Garaža

Novi Seat Leon – Prostraniji i bliži porodici

Četvrta generacija SEAT-ovog modela Leon je zvanično promovisana. Novi Seat Leon je prostraniji od prethodnog, a nudi više prostora na zadnjim sedištima i u prtljažniku. Cena u Srbiji još nije poznata

Poptuno novi SEAT Leon je baziran na platformi upotrebljenoj i za nedavno predstavljeni Volkswagen Golf osme generacije. Za razliku od prethodnih modela koji su uvek pravili veliki dizajnerski zaokret, četvrta generacija se vizualno umnogome oslanja na prethodnika. Prepoznatljivi obrisi su tu, naravno u nešto modernijoj formi, a u zadnjem delu je i novi potpis španske kompanije – spojena stop svetla. U najkraćem, po ugledu na ostale brendove Volkswagen koncerna, dizajn je sveden i nenametljiv, ali uz nešto više sportskog šarma.

Naravno, sličnosti su izražene samo na prvi pogled. Novitet je 90 milimetara duži od prethodnika, od čega se čak 50 milimetara povećanja krije u većem međuosovinskom rastojanju. Zahvaljujući tome u SEAT-u su uspeli da reše jedan od propusta kod prethodnika, a to je manjak prostora na zadnjoj klupi. U ponudi se neće naći verzija sa troje vrara, a već u startu je promovisan karavan model. Standardni Leon heč bek raspolaže prtljažnikom od 380 litara, dok karavan verzija ima dovoljno prostora za čak 617 litara prtljaga.

Sa prtljažnikom zapremine 617 litara novi Seat Leon u “karavan” verziji će biti prvenstveno izbor porodičnih vozača

Pogon je sličan kao i god modela Golf. Bazna ponuda je 1.0 turbo trocilindraš u verziji od 109 konjskih snaga. Sledeća stepenica je 1.5 turbo četvorocilindraš u verzijama od 128 i 148 konjskih snaga, a vrh ponude predstavlja dvolitarski agregat u verziji od 187 KS. Kao i kod modela Golf, tu je potpuno novi dvolitarski dizel u verzijama od 113 i 148 konjskih snaga. Standardna transmisija je u svim modelima šestostepena manuelna, a dostupna je naravno i DSG automatika. Benzinski 1.0 motor kao i 1.5 u verziji od 148 KS se nude u lakoj hibrdnoj tehnologiji, a u ponudi je i “plag in” hibrid sa 1.4 benzinskim motorom i autonomijom u električnom modu od 60 kilometara.

Kabina je očekivano prošla kroz tretman potpune digitalizacije. Na slikama je predstavljen model sa najvećim desetoinčnim ekranom. U ovoj verziji sve to izgleda pomalo napadno, ali znajući kako su ovi sistemu do sada primenjivani u drugim modelima Volkswagen koncerna, za očekivati je da sve bude veoma funkcionalno. Primenjena su neka inovativna rešenja, pa tako na primer sada se ambijentalno osvetljenje aktivira zajedno sa sitemima upozorenja na vozila u “mrvom uglu”, a sve kako bi pažnja vozača bila što efikasnije zadobijena.