Garaža

Nova Dacia Duster – Ima li dizel motor i zbog čega ne

Dacia je predstavila treću generaciju modela Duster, jednog od najprodavanijih SUV modela današnjice. Cena neće značajno da poraste u poređenju sa aktuelnom verzijom, ali iz ponude je eliminisan dizel motor, koji je zamenjen hibridom

Nova Dacia Duster je predstavljena u potpunosti, bar što se tiče izgleda i tehničkih specifikacija. Cena za sada nije poznata. Novitet bi u Srbiji trebalo da bude predstavljen tokom 2024.godine, kada će početi i prodaja, a prema najavama inostranih specjalizovanih medija, cena će biti neznatno viša od još aktuelne druge generacije. To znači da će Dacia Duster, kada je cena u pitanju, ostati jedan od najpristupačnijih SUV modela na tržištu.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Dacia Duster sa motorom iz Mercedesa

VOZILI SMO: Nova Dacia Sandero Stepway TNG

VOZILI SMO: Dacia Jogger – Da li je cena jedini adut?

Što se dizajna tiče, novi Duster je znatno atraktivniji od prethodne dve generacije. Pored agresivnih linija po ugledu na koncept model Bigster, tome doprinose i nešto izmenjene proporcije karoserije. Iako je dužina nepromenjena, nešto veća širina i niža linija krova doprinose dinamičnijoj pojavi.

Novi Duster je postavljen na modifikovanu i povećanu mehaničku platformu koju koristi i novi Renault Captur, za razliku od odlazećeg Duster-a koji je još bio baziran na staroj mehanici koja je vukla korene još iz devedesetih godina prošlog veka. Po rečima Renault stručnjaka, sve to će doprineti da novi Duster bude neuporedivo komforniji, tiši i savremeniji u svakom pogledu.

Moderni trendovi se prate u svakom pogledu, a to donosi i neke detalje koji se neće  svima dopasti. Jedan od takvih detalja je izbacivanje dizel motora iz ponude. Ko želi  nisku potrošnju sada će morati da se zadovolji hibridom. U pitanju je pogon koji koriste Renault Clio i Dacia Jogger. Njega sačinjavaju benzinski motor od 1.600 kubika, koji uz pomoć elektromotora raspolaže sa 140 KS. Pogon kod hibrida je na prednjoj osovini.

Pored hibrida onima koji očekuju ekonomičnu vožnju namenjen je Bi Fuel model. Pokreće ga TCe motor od 100 konjskih snaga. On poseduje dva rezervoara, za gorivo od 50 litara za benzin i rezervoar za TNG iste zapremine. Sa oba napunjena rezervoara, pored ekonomičnosti, ovaj model može da se pohavli i visokom autonomijom od 1.300 kilometara.

Pogon koji će očekivano da predstavlja okosnicu prodaje predstavlja Tce motor od 130 konjskih snaga. U pitanju je 1.2 trocilindraš potpomognut blagom hibridnom tehnologijom koja redukuje potrošnju za 10 procenata. Ova verzija će se nuditi u verziji sa pogonom na prednjim, ili na sva četiri točka.

Više o novom Duster-u saznajte OVDE

Treba napomenuti da će 4×4 verzija kao i do sada imati odlične terenske sposobnosti. Svi 4×4 modeli imaju za osam milimetara povećan klirens, odnosno odstojanje od tla, koje iznosi 217 milimetara. To je najviše u klasi i garantuje odličnu prohodnost na zahtevnim terenima. Zbog smeštaja zadnjeg pogona 4×4 verzije će imati nešto manji prtljažnik – 442 litra, u poređenju sa 472 litra sa koliko raspolažu 4×2 verzije.

Kabina novog Dustera je takođe mnogo napredovala u odnosu na aktuelnu verziju. Očigledan je trend digitalizacije kokpita. Kod opremljenijih verzija na centralnoj konzoli se nalazi ekran dijagonale 10,1 inča. Osnovne verzije će imati Media Control sistem viđen kod novog Sandera, a koji omogućava upravljanje uz pomoć smartfona koji se smešta u predviđeni nosač.