Lifestyle

Zbog čega automobilske kompanije investiraju u gradnju nekretnina

Spisak atraktivnih ekskluzivnih nebodera izgrađenih pod imenima poznatih automobilskih brendova se povećava i očigledno je u pitanju trend koji nije prolaznog karaktera. Za sada su se u svetu nekretnina, na velika vrata, upisali, Bentley, Bugatti i Mercedes

Nedavno smo pisali na temu kako renomirani brend Mercedes-Benz planira izgradnju nebodera visokog 300 metara u centru Dubaija. Pored čuvenog nemačkog proizvođača automobila u avanturu sa gradnjom nekretnina upustili su se nedavno i brendovi Bentley i Bigatti.
S druge strane, Aston Martin se za sada zadržava samo na preuređenju ekskluzivnih apartmana u Njujorku, ali kao da i britanski brend proverava puls tržišta nekretnina.

PROČITAJTE JOŠ:

Sve što niste znali o budućoj najvišoj zgradi na svetu

Dubai uskoro dobija najvišu stambenu zgradu na svetu

Mnogi se sa pravom pitaju zašto se renomirane kompanije koje decenijama ulažu u razvoj automobilske industrije, sada okreću poslu sa nekretninama. Verovatno je svima jasno da je u pitanju težnja ka ostvarivanju dodatnog profita. Ono što je i laicima jasno je to da su Bentley, Mercedes i Bugatti prestižni premijum brendovi koji sada već više od jednog veka ulažu u gradnju brenda i imidža koji krase ekskluzivnost i prestiž.

Buduća Bugatti zgrada u Dubaiju

Verovatno su se čelnici ovih kompanija u jednom trenutku zapitali – zašto mi ovaj sa mukom izgrađeni imidž brenda dodatno naplaćujemo samo prodajom privezaka za ključeve, majica, jakni, termosa za kafu i slične galanterije. I ovi navedeni proizvodi se prodaju u velikim količinama, a sa utisnutim logom bilo kog od navedenih brendova, po nerealno visokim cenama.

Ipak, pravi pitanje je bilo – zašto svoj brend ne bi naplatili kroz neki proizvod koji je mnogo vredniji. Tako je došlo do partnerstva automobilskih kompanija sa kompanijama iz sveta gradnje i prodaje nekretnina.

DIzajn Mercedesovog nebodera će biti protkan vizuelnim elementima ovog renomiranog brenda

Ne zavaravajte se, kao što se proizvodnja običnog priveska za ključeve ili kišobrana “autsorsuje”, odnosno proizvodi je neka druga kompanija, verovatno kineska, tako i pomenute nekretnine grade preduzeća sa iskustvom u oblasti nekretnina.

Ono što se primeti kod sva tri nebodera sa potpisom poznatih auto brendova je to da su premijum karaktera, na premijum lokacijama. Bugatti i Mercedes su se opredelili za Dubai, dok će svoje apartmane u Bently neboderu koristiti stanovnici Majamija. Pogađate, naravno i cene će biti na premijum nivou.

Bentley neboder na plažama Majamija

Baš kao što jedan isti kišobran koji se u milionima primeraka proizvodi u Kini ne može da ima istu cenu ako na njemu ne piše ništa ili ako na njemu piše Bentley, tako je i sa nekretninama. Primera radi, u Dubaiju je trenutno ponuda nekretnina ogromna, a pitanje je čime se u moru luksuza istaći.

Pretpostavka je da će veliki broj dobrostojećih kupaca, ako ne može da priušti Burž Kalifu, poželeti da ima stan u “meredesovom neboderu” umesto u nekoj “no name zgradurini”. Na taj način investitor uz identičnu uloženu sumo novca za izgradnju po jednom kvadratnom metru, može da prodajom inkasira mnogo više novca.

Stoga ni ne treba da čudi da se desila jedna tako prirodna saradnja dva potpuno različita sveta.