Garaža

Po meri porodice – Stižu nova Dacia Sandero Stepway i Logan

Dacia je zvanično predstavila novi Sandero Stepway i Logan. Popularni modeli, uz obilje unapređenja i poboljšanja, nastavljaju tradiciju, odnosno nude ono što se od automobila najviše očekije – prostranost, praktičnost, pouzdanost, bezbednost i pristupačna cena

Najvažnije na početku – na našem tržištu će biti komercijalizovane samo verzije Sandero Stepway i Logan. Standardni Sandero bez povišenog klirensa se kod nas nažalost neće prodavati. Tome je verovatno donekle doprinela i sve veća popoularnost krosovera na tržištu Zapadne Evrope. Naime, novi Sandero u klasičnoj verziji će se proizvoditi u pogonima u Maroku, dakle u Africi, što bi uvoz ovog ovog automobila u Evropu zbog transporta i carine, učinilo neisplativim. A cena je uvek bila jedan od adita svih Dacia automobila.

Ono što je primetno već na prvi pogled, novi Sandero Stepway i Logan imaju znatno moderniji izgled od prethodnika. Novi Sandero Stepway ima iste gabarite, povećan trag točkova i neznatno nižu liniju krova, što sve doprinosi atraktivnijem izgledu. Tu su i veoma atraktivne svetlosne grupe napred i pozadi, sa novim “potpisom” u vidu LED dnevnih svetala u obliku slova Y. Porast popularnosti krosover automobila je očigledan. Stepway verzija je do sada činila 65 odsto ukupne prodaje modela Sandero, tako da je ovom modelu poklonjeno još više pažnje. Pored karakterističnih dodataka u vidu plastičnih ojačanja na rubovima oko točkova i novih odbojnika, promenjen je i poklopac motora. On nije isti kao na standardnoj verziji modela Sandero, već ima atraktivne nabore, što dodatno doprinosi atraktivnosti ovog krosover modela.

U ponudi će se naći samo Stepway verzija, a standardni Sandero se neće nuditi na evropskom tržištu

Logan je takođe osetno dinamičniji od prethodnika, ali se to nije negativno odrazilo na prostranost, jer prtljažnik je povećanih dimenzija, dok je prag niže pozicioniran, za lakši utovar kabastijih predmeta. Klirens modela Logan je ostao nepromenjen, 133 milimetra, što će ove automobile učiniti vema praktičnim na lošijim putevima, ali i van asfalta. Model Stepway je podignut za dodatni 41 mm, što će ovaj model svrstati u klasu prilično sposobnih krosovera, naravno bez pogona na sva četiri točka. Tu su i neka veoma praktična rešenja. Krovni nosači specijalnim ključićem smeštenim u kaseti mogu da se skinu i pričvrste da stoje popreko, tako da nije potrebna kupovina krovnog nosača.

Nova verzija modela Logan je dinamičnija od prethodne, ali će i dalje biti reper kada je prostranost u pitanju

Ono što je od atraktivnog dizajna još važnije je to da su modeli Sandero Stepway i Logan sada bazirani na novoj Renault-ovoj platformi, za razliku od prethodnih generacija, za koje je uvek korišćena neka od starijih platformi francuskog proizvođača. To će značajno doprineti poboljšanju pasivne bezbednosti, prvenstveno zahvaljujući upotrebi viskokokvalitetnih čelika. Po rečima inženjera rumunske kompanije, to se neće negativno odraziti na cenu, koja će i dalje biti najniža u segmentu.

Kabina je značajno modifikovana. Model Logan ima povećano međuosovinsko rastojanje za dodatni prostor od 42 mm na zadnjoj klupi, a u naslonima prednjih sedišta se nalaze praktični “avionski” sklopivi stočići. Zapremina prtljažnika modela logan je rekordna – 528 litara. Sandero Stepway je takođe jedan od najprostranijih modela kada je B segemt u pitanju, a on raspolaže sa 328 litara prtljažnog prostora. Po rečina Dacia inženjera, osnovne verzije će i dalje zadržati nisku cenu, ali kod opremljenijih verzija se uz doplatu nude automatski klima uređaj, grejana prednja sedišta, elekrična “ručna” kočnica, kamera za vožnju “u rikverc”. Ipak, treba pomenuti da se na sigurnosnoj opremi nije štedelo, jer su svi modeli serijski oremljeni sa šest vazdušnih jastuka.

Osnovna Media Control opremljenost, kada je multimedija u pitanju, nudi prostor za smeštaj smartfona, koji se povezuje bežično ili putem USB konekcije, za lakše upravljanje osnovnim sistemima i muzičkim sistemom

Kada je multimedija u pitanju, u ponudi su tri opcije – Media Control, Media Display and Media Nav. Media Control nudi opciju povezivanja pametnog telefona u ležištu u vrhu centralne konzole, koji se povezuje sa automobilom i saopštava informacije i koristi za rukovanje. Bez telefona je takođe moguće koristiti radio, a tada se informacije prikazuju preko TFT monitora na instrument tabli. Media Display podrazumeva veliki osmoinčni ekran na vrhu centralne konzole, dok Media Nav dodaje još i navigaciju i bežično povezivanje sa Apple i Android uređajima.

Najopremljeniji Media Nav paket, kada je multimedija u pitanju, nudi osmoinčni ekran osetljiv na dodir i WiFi konekciju sa Apple i Android uređajima

Poboljšana bezbednost

Zahvaljujući CMF platformi modeli Sandero Stepway i Logan imaju znatno viši nivo pasivne bezbednosti od prethodne verzije, a tu je standardno i šest vazdušnih jastuka. Jedan od inovativnih sistema u Dacia automobilima je Emergencu Brake Assist. On preko radara prati dešavanja ispred automobila pri brzinama od sedam od 170 kilometara na čas. U slučaju da sistem registruje opasnost, upozorava vozača vizuelnim i zvučnim upozorenjem, a pored toga, ukoliko proceni da vozač nije na vreme ili nije dovoljno snažno pritisnuo kočnicu, dodatno pojačava silu kočenja. Tu je i sistem upozorenja na vozila u mrtvim uglovima, koji funkcioniše pri brzinama od 30 do 140 kilometara na čas.

Brendu Dacia više nije namenjena starija Renault tehnologija. Modeli Sandero i Logan su bazirani na novoj Renault platformi koja garantuje visok nivo pasivne bezbednosti

Gas menja dizel

Novi Sandero Stepway i Logan se neće nuditi u verzijama sa dizel motorom. Mnoge vozače će razočarati da je izostao fenomenalni Renault-ov 1.5 Dci agregat, ali ko želi ekonomičnu vožnju, moći će da se opredeli za model sa fabrički ugrađenim gasom. On nosi oznaku TCe 100 ECO-G, a pokreće ga turbo trocilindraš od 100 konjskih snaga. Ovaj model ima autonomiju veću od 1.300 kilometara, zahvaljujući benzinskom rezervoaru od 50 litara, kao i LPG rezervoaru iste zapremine, ali koji može da primi 40 litara gasa.

Ponuda motora

Standardnu verziju pokreće 1.0 benzinski SCe atmosferski trocilindraš od 65 konjskih snaga uparen sa petostepenim manuelnim menjačem, s tim da se ovaj motor neće nuditi kod Stepway verzije. Snažnija opcija je TCe 90, odnosno verzija ovog agregata sa turbo punjačem, koja raspolaže sa 90 konjskih snaga i koja snagu prenosi preko šestostepene manuelne transmisije, ili opcione CVT automatike.