Tema

Alumil savetuje – kako odabrati idealan prozor

Na tržistu su prisutne brojne kompanije koje se bave izradom stolarije i koje nude proizvode raznih cena i kvaliteta. Bilo da je u pitanju renoviranje objekta ili izgradnja novog, prilikom odabira prozora potrebno je sagledati i arhitektonsko tehničke uslove projekta

Onaj ko se makar jednom susreo sa dilemama kada je kupovina novih prozora u pitanju, shvatio je da je ova investicija kompleksnija od, na primer, kupovine automobila. Prilikom kupovine automobila može da se bira nivo opreme, motor i još poneka sitnica, a mnogo su jasniji i detalji vezani za ostvarivanje garancije. Kod prozora je situacija mnogo kompleksnija. Potrebno je odabrati proizvođača profila, tip profila, proizvođača okova, tip stakla… Kombinacija je mnogo, a investicija ni izbliza nije mala da bi mogao da se napravi neki propust. U razgovoru sa predstavnicima renomirane grčke kompanije Alumil saznajemo kako kupac prozora može da prilikom kupovine dobije odgovore na sva svoja pitanja u vezi sa odabirom idealnog prozora da bi bio uskladjen sa zakonskim i tehničkim normama, prateće opreme i načina na koji se ostvaruje puna garancija na finalni proizvod.

Ukoliko se kupac opredeli za aluminijumske prozore sa Alumil profilima, koja je dalja procedura? Da li ga vi upućujete na njemu najbližeg proizvođača gotovih prozora koji sa vama sarađuje?

Ukoliko je klijent sam ili u konsultaciji sa svojim arhitektom već odabrao tip profila od kojih želi aluminijumske prozore, možemo da ga uputimo na njemu najbližeg proizvođača koji će da izađe na teren, uzme mere i formira ponudu. U slučaju da klijent nema jasnu ideju koji tip prozora želi da ugradi, preporučujemo dolazak u naš izložbeni salon na Novom Beogradu u ulici Milutina Milankovića 11b, ili da kontaktira naša stručna lica koja će da sagledaju objekat, predlože rešenje i upute opet na proizvođača.

Da li pre toga kupac može da dobije neke preliminarne informacije od vas kako bi imao ideju šta je najbolje rešenje za njega?

Kao što smo rekli, kupac može u bilo kom slučaju da se obrati nekome od naših zaposlenih sa pitanjima u vezi performansi naših profila. Često se susrećemo sa pitanjem koliko određena pozicija košta po kvadratnom metru a to je veoma neprecizan način i pozicije ovog tipa potrebno je računati po broju komada na osnovu dimenzija i primenjenog sistema. Obzirom na činjenicu da je Alumil proizvođač samo profila, kao takav ne daje krajnju ponudu klijentima, odnosno ponudu koja uključuje staklo, okove, ugradnju i transport. Asortiman proizvoda kompanije podeljen je cenovno u tri osnovne grupe, pa ukoliko klijent želi u finansijskom smislu da sagleda šta je najbolje za njega, zaposleni će ga uputiti na neku od ovih grupa proizvoda, svakako imajući u vidu zakonske propise u pogledu ispunjavanja tehničkih normi. Tačnije rečeno, uvek klijentima nastojimo da pružimo što bolje performanse za što bolju cenu.

Kažu da je pored samog profila jednako važan i izbor stakala i okova. Da li postoji neki način da se krajnji kupac kod vas dodatno informiše o kompletnom paketu ukoliko se odluči za vaše profile ili je to tema za proizvođača prozora?

U tehničkom smislu klijent može da dobije informacije o celokupnom paketu, kao i da u izložbenom salonu sagleda uživo najveći deo njih. Međutim, proizvođač prozora je taj koji pravi sveobuhvatnu ponudu u cenovnom smislu.

Pošto se prozor sastoji od više komponenti, ne samo profila, jer pored profila ugrađuju se na primer i okovi, kako se realizuje garancija i ko je izdaje?

Svaki proizvođač komponenti prozora testira svoje materijale i za njih izdaje garancije. Garanciju na izabrani model prozora u celini daje izvodjač stolarskih radova, a Alumil, odnosno proizvođač aluminijumskih profila, u mogućnosti je da izda garanciju samo na profile, kao i na završne obrade profila u vidu eloksaže i plastifikacije, dok garanciju na ostale elemente prozora daje proizvođač istih, uz adekvatne sertifikate. U slučaju neadekvatne izrade prozora ili ugradnje, odgovornost snosi izvođač stolarskih radova. Garancija na profile izdaje se na period u proseku od oko 15 godina, u zavisnosti od odabira serije profila i završne obrade.

Kako funkcioniše eventualno servisiranje i popravke u garantnom i vangarantnom roku?

Imajući u vidu da garanciju za poziciju u celini daje izvođač stolarskih radova, sa njime se prilikom ugovaranja i definišu uslovi garancije. Izvođači su pravni subjekti koji imaju svoju poslovnu politiku, a uslove garancije formiraju prema prirodi svojih radova. Dosadašnja praksa je pokazala da se potreba za servisom i popravkama javlja tek nakon 15 ili 20 godina, u tom slučaju korisnik uvek može da pozove kompaniju Alumil i da se raspita kome da se obrati za rešenje problema.

Pročitajte još:

Upoznajte se sa prednostima aluminijumske stolarije

Ko kaže da PVC prozor mora da bude bele boje

Zbog čega je PVC stolarija dobar izbor

Aluminijum vs PVC – koja stolarija je bolja

Kvalitetni PVC prozori zahtevaju redovno provetravanje