Garaža

Novi Renault Clio u Srbiji sa fabričkim pogonom na gas

Za novi Clio Renault od danas na domaće tržište uvodi novi benzinsko-plinski motor Tce 100 LPG. Novi pogon nudi bolje performanse uz istovremeno smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2, a proizvodi se u slovenačkoj fabrici Revoz u Novom mestu. Početna cena za Clio Tce 100 LPG iznosi 13.990 evra

Sa današnjim danom u domaćoj prodajnoj Renaultovoj mreži se otvaraju narudžbine za Clio sa trocilindričnim motorom sa turbopunjačem TCe 100 LPG. Osim bržim odzivom i snažnijim ubrzanjima, uz najveći obrtni moment od 170 Nm pri 2000 o/min, motor se odlikuje okretnošću, štedljivošću i emisijama CO2 nižim za 8% u odnosu na benzinsku verziju. Renault nudi novi Clio sa pogonom na plin po ceni od 13.990€ uz jednaku pouzdanost i bez dodatnih troškova u poredjenju sa vozilima opremljenima benzinskom verzijom motora. Cena autoplina donosi znatno veće uštede (njegova cena je više nego upola niža od cene benzinskog ili dizel goriva po litru). U Srbiji se cene plina kreću oko 66,40 rsd po litru za razliku od cene benzina koje se kreću od 123,40 rsd do 128,90 rsd. Iako je prosečna potrošnja motora sa pogonom na plin nešto veća, ukupni trošak goriva po kilometru je niži za 30% u odnosu na benzinski motor a do čak 8% u odnosu na dizel motor.

Vozilo se može pokretati na benzinski ili plinski pogon. Opremljeno je sa dva odvojena rezervoara, jednim za benzin i jednim za plin. Vozilo uz oba napunjena rezervoara može da predje više od 1000 km. Ovakav način rada omogućava gotovo neograničenu vožnju: benzin je dostupan na svim benzinskim pumpama, dok je plin u Evropi dostupan na svakoj četvrtoj benzinskoj pumpi kao i na većini pumpi u Srbiji. Uz to, vozila sa plinskim pogonom mogu da pristupe podzemnim garažama zahvaljujući ugrađenim sigurnosnim karakteristikama (zaštitni ventil, nepovratni ventil i ograničeno punjenje rezervoara do najviše 80 %).

Uradnja plinskog pogona u automobil se obavlja se direktno u fabrici. Za kupce to znači sledeće: jednostavno naručivanje bez dodatnih kašnjenja i komunikacija sa samo jednom stručnom osobom u Renaultovoj mreži, zaduženom za garanciju i održavanje vozila. Benzinski motor je od početka konstruisan tako da omogući pogon na plin. Dodatni rezervoar za plin je izrađen od čvrstog čelika i ugrađen na mesto rezervnog točka kako ne bi dolazio u kontakt sa rezervoarom za benzin. Nepovratni ventil, ograničeno punjenje rezervoara do najviše 80%, ograničenje protoka goriva, solenoidni ventil i sigurnosni ventil upotpunjuju tehnički sistem. Gotovo 15 miliona vozila u Evropskoj uniji ima plinski pogon, dok je takvih vozila u svetu 26 miliona. Renault nudi pogon na plin još od 2010.

Upotreba je jednostavna za vozača. Prebacivanje sa benzinskog na plinski pogon i obrnuto se postiže na dva načina: ručno, pritiskom tipke smeštene u putničkom prostoru (odabrani način primenjuje se i tokom sledećeg pokretanja vozila) ili automatski, kada se rezervoar plina isprazni. Poseban pokazivač prikazuje nivo napunjenosti rezervoara plina. Punjenje rezervoara plina (32 l na novom Cliju) takođe je brzo i jednostavno (traje samo dva minuta). Druga prednost ove integracije jeste zadržavanje postojeće zapremine prtljažnika iznad nivoa podnice (na mesto rezervnog točka je postavljen rezervoar plina).