, koji je kod prethodne verzije bio od tvrde plastike, pa je bio pomalo neudoban na dužim vožnjama.
Grafika multimedije je sada dopadljivija nego u pretgodnim Dacia modelima, a što je najvažnije, sistem ima brz odziv, jednostavan je i intuitivan za upotrebu kao i do sada. Ispred upravljača se nalaze pregledni analogni instrumenti, sa jasno čitljivim monohromatskim ekranom, tu su standardne Renault komande na upravljaču i kraj njega, tako da je sve vrlo lako za upotrebu. Sandero Stepway je standardno opremljen sedištima sa otisnutim imenom ovog popularnog krosover modela, a naglasili bi da su veoma udoba. Komfornije se sedi nego kod većine modela B segmenta, čak i u klasi skupljih modela. I ponuda prostora na zadnjoj klupi je odlična, osetno bolja nego kod, po genetskom kodu bliskog, modela Clio. To naglašava da se na našem tržištu Sandero Stepway nameće i kao porodični automobil, što potvrđuje i veoma prostran prtljažni prostor.
Na našem testu se našla verzija sa LPG uređajem i trocilindričnim motorom od jednog litra radne zapremine, koji raspolaže sa 100 konjskih snaga. U maloj i laganoj karoseriji ovaj motor je definitivno na svom terenu. Automobil u gradskim uslovima ubrzava hitro, a i kada se izađe na otvoreni put snage ne manjka, naravno ako nemate nerealna očekivanja. Pohvaljujemo i to što je ovaj motor uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Tokom kraće vožnje auto-putem smo procenili da je potrošnja veoma niska, ali o tome ćemo opširnije posle prvog detaljnog testa.
Cene i oprema
Standardnu verziju pokreće trocilindraš od jednog litra radne zapremine i 90 konjskih snaga, po ceni od 10.990 evra. U pitanju je Access paket opreme koji podrazumeva: ABS, ESP, automatsko kočenje u slučaju nužde, upozorenje u slučaju opasnosti od čeonog sudara, prednje i bočne vazdušne jastuke sa vazdušnim zavesama, putni računar, vozačevo sedište i upravljač podesive po visini, elektropomična prednja stakla i Media Control način upravljanja kačenjem mobilnog telefona u specijalno ležište. Uz doplatu do 11.490 evra dobija se Essential paket opreme koji podrazumeva na sve navedeno dodato još: klima uređaj, tempomat, prednja svetla za maglu, naslon za ruku na vozačevom sedištu i deljivu zadnju klupu.
TNG menja dizel
Osnovnu verziju pokreće trocilindrični turbo benzinac od jednog litra radne zapremine sa 90 konjskih snaga. Nažalost, novi Sandero Stepway se neće nuditi u verzijama sa dizel motorom. Mnoge vozače će razočarati da je izostao fenomenalni Renault-ov 1.5 DCi agregat, ali ko želi ekonomičnu vožnju, moći će da se opredeli za model sa fabrički ugrađenim gasom. On nosi oznaku TCe 100 ECO-G, a pokreće ga turbo trocilindraš od 100 konjskih snaga. Ovaj model ima autonomiju veću od 1.300 kilometara, zahvaljujući benzinskom rezervoaru od 50 litara, kao i LPG rezervoaru iste zapremine, ali koji može da primi 40 litara gasa.
Ono što nas je prijatno iznenadilo je to da ovaj model sada ima putni računar. On postoji posebno za benzinski motor, a posebno za LPG. Zavisno koje gorivo motor koristi, na ekranu se očitavaju podaci poput trenutne i prosečne potrošnje, kao i autonomije za to gorivo. Modeli Clio i Duster u LPG verzijama trenutno nemaju putni računar, a nadamo se da će rešenje koje smo videli u Sanderu i kod njih biti primenjeno po restilizaciji.