Garaža

VOZILI SMO Škoda Octavia – Prostranost i kvalitet

Kada su prostranost i komfor u pitanju, Škoda Octavia praktično nema konkurente u klasi modela na platformi C segmenta. Posebno se ističe praktičnim rešenjima, poput petih vrata sakrivenih u formi klasičnog sedana. Dobro poznati kvalitet se podrazumeva. Početna cena je 19.056 evra

PROČITAJTE JOŠ: VOZILI SMO – Nova Toyota Corolla Sedan 1.5

Sa Škodom Oktavijom nema šale, od prve generacije koja je debitovala pre 26 godina, pa zaključno sa njenom četvrtom generacijom koja se već par godina nalazi na našem testu. Kada se danas setimo prve verzije modela Octavia, možda po današnjim standardima ona nije izgledala kao opasan konkurent, ali samo dok se ne prisetimo ko su joj u tom trenutku bili rivali. Isto je ostalo i danas, jer aktuelna Octavia je skoro po svim standardima potpuno ravnopravna sa konkurencijom, a od većine nudi više na polju praktičnosti, prostranosti i komfora.

Model Octavia je uvek bila bazirana na Volkswagen platformi koja se koristila za model Golf, ali otprilike se tu sva veza između ova dva modela i završavala. I danas je teško na prvi pogled povezati model Octavia sa automobilskim C segmentom. Karoserija duga skoro 4,7 metara je kod četvrte generacije veoma elegantna, znatno elegantnija od prethodnih verzija.

Na prvi pogled nova Octavia izgleda kao klasičan sedan, ali u zadnjem delu se zapravo nalaze peta vrata. Ona se podižu zajedno sa velikim zadnjim staklom i oslobađaju komotan pristup prtljažniku rekordnih dimenzija. Više od 600 litara prostora za prtljag ne nudi skoro niko, a posebno ne u klasi vozila baziranih na platformi C segmenta. Kome to nije dovoljno moraće da se opredeli za… pa, recimo nešto iz komercijalnog programa ili da doplati za krovni nosač.

Iako izgleda kao klasičan sedan, Octavia je zapravo praktičan heč-bek

Trik sa petim vratima je veoma efektan, jer zahvaljujući njemu će ovaj automobil biti privlačan porodičnim vozačima kojima klasičan sedan zbog skučenog pristupa inače velikom prtljažniku, ne odgovara. Sa druge strane, oblik karoserije je takav da će se ovaj automobil naći i na spisku mnogih kompanija koje u svojim flotama, iz nekog razloga, imaju uglavnom sedane.

Karoserija je modernija i elegantnija od prethodne verzije, a isto važi i za kokpit. Kada je unutrašnjost modela Octavia u pitanju, čini se da je napredak u odnosu na prethodnika još naglašeniji. Ispred vozača se sada nalaze dva ekrana, veoma elegantno uklopljena. Grafičko rešenje monitora koji menja klasične instrumente je veoma svedeno i bez mnogo “šarenila” što se odlično uklapa sa karakterom automobila, a verovatno i sa željama većine njegovih kupaca. Pored standardnog moda koji oponaša izgled klasičnih instrumenata, tu je i minimalistički zatamnjeni mod sa samo osnovnim informacijama, koji je odličan za, na primer, monotone noćne vožnje.

Prednja sedišta predstavljajuju primer udobnosti u klasi

Mnogo kritika smo po internetu pročitali i kada je u pitanju dizajn upravljača sa dva paoka. Izgleda neobično, ali to što smo navikli na drugačije ne znači da je ovo loše, samo je – drugačije. Modernizacija se u nekim aspektima ipak negativno odrazila. Na centralnoj konzoli se nalazi veliki ekran multimedije koji je veoma elegantno uklopljen. On je preuzeo sve funkcije, što je omogućilo kreiranje “čistog” kokpita oslobođenog velikog broja komandi. Ipak, preveliko oslanjanje na tač skrin tehnologiju nekada nije praktično. Nama se nije dopalo što temperaturu u kabini moramo da podešavamo preko ekrana, a nema ni izdvojenog dugmeta za recirkulaciju, iako su neke osnovne komande klimatizacije izdvojene ispod ekrana. Daleko od toga da je nefunkcionalno, ali rukovanje klimatizacijom kada postoje izdvojene komande je ipak jednostavnije.

Odsustvo klasičnih komandi klimatizacije donekle komplikuje rukovanje

Zato kompromisa po pitanju udobnosti i prostranosti apsolutno nije bilo. Prednja sedišta generalno ne mogu da budu mnogo bolja nego što su u testiranom automobilu. Kao stvorena su za duga putovanja, a isto važi i za zadnju klupu. Kada su prostranost i udobnost na zadnjoj klupi u pitanju, konkurencija iz C segmenta modelu Octavia apsolutno ne može da parira, a nešto slično je moguće pronaći samo u D segmentu tržišta.

Testirani automobil je pokretao Volkswagen-ov dvolitarski dizel motor predstavljen još sa osmom generacijom modela Golf. U pitanju je njegova verzija od 115 konjskih snaga. Nekom će ta snaga biti više nego dovoljna, a ko očekuje više, naći će u Škoda cenovniku veoma bogatu paletu motora. Naša ocena je da je ovaj motor više nego dovoljan za oštru vožnju, a posebno raduje podatak o prosečnoj potrošnji. Ona se u kombinovanim uslovima vožnje bez problema zadržava na oko pet litara dizela, a ako vozite nekim magistralnim putem lagano i bez žurbe, lako se dostižu i magična četiri litra. U automobilu ovih gabarita, prostranosti i komfora, ovo je rekordan podatak.

Tehnički podaci:

Motor: dizel, redni, 4 cilindra, zapremina 1.968 cm3, snaga 85 kW (115 KS) pri 4.250 o/min, Maksimalni obrtni moment 300 Nm pri 1.600 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, manuelni šestostepeni menjač; Međuosovinsko rastojanje 2686 mm, Dimanzije 4.689 x 1.829 x 1.470 mm, Prtljažnik 600 l, Rezervor 45 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 10,3 s, Maks. brzina 211 km/h

U partnerstvu sa: DriveGreen