Garaža

VOZILI SMO: Toyota Corolla TS Hybrid – Kvalitet bez kompromisa

Tržište karavana danas ni izbliza nije bogato kao prethodnih godina, a Toyota Corolla TS se ističe kao jedan od najatraktivnijih i najkvalitetnijih u ponudi. To posebno važi za hibridnu verziju, čija cena startuje od 32.100 evra

Upravo klasa karavan modela predstavlja optimum po pitanju cene, gabarita, udobnosti, prostranosti, ali i svakodnevne praktičnost. Baš kao što to danas čine krosoveri na osnovi C segmenta.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Kia Sportage – Odnos cena kvalitet je adut

VOZILI SMO Škoda Octavia – Prostranost i kvalitet

Pa iako su karavani po mnogim objektivnim merilima bolji automobili, krosoveri ipak odnose tržišnu pobedu, prvenstveno zahvaljujući nekim subjektivnim prednostima. Kao što je povišena pozicija sedenja od koje niko nema ništa konkretno…

Iako pripada klasi karavana, oznaka TS, odnosno Touring Sports, joj savršeno pripada. Atraktivnosti ne manjka, pogotovo kada je u pitanju GR Sport verzija, koja se našla na našem testu. Svakako je u pitanju jedan od najatraktivnijih karavan modela na tržištu trenutno.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Peugeot 308 SW – Karavan po meri porodice

VOZILI SMO: Potpuno novi Nissan Qashqai

Zaobljena forma znači na nije u pitanju najprostraniji automobil na svetu, ali prostora svakako ne nedostaje. Dovoljno je reći da prtljažnik raspolaže zapreminom od 581 litra, što, iako nije rekord u klasi, više je nego dovoljno. Pod prtljažnika se dupli, tako da je moguće dasku spustiti jedan stepenik niže, kada se oslobađa dodatni prostor za putne torbe. Polugama iz prtljažnog prostora se jednostavno obaraju zadnja sedišta, sa potpuno ravnim podom, pod uslovom da je duplo dno prtljažnika u gornjoj poziciji.

Postora na zadnjoj klupi ima više nego dovoljno, sama klupa je veoma komforna za putnike svih uzrata, ali napominjmo da je komoditet maksimalan samo za dva putnika. Stižemo polako i do prednjih sedišta, a tek tada vozač postaje svestan kvaliteta ovog automobila. Mnogo puta smo hvalili sedišta u Toyota automobilima, koja su vrhunski profilisana od modela Aygo, pa do Land Cuiser-a.

Sportski stilizovana, ali veoma komforna sedišta

U modelu Corolla sedišta su praktično savršena. Besprekorno podržavaju telo i u leđnom i u sedalnom delu, a još jednom se potvrdilo da su najbolja sedišta upravo ona sa najamenje opcija podešavanja.

Ono u čemu je toyota poslednjih godina napredovala u odnosu na neka prošla vremena je kvalitet materijala. Izbor materijala i završna izrada su pratično na premijum nivou.

Kokpit odlikuje funkcionalnost i visok kvalitet materijala

Organizacija kokpita je takođe besprekorna. Instrumente sačinjava kombinacija digitalne i analogne tehnologije. Na slikama se to ne vidi, a i inače je jedva primetno, analogni brzinomer je zapravo monior, dok su ostali pokazivači analognog tipa. To daje mogućnost da se u centralnom delu prikazuju informacije po želji. Možda ova instrument tabla nije među nalepšim u klasi, ali je jedna od najpreglednijih i najfunkcionalnijih.

Ekran multimedije je atraktivan, ali i složen, pa zahteva privikavanje

U vrhu centralne konzole se nalazi ekran multimedije. One je ostao bez praktičnih prekidača sa obe strane, tako da je sada atrektivniji, ali zahteva malo privikavanja na nov način rukovanja. Ono što je za pohvalu je to što se ispod ekrana multimedije nalaze praktične komande klimatizacije.

Za pogon testirane verzije bio je zadužen snažan hibridni pogon. U pitanju je dvolitarski benzinski četvorocilindraš koji uz pomoć elektromotora isporučuje 180 konjskih snaga. Performanse su izuzetne, što potvrđuje i podatak o ubrzanju do sto kilometara na čas za samo 8,1 sekundu.

Ono što posebno prija kod ovog automobila je svestranost. I pored točkova prečnika 18 inča, koji bi bez problema mogli da budu broj manji, automobil je veoma udoban. Ali i pored udobnosti, vozne karakteristike su besprekorne. U vožnji se čini da ovaj automobil može da ispuni vozaču svaku želju, do te mere je “poslušan” u krivinama.

Slično se ponaša i pogon. Polazak iz mesta je obično sa ugašenim benzinskim motorom, dakle bešuman, a i u vožnji je zvučna izolacija odlična. Ipak, kada se desna pedala odlučnije pritisne, automobil silovito ubrzava, kao da tek tada prikazuje sav svoj raskošni potencijal.

Možda nije teško da pretpostavite da nam se Toyota Corolla TS Hybrid GR Sport veoma dopala. U pitanju je automobil koji u sebi nosi sazrelu i usavršenu hibridnu tehnologiju, kombinovanu sa mnogim drugim kvalitetima.

Sve to daje veoma dobro zaokruženu celinu. Prava je šteta što automobilska industrija posle decenija usavšavanja benzinskih, dizel motora i hibrida, pravi zaokret ka električnom pogonu…

Tehnički podaci:

Motor: benzinski, redni, 4 cilindra, zapremina 1.986 cm3, snaga 111 kW (152 KS), Maksimalni obrtni moment 190 Nm , Elektromotor: 109 KS/202 Nm, Ukupna snaga sistema (132 kW) 180 KS ; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, automatski CVT menjač; Dimanzije 4.650 x 1.790 x 1.435 mm, Prtljažnik 581 l, Rezervor 42 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 8,1 s, Maks. brzina 180 km/h

Detaljnije podatke o opremi i cenama modela Corolla TS Hybrid pronađite OVDE

U partnerstvu sa: Drivegreen