Garaža

VOZILI SMO: Opel Grandland – Cena je jedina mana

Novi redizajnirani Opel Grandland donosi obilje inovacija. Pokreće ga snažan i ekonomičan dizel motor, automatska transmisija je besprekorna, a kokpit je uređen po najsavremenijim standardima. Nažalost, visok kvalitet prati i cena

Opel Grandland je prvi put predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu 2017. godine, tada pod imenom Grandland X. Danas je aktuelna redizajnirana verzija kod koje je oznaka X eliminisana iz imena. Promena imena modela je valjda bila logičan potez, jer je i sam redizajn bio prilično detaljan i sveobuhvatan, takoreći kao da je reč o porpuno novom modelu.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Kia Sportage – Odnos cena kvalitet je adut

VOZILI SMO: Potpuno novi Nissan Qashqai

To se svakako odnosi na prednji deo automobila, koji je dobio potpuno nov izgled. Dizajnerske smernice su preuzete sa najnovije verzije modela Astra, a naša ocena je da automobil izgleda veoma atraktivno. To smo i primetili tokom testiranja, jer Opel Grandland privlači dosta pogleda iako je reč o samo još jednom od modela u prebukiranom C SUV segmentu. Bokovi i zadnji deo automobila su dobili samo manje korekcije, kakve se prilikom restilizacije i očekuju.

Očigledno je da je veliki napor uložen i u modernizaciju kabine. Prethodna generacija je imala tada standardnu Opelovu centralnu konzolu sa ekranom multimedije i analognu instrument tablu, ali sada je očigledno bio cilj dalja digitalizacija. To znači da se ispred upravljača umesto klasičnih instrumenata nalazi monitor. U boljim verzijama on ima dijagonalu od 12,3 inča, što je bio slučaj kod testirane verzije.

Moguć je izbor različitih modova, od minimalističkog pogodnog za duge noćne vožnje, preko opcija koje preglednije prikazuju podatke putnog računara ili instrukcije satelitske navigacije. Za sve modove je zajedničko to da su svedenog dizajna koji garantuje preglednost i lako i brzo očitavanje podataka. Bravo za Opel!

Centralna konzola je dobila drugačiju formu sa ekranom koji kao da optički predstavlja nastavak instrument table. On pruža obilje mogućnosti, a pohvalno je to što su i pored toga sačuvane osnovne komande muzičkog sistema i kompletne komande automatske klimatizacije. U svakodnevnoj vožnji to umnogome olakšava život vozaču jer promena temperature u kabini može da se obavi bez skidanja pogleda sa puta.

Primećujemo da je po redizajnu preuzeta originalno stilizovana ručica menjača iz Peugeot modela, kao da su time novi vlasnici Opela hteli da i praktično potvrde u čijem je sada vlasništvu poznati nemački brend.

Prednja sedišta su pomlo neobično profilisana. Postoji mogućnost podešavanja u lumbalnom delu, ali stiče se utisak kao da potpora za leđea ne može dovoljno da se ublaži, pa sedište vozača stalno potiskuje u leđnom delu. Pretpostavljamo da je to nešto na šta se vozač vremenom navikne, a što je deo sada već tradicionalnog Opelovog insistiranja na “sedištima za zdrava leđa”. Tu je zato podešavanje po visini kao i podešavanje sedalnog dela po nagibu.

Generalno, pozicija za upravljačem je odlična i kao takva pogodna i za duga putovanja. Zadnja klupa ovog gotovo 4,5 metara dugačkog SUV modela je prilično komforna i prostrana, a na njoj će sasvim dovoljno mesta pronaći i odrasli putnici. Iznedadila nas je pozitivno i zapremina prtljažnika, što potvrđuju i tehnički podaci – raspolaže sa 514 litara.

VOZILI SMO: Dacia Duster sa motorom iz Mercedesa

Jedna od vrlina testirane verzije modela Grandland je i pogon. U poslednje vreme pravo osveženje predstavlja testiranje nekog automobila sa dizel motorom. U ovom slučaju reč je o poznatom 1.5 četvorocilindrašu od 130 konjksih snaga i za ovu radnu zapreminu pozamašnih 300 njutnmetara obrtnog momenta.

Kod ove platforme podrazumeva se da je pogon samo na prednjoj osovini, ali zaista u ovom slučaju to je samo prednost. Reč je o automobilu koji će svoj život provoditi na asfaltiranim podlogama, a 4×4 pogon bi samo povećao ukupnu masu.

Pored motora, srce pogna čini i efikasna automatska osmostepena transmisija. Zahvaljujući odličnom softveru i brzim promena stepna prenosa, motor uvek radi u optimalnom režimu, a odziv na komandu gasa je trenutan. Pritom, osmi stepen prenosa zaista omogućava krstarenja auto-putem solidnom brzinom na niskim obrtajima i uz nisku potrošnju.

U najzahtevnijim gradskim uslovima vožnje prosečna potrošnja se kreće oko sedam litara dizela, a na otvorenom uz malo pažnje je oko dva litra niža. Za SUV model mase 1.5 tona, ovo je odličan rezultat.

Kada je reč o automobilu koji smo vozili, postoji samo jedna veća mana, uslovno rečeno. U pitanju je cena. Za testirani model, sa ovim pogonom i ovim visokim Ultimate paketom opreme treba izdvojiti 42.790 evra. Pre nekoliko godina ta cena bi više zvučala kao šala ili neka greška, ali nažalost danas je situacija takva u svim salonima, tako da to pre možemo da pripišemo kao propust tržišta generalno, a ne Opela.

Za utehu, tu je bazna verzija sa ne tako dobrim, ali odličnim 1,2 benzinskim agregatom, većinom ovde navedenih kvaliteta, manje opreme, ali po daleko pristupačnijoj ceni od 28.990 evra.

Detaljnije podatke o cenama i opremljenosti modela Grandland pronađite OVDE

Tehnički podaci:

Motor: dizel, redni, 4 cilindra, turbo, zapremina 1.499 cm3, snaga 96 kW (130 KS) pri 3.750 o/min, Maksimalni obrtni moment 300 Nm pri 1.750 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, automatski osmostepeni menjač; Dimanzije 4.477 x 1.906 x 1.609 mm, Masa 1.449 kg, Prtljažnik 514 l, Rezervor 53 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 11,5 s, Maks. brzina 195 km/h

U partnerstvu sa: Drivegreen