Aktuelno

Kada tačno počinje i završava grejna sezona i druga česta pitanja

Kada su toplane u obavezi da obezbede tople stanove? Кoliko traje grejni dan, a kada toplane greju bez prekida? U kojim uslovima „Beogradske elektrane” prekidaju isporuku toplotne energije u toku grejnog dana? Кada „Beogradske elektrane” greju neprekidno 24 sata? Кoje su propisane temperature u stambenim i poslovnim prostorima? Кo je nadležan za zamenu radijatora…

Grejna sezona počinje 15. oktobra i završava se 15. aprila. Izuzetno, u periodu od 1. do 14. oktobra i od 16. aprila do 3. maja objekti će biti zagrevani danima za koje u zadnjoj prognozi prethodnog dana ili u prvoj prognozi tog dana Republički hidrometerološki zavod prognozira srednju dnevnu temperaturu 12 stepeni Celzijusa ili nižu.

PROČITAJTE JOŠ:

Kako se priključiti na sistem daljinskog grejanja?

Kako se isključiti sa sistema centralnog grejanja

U slučaju da i posle 3. maja Republički hidrometeorološki zavod Srbije prognozira srednju dnevnu temperaturu 12 stepeni Celzijusa ili nižu, rukovodilac organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda nadležne za poslove energetike, može naložiti obezbeđivanje snabdevanja toplotnom energijom objekata i u tim danima, ukoliko postoje tehnički i tehnološki uslovi.

Кoliko traje grejni dan i kada toplane greju bez prekida?

Grejni dan traje od 6 do 22 časa, a nedeljom i praznicima ( 11. novembar, 15. i 16. februara) od 7 do 22 časa. Pri niskim spoljašnjim temperaturama vazduha u cilju zaštite energetskih objekata i opreme sistema daljinskog grejanja ili postizanja propisanih temperatura, komunalno preduzeće je dužno da produži grejni dan ili da neprekidno snabdeva tarifne kupce toplotnom energijom, a da pri tome racionalno gazduje energijom.

Snabdevanje toplotnom energijom se ne prekida u noći između 31. decembra i 1. januara, između 6. i 7. januara i između 13. i 14. januara, osim u slučaju izuzetno povoljne spoljašnje temperature vazduha kojom se obezbeđuje održavanje propisanih temperatura.

U kojim uslovima „Beogradske elektrane” prekidaju isporuku toplotne energije u toku grejnog dana?

Isporuka toplotne energije u toku grejnog dana može da bude prekinuta u slučaju povoljne temperature spoljašnjeg vazduha. Isporuka toplotne energije se prekida kada temperature spoljašnjeg vazduha više od 15 stepeni Celzijusa traju duže od dva sata. Ponovna isporuka toplotne energije započinje kada je temperatura spoljašnjeg vazduha 12 stepeni Celzijusa ili niža. Prekid isporuke toplotne energije ne može biti kraći od četiri sata.

Toplotna energija se uopšte ne isporučuje (u toku grejnog dana) kada temperature spoljašnjeg vazduha više od 15 stepeni Celzijusa traju duže od 10 sati i kada je u vremenu između 06.00 i 09.00 sati temperatura spoljašnjeg vazduha viša od 12 stepeni Celzijusa.

Isporuka toplotne energije u grejnom danu ne vrši se uopšte kada temperature spoljašnjeg vazduha više od 15 stepeni Celzijusa traju duže od 10 sati i kada je u vremenu između 06.00 i 09.00h temperatura spoljašnjeg vazduha viša od 12 stepeni Celzijusa.

Кada „Beogradske elektrane” greju neprekidno 24 sata?

Grejni dan traje od 6.00 so 22.00h radnim danom, a nedeljom i praznikom od 07.00 do 22.00 Ukoliko je temperatura spoljašnjeg vazduha izmerena u 18.00č niža od +1 stepen Celzijusa i prognozirane temperature spoljašnjeg vazduha u vremenu od 22.00 do 06.00č su niže od 0 stepeni Celzijusa, proizvodnja toplotne energije traje kontinuirano 24 časa.

Кoje su propisane temperature u stambenim i poslovnim prostorima?

„Beogradske elektrane“ dužne su da postižu i održavaju u stambenim prostorijama tarifnih kupaca sledeće temperature: u dnevnim boravcima, spavaćim sobama, predsobljima, degažmanima i kuhinjama 20 stepeni Celzijusa;

„Beogradske elektrane” dužne su da u stambenim prostorijama postižu i održavaju sledeće temperature: u dnevnim boravcima, spavaćim sobama, predsobljima, degažmanima i kuhinjama 20 stepeni Celzijusa; u toaletima (poseban) 15 stepeni; kupatilima (posebna i sa toaletom) 22 stepena; garažama 5 stepeni; ateljeima 20 stepeni Celzijusa; dok se stepeništa i hodnici van stanova ne greju.

Dozvoljeno odstupanje temperature u odnosu na propisane je jedan (+ /-) stepen. Кada su u pitanju poslovne prostorije, propisane su sledeće temperature: kancelarije 20 stepeni Celzijusa; toalet 15 stepeni; hodnici i komunikacije 18 stepeni i magacini 10 stepeni Celzijusa. Zagrejanost stambenih, odnosno poslovnih prostorija utvrđuje se merenjem temperature na visini od jedan metar u središnjem delu prostorija.

Кo je nadležan za održavanje grejnih instalacija u poslovnom prostoru?

Za popravku kvarova na primarnom delu instalacija kod poslovnog prostora odgovorne su „Beogradske elektrane”, a za sekundarni deo (unutrašnje grejne instalacije i sekundarni deo toplotne predajne stanice) odgovoran je vlasnik prostora koji sam mora da angažuje izvođača za popravke instalacija.

Кo je nadležan za zamenu radijatora?

Zamenu radijatora obavlja vlasnik stana o svom trošku. Uslugu pražnjenja instalacija prilikom zamene radijatora ili bilo koje intervencije na kućnim grejnim instalacijama vlasnik stana plaća na šalterima JКP „Beogradske elektrane” u Direkciji za snabdevanje toplotnom energijom u ulici Cara Dušana 141, u Zemunu.

U kom roku se otklanjaju tehničke smetnje s grejanjem i kada se meri temperatura u zagrevanim prostorijama?

U slučaju tehničkih ili drugih smetnji u isporuci toplotne energije, potrošač ima pravo da zahteva da se smetnje otklone u primerenom roku, odnosno za 24 časa, a najduže dva dana od dana prijave smetnje Servisnom centru Grada Beograda (broj telefona: 11-0-11) ili pisanim putem (adresa: Savski nasip 11, Novi Beograd). Preduzeće je dužno da svako obaveštenje o poremećaju u isporuci toplotne energije evidentira.

PROČITAJTE JOŠ:

Kako ofarbati radijatore – Saveti za profesionalne rezultate

Pravilno odzračivanje radijatora

Maske za sakrivanje radijatora – Cena i pravilna ugradnja

U roku od 24 časa, a najkasnije dva dana od prijema telefonskog ili pisanog obaveštenja, zapisnički se utvrđuje stanje u predajnoj stanici i na kućnoj grejnoj instalaciji. U slučaju da su temperature u prostorijama niže od propisanih, preduzeće će otkloniti nedostatke ukoliko je njihov uzrok na objektima sistema daljinskog grejanja ili kućnim grejnim instalacijama koje održavaju „Beogradske elektrane”.

Potrošač je dužan da ovlašćenim licima preduzeća omogući pristup predajnoj stanici, odnosno mernim uređajima i kućnim grejnim instalacijama, kao i mestu toplovodnog priključka radi očitavanja, provere ispravnosti, otklanjanja kvarova, zamene i održavanja uređaja i obustave isporuke toplotne energije.

Кo plaća troškove isključenja i ponovnog priključenja na sistem daljinskog grejanja?

Isključenje kućnih grejnih instalacija iz sistema daljinskog grejanja obavlja se na zahtev potrošača ili u slučajevima kada se građanin bez dozvole preduzeća priključi na sistem daljinskog grejanja (Član 69. Odluke o snabdevanju toplotnom energijom u Gradu Beogradu). U tim slučajevima potrošač mora da nadoknadi sve neophodne troškove nastale isključenjem iz sistema daljinskog grejanja.

Potrošač koji nakon isključenja kućnih grejnih instalacija želi ponovo da se priključi na sistem daljinskog grejanja dužan je da pribavi dokumentaciju i plati troškove nastale zbog ponovnog priključenja u skladu sa odredbama Odluke o snabdevanju toplotnom energijom u Gradu Beogradu (članovi 22 – 33).

Izvor: Beogradske elektrane

Foto: Freepik