Garaža

VOZILI SMO: Nova Dacia Duster 1.5 dCi 115 4×4

Najnoviji redizajn modela Duster donosi tek minimalne kozmetičke izmene, ali tu je dobro poznata i kvaitetna osnova i pristupačna cena. Koliko udobnosti pruža novi Duster? Kako funkcioniše Dacia 4x4pogon?

Na naše tržište je ne tako davno stiglanova verzija jednog od najpopularnijih SUV modela u Srbiji – Dacia Duster. Ovaj pristupačni terenac je u svojoj drugoj generaciji dugo prusutan na tržištu, već je prolazio kroz jednu restilizaciju, a sada je u pitanju drugi redizajn, koji više predstavlja usklađivanje sa aktuelnim Dacia brendingom. Saznajemo kako se ponaša jedan od najinteresantinijih SUV modela kada je u pitanju odnos cena kvalitet.

PROČITAJTE JOŠ

VOZILI SMO: Dacia Jogger – Da li je cena jedini adut?

VOZILI SMO: Nova Dacia Logan – Cena je adut

Izmene sa novim redizjnom su minimalne. Pored novih boja u ponudi, ono što je upadljivo je novi Dacia logo. Prethodni, koji je pomalo podsećao na otvarač za pivo, je otišao u istoriju, a sada prednju masku modela Duster ukrašava nov, atraktivniji simbol ovog brenda. Ako se izuzme nov natpis imena brenda na petim vratima, sa time se sve spoljašnje izmene i završavaju.

Kokpit modela Duster je komforan, praktičan i funkcionalan

I kada je kabina u pitanju izmene su minimalne. Na upravljaču je novi logo, a oni koji imaju oštro oko primetiće da su kružni otvori ventilacije zamenjeni novim pravougaonim, koji su nešto bolje uklopljeni. Ostatak enterijera je isti kakav smo susreli sa prethodnim redizajnom modela Duster.

To podrazumeva nov moderniji nalon za ruku između prednjih sedišta. U pitanju je masivnije rešenje koje mogu da koriste i vozač i suvozač, umesto pomalo arhaičnog naslona prikačenog na vozačevo sedište iz prethodne verzije.

Prednja sedišta su udobna, a između njih je nov naslon za ruku

Druga značajna izmena koja je stigla sa prošlim redizajnom je nov osmoinčni ekran multimdije. On naravno ne stiže u osnovnom paketu opreme, a postoje dve verzije, sa i bez sistema za navigaciju. Ekran je lepše dizajniran nego pre, a dopada nam se što je njegova površina matirana tako da nema refleksija.

Vidljivost je odlična i danju i noću, a za pohvalu je i korisnički interfejs. Prilično je jednostavan i jasan, pa ćete vrlo brzo sagledati sve njegove opcije, koje su više nego dovoljne.

Nije po najnovijim standardima, ali je veoma funkcionalno i pregledno

Ispred upravljača se nalazi klasična tabla sa instrumentima. Nju čine dva analogna pokazivača i monohromatski displej. Bilo koja zemerka na ovo rešenje je potpuno neosnovana. U pitanju je jedna od najpreglednijih i najfunkcionalnijih instrument tabli trenutno na tržištu.

Kokpit je uglavnom obložen tvrdom plastikom, ali to ovom automobilu ne treba zamerati, jer to je jedan od načina da on ostane jedan od najpristupačnijih SUV modela. Prednja sedišta obezbeđuju povišenu, komfornu poziciju sedenja, isto važi i zadanju klupu.

Na našem testu se našao model sa dizel motorom i 4×4 pogonom, što znači da prtljažnik ima zapreminu 411 litara. Kod verzija sa prednjim pogonom prtljažnik ima veću dubinu i zapreminu od 445 litara. Ispod dna prtljažnika je i rezervni točak punih dimenzija.

Ponuda motora za model Duster je bogata, ali jedino poznatii 1.5 dCi dizel se nudi u verziji sa 4×4 pogonom. U pitanju je verzija ovog motora od 115 konjskih snaga. U svakodnevnoj vožnji ovaj motor nudi sve što će vam ikada biti potrebno, a snaga je potpuno u skladu sa namenom automobila.

Pogon na sva četiri točka će zadovoljiti potrebe većine korisnika, a manjak terenskih sposobnosti će osetiti samo oni najzahtevniji. Između prednjih sedišta se nalazi rotacioni prekidač koji nudi tri opcije prenosa snage. Standardna je pogon samo na prednjoj osovini. Kada se aktivira AUTO mod, pogon je i dalje samo na prednjoj osovini, ali se u slučaju regstrovanja proklizavanja snaga šalje i na zadnju osvinu.

Tu je i LOCK opcija pogodna za veoma klizave podloge. Tada se zaključava centralni diferencijal, odnosno snaga se šalje jednako i na prednju i na zadnju osovinu. Kada se premaši brzina od 60 kilometara na čas, sistem se samostalno vraća u AUTO režim rada.

Same osovine nemaju mehaničko zaključavanje diferencijala, već je tu elektronika koja ativiranjem kočnice zaustvlja točak koji proklizava, pa se pogon prebacije na drugi točak na osovini koji ima bolji “grip”.

Ovo nije “hard kor” opcija 4×4 pogona, ali je vema dobro rešenje koje model Duster čini prilično ozbiljnim terenskim vozilom. Da budemo precizniji, Duster u ovoj verziji poseduje više of roud sposobnosti nego što će većini njegovih korisnika ikada zatrebati.

Pomenimo još jedan važan detalj – kod druge generacije Duster-a je mnogo učinjeno na poboljšanju zvučne izolcije, tako da je vožnja prilično tiha. Rad dizel motora je veoma prigušen, pa je komfor vožnje na visokom nivou.

Tehnički podaci:

Motor: dizel, redni, 4 cilindra, turbo, zapremina 1.461 cm3, snaga 84 kW (115 KS) pri 3.750 o/min, Maksimalni obrtni moment 260 Nm pri 1.750 o/min; Prenos snage: pogon na sva četiri točka, manuelni menjač, šest stepeni; Pneumatici 215/60 R17, Međuosovinsko rastojanje 2673 mm, Dimanzije 4.341 x 1.804 x 1.693 mm, Prtljažnik 411 l, Rezervor 50 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 10,2 s, Maks. brzina 175 km/h

Detaljnije podatke o cenama i opremi modela Duster potražite OVDE

U partnerstvu sa: Drivegreen