Garaža

VOZILI SMO: Toyota Yaris Cross – Poznato ime sada nudi više

Ponuda SUV i krosover modela u Toyota porodici nikada nije bila bogatija. Jedan od najatraktivnijih kada je u pitanju odnos cena – ponuđeno je Yaris Cross. U pitanju je kompaktan gradski terenac, dovoljno sposoban i prostran za potrebe porodice

Aygo X, Yaris Cross, C-HR, Corolla Cross, RAV-4, Highlander, Land Cruiser. Ukupno sedam SUV ili krosover modela u ponudi danas ima Toyota. Ne računamo ektremnu radnu mašinu, model Hilux. Raspon cena od najpristupačnijeg do najskupljeg Toyota SUV modela je ogroman.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Dacia Duster sa motorom iz Mercedesa

VOZILI SMO: Opel Grandland – Cena je jedina mana

VOZILI SMO: Hyundai Venue – Cena nije jedini adut

Pre samo nekoliko godina ovako nešto nije zvučalo kao realnost, ali zahtevi tržišta za ovom klasom automobila su očigledno takvi, da na tržištu ima dovoljno razloga za ulaganje u razvoj i proizvodnju ovako velikog broja SUV modela.

Na našem testu se našla možda i najinteresantnija Toyota trenutno u ponudi, model Yaris Cross. Ona bi trebala da zauzme godinama upražnjeno mesto ne preterano uspešnog modela Urban Cruiser. Naravno, pitanje je koje je to mesto danas, a šta je bilo nekada.

Urban Cruiser svakako nije bila najbolja Toyota ikada predstavljena, ali nije bila ni toliko loš automobil. Pre bi moglo da se kaže da tržište još nije bilo spremno za ovaj tip automobila. Jer kako drugačije objasniti da danas svaki proizvođač u ponudi ima nekoliko krosover modela i da se svi solidno prodaju, a da je Urban Cruiser doživeo tržišni neuspeh.

A na koji to deo tržišta danas Toyota računa kada je Yaris Cross u pitanju? Yaris Cross gabaritima i klasom predstavlja nešto slično što je bila prva generacija modela RAV-4. Danas se između modela Yaris Cross i današnjeg RAV-4 nalaze dva Toyota modela – Corolla Cross i C-HR.

Stvari je, dakle jako teško definisati, a čini se često da i same automobilske kompanije često menjaju planove i namene pojedinih modela. Ono što je sigurno je to da je Yaris Cross prvenstveno namenjen onima koji traže automobil gabarita modela Yaris, ali su privučeni velikom popularnošću SUV segmenta. Njima je C-HR ipak preveliki i preskup, a Yaris Cross bi trebao da bude prava mera.

Ono što nam se dopada kod kompanije Toyota je to što uvek u razvoj svojih automobila uloži dodatni trud, tako da Yaris Cross ne predstavlja samo Yaris sa povišenim klirensom i off road šminkom. U pitanju je potpuno nov automobil koji sa modelom Yaris deli samo platformu.

Dizajn je potpuno promenjen, a Yaris Cross izgleda veoma sveže i atraktivno. Prednji deo automobila je prilično originalan i nije ga moguće pomešati sa nekim drugum Toyota modelom, dok bokovi sa masivnim uglastim blatobranima podsećaju na najnoviju generaciju modela RAV-4.

Kokpit je intuitivan, a zahvaljujući obilju pregrada i veoma praktičan

Kabina predstavlja uspešan miks sastojaka iz Toyota kuhinje. Instrumenti su pozajmljeni iz drugih Toyota modela, dok se na vrhu cenralne konzole našao nov ekran multimedije. Ispod ekrana se našlo dovoljno prostora za standardne komande klimatizacje, kao i dve praktične police za mobilne telefone i sitnice, od kojih donja omogućava i bežično dopunjavanje.

Mnogi proizvođači skupljih i većih automobila koji kreiraju kokpite bez imalo praktičnog prostora za odlaganje moblnog telefona bi mogli da malo prostudiraju ovo Toyota uređenje. 

Sedišta komforom zadovoljavaju standarde visoke klase

Već smo navikli da u Toyota automobilima zatičemo odlična prednja sedišta, pa nas to kod modela Yars Cross ne iznenađuje. Na stranu to što su delimično presvučena eko kožom, sedišta plene udobnošću kakvu zatičemo u automobilima iz klase iznad.

Jedno od najprijatnijih iznenađenja je prtljažnik. Kada je zapremina prtljažnika u pitanju, Cross verzija nema mnogo dodirnih tačaka sa onim što bi od modela sa imenom Yaris moglo da se očekuje. Prtljažnik dodatno može da se proširi kada se duplo dno spusti, a tada se oslobađa 397 litara, što je u klasi C segmenta.

Na našem testu se, što se motora tiče, našao bazni model. Brojevi u prvi mah ne obećavaju mnogo – tri cilindra, 120 konjskih snaga i svega 145 njutnemtra pri visokih 4.800 obrtaja. To je danak skromne radne zapremine i odsustva turbine. Ipak, u praksi je situacija znatno drugačija, jer ubrzanja su ubedljiva i linearna.

Naravno, ne treba očekivati da se po pripritisku na desnu pedalu desi čudo ako se kazaljka obrtomera nalazi na 2.000 obrtaja. Ipak treba malo prilagoditi stil vožnje. U svakodnevnoj vožnji snage ne nedostaje, a ako zatreba, ovaj automobil ubrzava više nego solidno, samo je potrebno prebaciti ručicu menjača stepen niže.

Dakle, snage ima dovoljno, ali bez sportskih ambicija. Jedina zamerka koju možemo da uputimo pogonu je nešto grublji rad trocilindraša tokom ubrzavanja.

Detaljnije podatke o cenama i opremljenosti modela Yaris Cross pronađite OVDE

Tehnički podaci:

Motor: benzin, redni, 3 cilindra, zapremina 1.490 cm3, snaga 88 kW (120 KS) pri 6.600 o/min, Maksimalni obrtni moment 145 Nm pri 4.800 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, manuelni šestostepeni menjač; Dimanzije 4.180 x 1.765 x 1.590 mm, Masa 1.140 kg, Prtljažnik 397 l, Rezervor 42 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 10,9 s, Maks. brzina 189 km/h

U partnerstvu sa: Drivegreen