Garaža

VOZILI SMO: Novi Peugeot 2008 – Kompromis dizajna i praktičnosti

Karoseriju i kabinu redizajnirane verzije Peugeot-a 2008 odlikuju diskretne izmene. I pored atraktivnosti karoserije, kabina je prostrana. Takođe, avangardan kokpit ne znači da je zapostavljena funkcionalnost. Kod poznatog trocilindraša od 130 KS nema iznenađenja, još je jedan od boljih motora u klasi. Pristupačnih automobila više nema, cena modela Peugeot 2008 startuje od 24.290 evra

Klasa SUV modela nastalih na platformi B segmenta sigurno je jedna od najzahtevnijih. Za kupce se tu nadmeće dvadesetak atraktivnih modela, a broj prodatih vozila raste iz godine u godinu. Proizvođači se trude da se baš njihov model nametne potencijalnim kupcima, a jedan od aduta uvek je bio i dizajn. U ovoj klasi, za koju se uglavnom opredeljuju mlađi vozači, a i pripadnice lepšeg pola, dizajn igra veoma važnu ulogu.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Toyota Yaris Cross – Poznato ime sada nudi više

VOZILI SMO: Dacia Duster sa motorom iz Mercedesa

VOZILI SMO: Opel Grandland – Cena je jedina mana

Po tom pitanju Peugeot 2008 je u velikoj prednosti, pogotovo u odnosu na neke nemačke konkurente, koji su veoma dobri automobili, ali imaju nešto svedeniji i manje upadljiv izgled.

Prednji deo modela 2008 je veoma upečatljiv, tako da se sigurno neće desiti da ovaj model na ulici zamenite za neki drugi. Takođe, redizajn je doneo neke izmene. Velika maska hladnjaka je sada još  agresivnija, a prepoznatljiva Peugeot dnevna LED svetla, koja dizajnom podsećaju na kljove, su zamenjena sa tri led linije, koje asociraju na lavlju kadžu. Bočna linija otkriva SUV formu ovog modela sa “snažnim” nastupom, a zadnji deo je veoma skladan.

U kabini nas dočekuje prepoznatljiva Peugeot škola dizajna i organizacije prostora. To znači upravljač skromnih dimenzija pozicioniran nisko, sa instrumentima koji se očitavaju iznad upravljača, a ne kroz njega. Ovo više i nije neka novost, pre se može reći da je u pitanju Peugeot standard. Čini se da je ovakva organizacija posebno zgodna za SUV modele, jer ima dovoljno prostora.

Može da bude neobično u početku, ali kada se vozač udobno smesti i pronađe idealnu poziciju upravljača, sedišta i naslona za ruku između sedišta, vožnja postaje uživanje. Primećujemo daviše nema atraktivne Peugeot ručice menjača. Ona je sada zamenjena dosadnim prekidačem. Istina, kvalitetan je, izrađen od metala i lak za rukovanje.

U novom 2008 se opciono nalazi i nova 3D digitalizovana instrument tabla. 3D efekat ne donosi neke objektivne prednosti, ali veoma atraktivno izgleda. Ono što je najvažnije, instrumenti su veoma pregledni i funkcionalni, pogotovo što postoji nekoliko modova, tako da svaki vozač može da prilagodi prikaz svojim afinitetima.

Na vrhu centralne konzole se nalazi veliki ekran, a ispod su sada takođe tradicionalni Peugeot prekidači koji podsećaju na dirke klavira. Sve je veoma atraktivno, a što je veoma važno, jednako funkcionalno kao i kod školski i pedantno sređenih kokpita modela nemačkih proizvođača.

Što se kvaliteta materijala tiče, nemamo nijednu zamerku, jer sve je na nivou koji parira premijum modelima. Naravno,  s obzirom da je ovo ipak moel B segmenta, ne treba da iznenadi nešto grublja plastika na manje istanutim mestima u kabini.

Prostranost nije ni adut, a ni boljka 2008-ice. U ovom modelu komotno na put mogu da se zapute četiri odrasle osobe, samo pod uslovom da nisu baš košarkaškog stasa. Pored toga tu je i veoma upotrebljiv prtljažnik zapremine 434 litra.

Testirani model je pokretao jedan od najboljih motora današnjice, nagrađivani Peugeot-ov benzinski trocilindraš od 1,2 litra radne zapremine, u verziji od 130 konjskih snaga. U relativno lakoj karoseriji on može efikasno da pokaže sav potencijal. Automobil u gradskim uslovima vožnje snažno startuje, a i na otvorenom putu mu ne nedostaje snage. Karakterističan zvuk trocilindraša se čuje samo pri snažnim ubrzanjima, dok je tokom standardne vožnje nečujan. Svakako da performasama doprinosi i moderna osmostepena automatska transmisija.

Peugeot 2008 je jedan od modela koji ni u najavi ne pretenduje za bilo kakve off road avanture. U pitanju je automobil koji je predviđen da 99,9 odsto svog života provede na asfaltu u urbanim džunglama. To se oseti i tokom vožnje, jer vozne karakteristike su i pored povišenog klirensa, besprekorne. Karoserija se minimalno naginje, a pri malo oštrijim ulascima u krivinu vozač se ne oseća nelagodno, a automobil pleni sigurnošću.

Pri laganijoj gradskoj vožnji na lošijem kolovozu se oseti da je to postignuto nešto čvršćim oslanjanjem, jer  se neravnine do kabine prenose neposrednije. Ali daleko od toga da bi mogli da 2008-icu okarakterišemo kao neudoban automobil. I dalje je to pravi Peugeot.

Detaljnije podatke o cenama i opremljenosti modela 2008 pronađite OVDE

Tehnički podaci:

Motor: benzin, redni, 3 cilindra, zapremina 1.199 cm3, snaga 96 kW (130 KS) pri 5.500 o/min, Maksimalni obrtni moment 230 Nm pri 1.750 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, automatski osmostepeni menjač; Dimanzije 4.304 x 1.775 x 1.550 mm, Masa 1.205 kg, Prtljažnik 434 l, Rezervor 44 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 9,4 s, Maks. brzina 203 km/h

U partnerstvu sa: Drivegreen