Garaža

VOZILI SMO – Potpuno novi Citroen C4

Popularni Citroen C4 je u najnovijoj generaciji iz klasičnog kompakta, poput automobila kao što su Renault Megane ili Volkswagen Golf, transformisan u popularni SUV, odnosno krosover. Ipak, cena novog Citroena C4 će ostati jedan od aduta

Treća generacija Citroena C4 definitivno okreće novi list. Citroen C4 više nije klasičan hečbek, već je to sada mnogo popularniji krosover. Ipak, i dale je to pravi porodični automobil koji u prvi plan stavlja udobnost i prostranost, a ono što smo primetili je to da je cena ostala veoma konkurentna. Osnovni model se nudi već po ceni od 15.490 evra. Najosnovniji model opremljen HDI dizel motorom od 110 konjskih snaga prodaje se po ceni od 16.990 evra.  

Prilikom konstrukcije novog C4 u Citroenu su se poslužili i jednim trikom, koji je sigurno omogućo da cena ostane u prihvatljivim okvirima. Naime, novi C4, koji je do sada bio predstavnik C tržišnog segmenta (VW Golf, Ford Focus, Renault Megane…), je baziran na platformi koju Citroen-Peugeot grupacija koristi za modele manjeg B tržišnog segmenta, kao što je na primer Peugeot 2008. To su neke tehničke sitnice koje prosečan kupac nikada neće primetiti, niti mu mnogo znače. Mi smo tokom prve vožnje pokušali da otkrijemo što više vrlina i mana Citroenovog noviteta.

Što se dizajna tiče, očigledan je trud dizajnera da unesu dosta inovacija. Ne samo da je novi C4 promenio klasu u odnosu na prethodnika, već je od njega i mnogo smelije dizajniran. Spoljašnjost je prilično originalna, prepuna razigranih linija, tako da je ovaj automobil prilično upadljiv, čak i u tamnijoj sivoj boji, kakav je bio testirani model.

Ovaj krosover nije namenjen većim off road avanturama, ali se “ne plaši” silaska sa asfalta

Ipak, kada je jedan Citroen u pitanju, mnogo više nas je interesovala unutrašnjost. Nju je teško definisati jednom rečju. Istovremeno je neobična, ali može da se okarakteriše i kao svedena. Svedena je iz prostog razloga što se većim brojem komandi rukuje putem ekrana osetljivog na dodir. Ipak, vozač nije ostao lišen standardnih komandi klimatizacije. U nekim prethodnim modelima Citroen i Peugeot grupacije klimatizacijom se rukovalo putem ekrana na centralnoj konzoli, ali novo rešenje je neuporedivo praktičnije.

Kokpit je veoma savremen, ali i jednostavan za upotrebu

Sam ekran je idealnih dimenzija. Dovoljno je veliki, ali ne bespotrebno veliki, a i ispred upravljača se nalazi još jedan monitor koji menja instrumente. I on je veoma jasan i pregledan. Opciono tu je i hed ap displej. U pitanju je rešenje koje informacije projektuje na staklo koje se podiže ispred vozača, što je manje praktično rešenje od hed ap displeja koji projektuju informacije na vetrobran. Ipak, sve informacije se putem standardna dva ekrana saopštavaju na pregledan način tako da hed ap displej na neki način nije ni potreban.

Ekran osetljiv na dodir je pozicioniran visoko, pa se lako koristi i tokom vožnje

Kod modela sa automatskom transmisjom, a takav se našao na našem testu, nema klasične ručice menjača već prekidač. Nama je ručica nedostajala, ali to je individualna ocena, mnogi upravo vole ovakvo pojednostavljeno rešenje. Tu je i jedna veoma praktična inovacija, kao stvorena za duža putovanja. Ispred suvozača se nalazi sklopivi nosač koji služi za postavljanje tableta, tako da suvozač može da uživa u gledanju filmova tokom puta. U Citroenu se na sve mislili, jer tablet se prilikom postavljanja stavlja u neku vrstu zastakljene futrole, koja ima specijalno staklo, tako da sadržaj koji se prikazuje na tabletu nije vidljiv sa vozačeve pozicije. Veoma važno kada je bezbednost u pitanju.

Idealno za duga putovanja – Citroen C4 ima opciju postavljanja tableta ispred suvozačevog sedišta

Kada smo već pomenuli duga putovanja, osvrnimo se i na udobnost. Ona je za klasu iznad konkurenata. Tu je hidraulično oslanjanje koje je veoma meko i bespekorno “pegla” neravnine na našim putevima, a i sedišta su prvoklasnog kvaliteta. Velikih su dimenzija poput fotelja, a ispod tapacirunga se nalazi specijalna pena debljine 15 miliemtara, zahvaljujući kojoj vozač zaista ima osećaj lebdenja iznad asfalta. Još jednom je Citroen uspeo da opravda titulu lidera na polju komfora.

Sedišta su savršeno oblikovana, a specijalna pena ispod tapacirunga obezbeđuje vanserijski komfor

Naravno, ovako visok nivo udobnosti jasno znači da nema ništa od jurcanja kroz krivine. Ovaj automobil sa mekim oslanjanjem i povišenim klirensom jednostano nije za to namenjen. Zadnja klupa je veoma prostrana, što i sam proizvođač ističe kao prednost. Ipak, višak mesta na zadnjoj klupi, a verovatno i činjenica da je za ovaj model upotrebljena broj manja platforma, imalo je za rezultat nešto manju zapreminu prtljažnika od 380 litara. Modeli iz C suv segmenta standardno nude mnogo više, a čak i neki B SUV modeli imaju prostraniji prtljažnik.

Prtljažnik zapremine 380 litara bi mogao da bude nešto većih dimenzija

Na našem testu se našao model pokretan dobro poznatim benzinskim trocilindrašem od 1.2 litra u verziji od 130 KS, koji je snagu prenosio preko osmostepene automatske transmisije. Idealna kombinacija, jer motor ima više nego dovoljno snage, a automatska transmisija omogućava da se u ovom udobnom automobilu uživa na pravi način.

U ponudi se nalazi i potpuno električna verzija novog Citroena C4

Novi Citroen C4 će se na našem tržištu nuditi i u potpuno električnoj verziji. Nju pokreće elektromotor od 136 konjskih snaga i 260 njutnmetara obrtnog momenta. Sa jednim punjenjem baterije električni model ima autonomiju od sasvim solidnih 350 kilometara. Punjenje baterije sa kućnim Wall Box uređajem traje sedam i posati, što je pogodno za punjenje tokom noći. Na brzim punjačima baterija se do 80 odsto kapaciteta dopuni za 30 minuta. Proizvođač na bateriju daje garanciju osam godina ili 160.000 kilometara.