Garaža

Dacia Jogger – Najpristupačniji porodični sedmosed

Nova Dacia Jogger je najveći i najprostraniji model u Dacia porodici. U ponudi će biti verzije sa pet ili sedam sedišta. Za pogon je zadužen poznati benzinski turbo trocilindraš u verziji i sa TNG (LPG) uređejem. Početna cena iznosi 13.390 evra. Najavljen je i hibrid

Dacia je predstavila najpristupačniji sedmosed na tržištu, model Jogger. Cena za sada nije poznata, ali kada stigne na naše tržište Dacia Jogger će biti najjeftiniji model sa sedam sedišta. Novi model predstavlja fuziju SUV modela, monovolumena i klasičnog karavana. Ipak, off road šminka na karoseriji i klirens, odnosno odstojanje od tla od čak 200 milimetara, naglašavaju avanturistički šarm ovog praktičnog porodičnog automobila.

Dopunjeno 01.12.2021: Početna cena za model sa Essential paketom opreme iznosi 13.390 evra. U pitanju je model koji od opreme ima sve neohodne sisteme sigurnosti, ali na primer izostaje klima uređaj. Sledeći u ponudi je Comfort paket opreme koji startuje sa cenom od 15.190 evra, a koji već podrazumeva mnogo više dodatne opreme. Na spisku su klima uređaj, tempomat, senzori za kišu, parking senzori, multimedijalni sistem sa ekranom dijagonale osam inča… Sve modele pokreće 1.0 trocilindarski benzinski agregat koji se opciono nudi i sa fabrički ugrađenim TNG gasnim uređajem.

Fabrički pogon na gas

Za pogon je zadužen dobro poznati trocilindarski benzinki turbo motor od jednog litra radne zapremine. U standardnoj verziji on raspolaže sa 110 konjskih snaga i 200 njutnmetara obrtnog momenta. U ponudi je i verzija sa fabrički ugrađenim TNG (LPG) uređajem, koja raspolaže sa 100 konjskih snaga. Pored benzinskog rezervoara od 50 litara ovaj model ima i TNG rezervoar od 40 litara. U svakoj verziji Dacia Jogger je opremljena šestostepenim manuelnim menjačem.

Pored standardne benzinske verzije, u ponudi je i model sa TNG (LPG) uređajem

Pored trocilindarskog motora u ponudi će se tokom 2023. godine naći i hibridna verzija. To će biti prvi serijski hibrid u Dacia ponudi i najpristupačniji hibrid sa sedam sedišta na tržištu. Osnovni pogon hibridne verzije će obezbeđivati benzinski motor od 1,6 litara radne zapremine kojem će asistirati elektromotor. Prema najavama, hibridni pogon će biti u stanju da oko 80 odsto gradske vožnje obavlja u električnom radnom režimu, što će obezbediti veoma nisku prosečnu potrošnju.

Prostrana i praktična kabina

Iako je bazirana na istoj platformi kao i novi Sandero, karoserija ima dužinu od 4,5 metara, dok je međuosovinsko rastojanje produženo na 2,9 metara. To je omogućilo kreiranje veoma prostrane kabine koja opciono nudi tri reda sedišta. U konfiguraciji sa svih sedam sedišta u upotrebi, Dacia Jogger raspolaže sa 213 litara prtljažnog prostora. Kada se zadnji red sedišta sklopi, Dacia Jogger može da primi pet putnika i čak 712 litara prtljaga.

Kada je podignut treći red sedišta, na raspolaganju je prtljažnik od 213 litara

Pored sedmoseda, Dacia Jogger će se nuditi i kao isključivo automobil sa pet sedišta, koji će biti pristupačniji. Što se tiče uređenja kokpita, model Jogger sva rešenja deli sa novim Sanderom. To kod bolje opemljenih verzija podrazumeva prednji deo instrument table delimično presvučen tkaninom. Multimedijalni sistem je takođe identičan kao i kod novog modela Sandero.

Kokpit iz modela Sandero. Bolje opremljene verzije imaju osmoinčni ekran

Osnovna verzija nema ekran već ležište u koje se postavlja mobilni telefon, koji je putem aplikacije potpuno povezan sa automobilom i menja uobičajeni “tač skrin” monitor. Bolje opremljeni modeli imaju u vrhu centralne konzole jasno istaknut osmoinčni ekran osetljiv na dodir, koji je potpuno kompatibilan sa Android i IOS mobilnim uređajima, a zavisno od nivoa opreme poseduje i satelitsku navigaciju.

Praktične modularne krovne šine imaju nosivost od 80 kilograma

Posebna pažnja je posvećena praktičnosti. Iako nema pogon na sva četiri točka ni u jednoj verziji, zahvaljujući povišenom klirensu Jogger će imati nešto veću prohodnost. Avanturitički duh je naglašen i krovnim šinama koje se opciono nude sa patentom viđenim i kod nove verzije modela Sandero. Uzdužne šine mogu da se skinu i pričvrste poprečno, tako da ne moraju da se kupuju krovni nosači.