Garaža

VOZILI SMO – Dacia Duster sa motorom iz Mercedesa

Redizajnirana Dacia Duster ne donosi mnogo estetskih izmena, ali tehnička poboljšanja su očigledna. Cena, udobnost, prostranost, sve su to tradicionalne vrline modela Duster, a sada je tu i snažan benzinski motor iz Renault i Mercedes automobila. Početna cena modela Duster je 14.990 evra

Redizajnirana verzija Dacia bestselra Duster već neko vreme je prisutna na tržištu u Srbiji. Izmene učinjene prilikom podmlađivanja modela Duster nisu preterano velike, a svakako naviše nas je interesovako kako se dobro poznati model ponaša u verziji sa motorom od 150 konjskih snaga i automatskim EDC menjačem.

Ipak, ne možemo da previdimo izmene kada je spoljašnji dizajn u pitanju. One su skromne, a svode se na izmenjen izgled prednjih i zadnjih svetlosnih grupa, sa prepoznatljivim svetlosnim potpisom u vidu slova Y. Tu je nešto modifikovana maska hladnjaka, nov je dizajn točkova, a sve ostale promene u odnosu na prethodnika mogu da se otkriju tek direktnim upoređivanjem.

Slično bi moglo da se kaže i za kabinu. Od konkretnih modifikacija primećujemo moderniji nalon za ruku između prednjih sedišta. U pitanju je masivnije rešenje koje mogu da koriste i vozač i suvozač, umesto pomalo arhaičnog naslona prikačenog na vozačevo sedište iz prethodne verzije.

Druga značajna izmena je nov osmoinčni ekran multimdije. On naravno ne stiže u osnovnom paketu opreme, a postoje dve verzije, sa i bez sistema za navigaciju. Ekran je lepše dizajniran nego pre, a dopada nam se što je njegova površina matirana tako da nema refleksija. Vidljivost je odlična i danju i noću, a za pohvalu je i korisnički interfejs. Prilično je jednostavan i jasan, pa ćete vrlo brzo sagledati sve njegove opcije, koje su više nego dovoljne.

Ispred upravljača se nalazi klasična tabla sa instrumentima. Nju čine dva analogna pokazivača i monohromatski displej. Bilo koja zemerka na ovo rešenje je potpuno neosnovana. U pitanju je jedna od najpreglednijih i najfunkcionalnijih instrument tabli trenutno na tržištu. Da li postoje atraktivnija i šarenija rešenja koja pružaju više mogućnosti za igu? Da, definitivno. Da li postoje preglednija i funkcionalnija rešenja? U principu ne.

Kvalitet materijala nije menjan u odnosu na prethodika, što je dobro, jer to znači da ni cena ovog modela nije morala da se menja. Kokpit je uglavnom obložen tvrdom plastikom, ali sve zone sa kojima vozač dolazi u kontakt su kvalitetnije, tako da je i ovo više subjektivan nedostatak. Prednja sedišta obezbeđuju povišenu, ali veoma komfornu poziciju sedenja, isto važi i zadanju klupu, dok se u zadnjem delu nalazi prtljažnik solidne zapremine 445 litara. Kod modela sa 4×4 pogonom prtljažnik ima zapreminu 411 litara. Tu je i rezervni točak, koji je po starom francuskom receptu smešten ispod poda prtljažnika sa donje strane vozila.

Najviše nas je interesovao pogon. U pitanju je poznati 1.3 turbo benzinac, ali u verziji od čak 150 konjskih snaga. U modelu Duster to nikako nije malo, što se oseti od samog starta. Prilikom odlučnijeg pritiska na pedalu gasa automobil silovito ubrzava, a ukoliko je kolovoz vlašan mora da intereniše i kontrola proklizavanja. U vožnji ovaj “višak” snage itekako prija. Automobil se vozi sa velikom sigurnošću, snage uvek ima dovoljno u rezervi, ali ipak treba biti oprezan.

Dacia Duster nije jedan od onih nemačkih SUV modela koji se voze poput kartinga. Duster ima povišen klirens, ali i meko komforno oslanjanje, pa mu ne prija jurcanje kroz krivine. Ovaj model je prvenstveno namenjen za udobnu i sigurnu vožnju. A udobnosti ne manjka.

Kod druge generacije Duster-a je mnogo učinjeno na poboljšanju zvučne izolcije, tako da je vožnja prilično tiha. Kada se tome dodaju prostrana i komforna kabina i udobno oslanjanje, ovaj automobil je kao stvoren za duga putovanja. A za duge vožnje je primerena i potrošnja.

Iako motor obiluje snagom, kada se vozi bez sportskih ambicija, potrošnja je veoma umerena. Nama je tokom prvih pet dana testiranja u isključivo gradskoj vožnji putni računar pokazivao osam litara na sto pređenih kilometara. To je, za ovu klasu i ovakav pogon, rekordno niska potrošnja. Niska potrošnja će vas obradovati i na magistralnim putevima gde se vozi brzinama ispod 100 kilometara na čas, a tek na auto-putu potrošnja raste. Ipak, ako vozite do 120 kilometara na čas, putni računar će pokazivati oko 6,5 litara prosečne potrošnje.

Tehnički podaci:

Motor: benzin, redni, 4 cilindra, turbo, zapremina 1.332 cm3, snaga 110 kW (150 KS) pri 5.500 o/min, Maksimalni obrtni moment 250 Nm pri 1.750 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, automatski menjač, šest stepeni; Pneumatici 215/60 R17, Međuosovinsko rastojanje 2673 mm, Dimanzije 4.341 x 1.804 x 1.693 mm, Prtljažnik 445 l, Rezervor 50 l, Masa 1.263 kg, Ubrzanje 0-100 Km/h 9,6 s, Maks. brzina 199 km/h