Garaža

VOZILI SMO: Renault Austral – Atraktivna porodična krstarica

I pored dopadljivog izgleda karoserije, Renault Austral nudi veoma prostran i komforan enetrijer. Kokpit obiluje digitalnim tehnologijama, ali to se ne odražava negativno na praktičnost, izuzev ako ste okoreli tradicionalista. Cena je u poređenju sa konkurencijom više nego korektna – osnovni model startuje od 26.490 evra

Kada je trebalo napraviti zamenu za model Kadjar u Renault-u su morali dobro da se potrude. Naime, Kadjar, iako solidan automobil bez opipljivih mana, nikako nije mogao da se nosi sa oštrom i veoma brojnom konkurencijom. Kao naslednik je stigao automobil potpuno novog imena – Austral.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Toyota Corolla Cross – Savršen porodični paket

VOZILI SMO: Kia Sportage – Odnos cena kvalitet je adut

VOZILI SMO: Peugeot 308 SW – Karavan po meri porodice

Novo ime je trebalo da najavi potpuni zaokret u svakom pogledu, a onaj najočigledniji zaokrret je po pitanju dizajna. Renault Autral je bez imalo dileme jedan od najatraktivnijih automobila u C SUV segmentu, odnosno SUV modelima kompaktne srednje klase. Ne mora mnogo da se piše o tome, slike su sasvim dovoljne.

Još veća iznenađenja se kriju u kabini. Vozača dočekuje jedan zakrivljeni panel koji integriše dva povelika ekrana dijagoname 12 inča. Jedan se nalazi ispred upravljača i predstavlja instrument tablu, dok je drugi uspravno orijentisani ekran multimedije i nalazi se u centralnom delu kokpita

Ovako napredna digitalizacija porazumeva da ne može sve da bude baš tako jednostavno. Po sedanju za upravljač vozač prvo mora da savlada sve opcije koje mu se nude. Postoji mnogo mogućnosti prilagođavanja sopstvenim potrebama, tako da ima smisla pozabaviti se setovanjima.

Instrumenti mogu da se prikazuju u nekoliko modova koji se braju jednostavnim pritiskom na prekidač na upravljaču, a pored digitalnog ili minimalističkog prikaza dostupan je i prikaz mape navigacije.

Opcija ima mnogo, u početku to malo može da zbuni vozača, ali posle detaljnijeg upoznavanja sistema i njegovog podešavanja, može da se organizuje kokpit koji prikazuje informacije koje vozač želi i to na način na koji želi.

Isto važi i za ekran multimedije. Pruža obilje mogućnosti, kompleksan je, ali kada se vozač sa njim upozna i podesi ga prema svojim potrebama, kokpit postaje veoma jednostavan za rukovanje. Ono što je najvažnije, ekrani su jasno čitljivi danju, a noću se aktivira zatamnjeni režim koji ne ometa vozača. Brzina odziva ekrana je takođe visoka.

Ono što je dobro je to što se ispod velikog centralnog ekrana nalaze manuelene komande najosnovnijih funkcija sistema klimatizacije. Zaključak je jasan – kokpit modela Austral zaista pruža obilje opcija, u početku to može pomalo i da opterećuje vozača, ali kada se podesi prema svojim potrebama, vozač može da uživa u jednostavnom rukovanju, kao i u automobilima bez ovih naprednih tehnologija.

Renault je odlučio da ručicu automatske transmisije izmesti na poziciju gde je obično zatičemo u Mercedesu, sa desne strane upravljača. Srećom, na mestu gde se obično nalazi ručiica menjača sada se nalazi kožom presvučen naslon za ruku. On je čak pomičan uzdužno, tako da ga je moguće podesiti ili da odmarate na njemu ruku tokom dužih vožnji ili da posluži kao oslonac prikilom korišćenja multimedije.

Drugi proizvođaći kada eliminišu ručicu menjača, odnosno zamene je je prekidačem ili je izmeste na drugu poziciju, obično zanemare to da većina vozača ima naviku da ruku tokom vožnje odmara na menjaču. Zahvaljujući ovim detaljima pozicija za upravljačem modela Austral je perfektna.

A moramo da prokomentarišemo i sam upravljač koji je veoma atraktivan. Obruč nema kružnu, već blago kvadratnu formu. To je dobar detalj sa estetske strane, a nije loše ni tokom vožnje. Čak i na prakingu kada se vrši pun zaokret upravljača dok vozilo stoji u mestu, nepravilan oblik obruča olakšava vozaču da proceni koliko puta je zaokrenuo upravljač.

Zadnja klupa je takođe prilično komforna i prostrana, a odlično je i to što je uzdužno  pomična, tako da zapremina prtljažnika može da se poveća sve zavisno od trenutnih potreba. Praktičnost i prostranost su, dakle, takođe aduti novog Renault kompaktnog SUV-a.

Nažalost, Austral prati trendove i po pitanju motorizacije, tako da vezije sa dizel motorom više nema u ponudi. Ko želi nisku potrošnju, mora da se opredeli za hibrida. Na našem testu se našla standardna verzija sa benzinskim motorom od 160 KS. U pitanju je dobro poznati četvorocilindraš od 1.3 litra radne zapremine koji u svoje modele ugrađuje i Mercedes.

Što se performansi tiče, samo najzahtevniji vozači će biti razočarani. Do sto kilometara na čas automobil ubrzava za 9,7 sekundi. I u vožnji snage ne nedostaje, međuubrznja su odlična, a pored motora to je delom i zasluga odlične automatske sedmostepene transmisije.

Tehnički podaci:

Motor: benzin, redni, 4 cilindra, turbo, zapremina 1.333 cm3, snaga 116 kW (160 KS) pri 5.250 o/min, Maksimalni obrtni moment 260 Nm pri 1.750 o/min; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, automatski sedmostepeni menjač; Dimanzije 4.510 x 1.825 x 1.644 mm, Masa 1.374 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 9,7 s, Maks. brzina 175 km/h

Više o specifikacijama, cenama i opremi modela Austral, potražite NA LINKU