Aktuelno

Saša Đoković, GROHE Adria – Radujemo se novim izazovima

Za nama su dve godine prepune neizvesnosti. Mnoge privredne grane su pretrpele velike gubitke usled globalne pandemije koja nas je zadesila. Građevinski sektor je jedna od oblasti koje su imale manje gubitke, ali sigurno je da su se svi suretali sa  brojnim izazovima. Na tu temu, ali i o planovima za budućnost, razgovaramo sa Sašom Đokovićem, direktorom prodaje kompanije GROHE, za područje Srbije i Crne Gore.

  • Godina za nama je verovatno bila manje neizvesna i izazovna nego 2020-a. Da li je pandemija, bar što se tiče poslovanja Vaše kompanije prošla, ili se još osećaju njene posledice?

Situacija je svakako povoljnija nego 2020. godine, što nas je sve uzdrmalo do srži i podstaklo da preispitamo dosadašnje načine poslovanja, osmislimo nov pristup kupcima i nove strategije tržišnog pozicioniranja. Još uvek svi osećamo posledice nepredvidivih globalnih dešavanja, ali ono čemu naša kompanija i dalje teži jeste ne samo da se prilagođava novim okolnostima, već i da ih koristi za dalje učenje, rast i razvoj u željenom pravcu, otkrivajući nove niše u ponudi naših proizvoda… Sve više se okrećemo ekološkim standardima, društveno odgovornom poslovanju i brizi za zajednicu u kojoj poslujemo.

  • Građevinski sektor nije pretrpeo gubitke tokom pandemije kao neke druge delatnosti. Kako bi godinu za nama uporedili sa 2020-om kada je bukvalno sve u jednom trenutku stalo?

2020. godina je bila presedan, nešto što niko nije očekivao niti mogao da predvidi. Sve što se desilo skoro preko noći zahtevalo je da zastanemo na neko vreme, pregrupišemo snage i vidimo šta se može učiniti u sadašnjim okolnostima, kako se prilagoditi, identifikovati nove izazove i ponuditi inovativna rešenja za njih. U 2021. godini, međutim, krenuli smo spremniji, ne znajući šta nas tačno čeka, ali spremniji da se nosimo sa globalnom krizom. Građevinski sektor je imao više sreće od mnogih drugih, jer je izgradnja i opremanje domova kako bi bili što udobniji i sigurniji za sebe i svoje porodice postao prioritet, posebno u vreme kada su se mnogi preselili iz kancelarija da rade od kuće, škole i fakulteti su prešli na onlajn predavanja… Životni stil se dosta promenio, videćemo u kom pravcu će se dalje razvijati.

  • Ponuda proizvoda Vaše kompanije je pored većih izvođača okrenuta i krajnjim korisnicima. Da li je taj deo tržišta bio možda više uzdrman pandemijom, u poređenju sa velikim kupcma?

Naprotiv, s obzirom na to koliko su vremena bili primorani da provode kod kuće tokom karantina, kupci su se okrenuli svojim domovima kao skloništima gde su se osećali najbezbednije. Kupatila su postala mesta za opuštanje, kuhinje poligon za isprobavanje kreativnosti i isprobavanje jela od nekih novih, drugačijih namirnica, dok se u isto vreme više razmišlja o zdravlju, pravilnoj ishrani, reciklaži otpada, ekološkim standardima… Tempo života je drugačiji, fokus se pomerio izvan kuće u unutrašnjost kuće, a potražnja za praktičnim i funkcionalnim elementima za uređenje doma nikada nije bila veća.

  • Danas su svi oblici onlajn komunikacije i razmene informacija dobrodošli, a vaša GROHE X digitalna platforma osvojila je priznanje Red Dot. Kakvi su vaši utisci kada je u pitanju GROHE X aplikacija?

GROHE X je nešto na šta smo izuzetno ponosni, ideja rođena u vreme kada smo morali da osmislimo potpuno nov način pristupa našim kupcima, bilo da su industrijski kupci, instalateri koji traže uputstva za rad, arhitekte koje traže inspiraciju ili krajnji potrošači koji uređuju njihovo kupatilo iz snova. Stoga smo osmislili centralnu digitalnu platformu na kojoj naši korisnici u svakom trenutku mogu preuzeti multimedijalne materijale i informacije o proizvodima i uslugama iz naše ponude, ekskluzivne uvide u naše objekte iza scene i kako ih povezujemo sa svetskim tržištima, ali i podelite iskustva i dobijete podršku od GROHE stručnjaka. Bili smo prvi u industriji koji su stvorili sopstveni interaktivni univerzum za sastanke, saradnju i razmenu ideja, bez potrebe za sastancima licem u lice. Preselili smo Novo normalno u digitalni svet, a dosadašnji rezultati govore nam da smo u tome i uspeli.

  • Da li je pravo vreme da vas pitamo o planovima za ovu godinu? Očekujete li lansiranje novih proizvoda? Kako kada su u pitanju proizvodi namenjeni krajnjim korisnicima, tako i oni namenjeni profesionalcima…

Planovi za sledeću godinu su direktan nastavak naše komercijalne strategije predstavljene u julu prošle godine, zasnovane na diferenciranom portfoliju proizvoda i namenskih usluga za svaku od ciljnih grupa: veletrgovce i instalatere, arhitekte, dizajnere i investitore i krajnje potrošače. U planu su novi proizvodi koje ćemo predstaviti na GROHE X-u, a oni donose ne samo duboko razumevanje onoga što potrošači očekuju od svog životnog prostora, već i predviđanje njihovih neizrečenih potreba u ranoj fazi procesa razvoja. Takođe, potrebno je uzeti u obzir nove navike kupaca, rast onlajn kupovine, srodnu novu regulativu i zakonsku regulativu, stalni tehnološki napredak, demografske promene… Faktora je mnogo, ali se radujemo novim izazovima u godini pred nama.