Garaža

TNG u Dacia automobilima kao najlogičniji izbor

Svi Dacia automobili se danas nude i sa opcijom pogona na tečni naftni gas (TNG). Ovo gorivo nudi najeftiniji pređeni kilometar, sistem je pouzdan i praktičan, što su sve osobine koje se uklapaju sa Dacia filozofijom

TNG je kao gorivo usavršavan decenijama; sada je siguran, pouzdan i jednostavan. Baš kao i dizel, ali je još jeftiniji, a pri tome emituje manje CO2 i manje čestica čađi. U brojnim zemljama ga smatraju čistim gorivom, zbog toga TNG vredi bolje upoznati. Svaki Dacia model dostupan je u verziji sa motorom ECO-G, pokretanim TNG-om. To Dacia ponudu čini jedinstvenom na tržištu i dobitnim rešenjem za kupca, ali i planetu.

Sa oba rezervoara Dacia Sandero Stepway ECO-G ima autonomiju veću od 1.300 kilometara

TNG nije prolazni trend. Naprotiv! Upotrebljava se kao pogonsko gorivo od 1979. godine, a u međuvremenu je pokorio svet. Najviše se koristi u Koreji, Rusiji, Tajlandu, Meksiku i Turskoj. U Evropi su predvodnici Poljska, Ukrajina i Italija kao i Rusija. Danas TNG pokreće 28 miliona vozila širom sveta. Prihvatanje TNG-a u ovim zemljama može objasniti ili prisustvom velikih rezervi prirodnog gasa ili poreskim olakšicama jer ga smatraju čistim gorivom

Dacia veruje u TNG od 2010. godine

Danas je većina automobila pokretanih dvogorivnim motorom naknadno opremljena potrebnom opremom. Reč je o procesu koji zahteva saradnju sa specijalizovanim visima I proizvođačima TNG opreme, koji nisu deo mreže proizvođača amog automobila. To znači i automatsko poništavanje garancije za automobil kojem je ugrađen LPG uređaj.

Kod Dacia automobila sa fabrički ugrađenim TNG uređajem se čep za dolivanje gasa nalazi sakriven ispod istog poklopca kao i benzinski

Dacia veruje u TNG od 2010. Trenutno je jedina marka na tržištu koja nudi TNG kao opciju u svim modelima pokretanim benzinskim motorima. Činjenica da se Dacia TNG sistem ugrađuje na motor TCE 100 ECO-G već na proizvodnoj liniji je znak sigurnosti i pouzdanosti. Može da se pohvali istim trajanjem garancije proizvođača (3 godine / 100.000 km), troškovima održavanja i servisnim intervalima kao i zapreminom prtljažnika kao i verzija sa benzinskim motorom.

Rezervoar za gas je smešten na mestu za rezervni točak, tako da je prtljažnik nepromenjene zapremine

Rezervoar za TNG je optimalno smešten na mestu gde se obično nalazi rezervni točak. Zahvaljujući dvogorivnom motoru sa dva rezervoara, TNG omogućava domet veći od 1000 km, a u slučaju novog Dacia Sandera i do 1300 km“, objašnjava Damien.

Šta je zapravo tečni naftni gas?

TNG, odnosno tečni naftni gas, je mešavina lakih ugljovodonika, uglavnom butana (koji se koristi u domaćinstvima) i propana. Reč je o potpuno neotrovnom gasu. Kad sagoreva, ne proizvodi gotovo nikakve sitne čestice i pomaže da se smanje emisije NOx za koje je poznato da uzrokuju respiratorne bolesti. Ukupno 60 % TNG-a se dobija iz prirodnog gasa. Zahvaljujući postojanju dva rezervoara, u dvogorivnoj verziji motor radi i na benzin i na TNG. Vozač može samostalno da odabre koje gorivo želi da koristi. U proseku TNG ispušta 10 % manje CO2 od benzina. U Evropi je TNG dostupan na 32.000 pumpi, odnosno na četvrtini ukupne mreže benzinskih stanica.