Garaža

VOZILI SMO: Renault Austral – Atraktivan, praktičan i ekonomičan

Potpuno novi Renault Austral pleni atraktivnim izgledom, ali je ujedno i veoma praktičan. Kada je cena u pitanju, novi Renault Austral je jedan od najkonkurentnijih modela u klasi. Potrošnja hibridne verzije je veoma niska i pored obilja snage

Najnoviji Renault-ov takmičar u najzahtevnijem segmentu, klasi kompaktnih SUV modela, jedan je od najatraktivnijih. Model Austral je okrenuo potpuno drugi list u poređenju sa modelom Kadjar, pa otuda verovatno i novi ime. Po našoj oceni, potpuno zasluženo. Tokom sedam dana smo bili u prilici da testirano najbolju verziju novog Australa, a u pitanju je hibrid od 200 konjskih snaga u visokom Iconic Esprit Alpine paketu opreme.

PROČITAJTE JOŠ:

VOZILI SMO: Toyota Corolla Cross – Savršen porodični paket

VOZILI SMO: Kia Sportage – Odnos cena kvalitet je adut

VOZILI SMO: Peugeot 308 SW – Karavan po meri porodice

Ipak, krenimo od najočiglednijeg aduta modela Austral, a to je dizajn. Novitet se u svemu oslanja na aktuelni Renault dizajn promovisan još nekoliko godina ranije sa četvrtom generacijom modela Megane, ali u jednom potpuno novom, veoma savremenom “pakovanju”.

Zaista je u ovom trenutku teško pronaći atraktivniji model u klasi, a toga smo bili svesni tokom celog testiranja. Naime, Renault Austral u bogatom paketu opreme, sa atraktivnim točkovima i u tamno sivoj mat boji, privlači zaista dosta pažnje. Neuporedivo više pažnje od bilo kog modela slične cenovne kategorije.

Kada je enterijer u pitanju čini se da je francuska kompanija odlučila da model Austral bude još više u trendu. Vozača u kabini dočekuje jedan zakrivljeni panel sa dva integrisana 12-inčna ekra. Jedan se nalazi ispred upravljača i menja instrument tablu, dok je drugi uspravno orijentisani ekran multimedije.

Umesto ručice menjača tu je praktičan naslon za ruku, a ispod polica za bežično punjenje telefona

E sad, ako ste očekivali da će sve sa ovakvim interfejsom da bude jednostavno od samog početka, prevarili ste se. Iako su se u Renault-u potrudili da sistem bude maksimalno intuitivan,  on ipak zahteva određeno vreme za privikavanje, pogotovo za novajlije u svetu automobilske multimedije.

Instrumenti mogu da se prikazuju u nekoliko modova koji se braju jednostavnim pritiskom na prekidač na upravljaču, a pored digitalnog ili minimalističkog prikaza dostupan je i prikaz mape navigacije. Opcija ima mnogo, u početku to malo može da zbuni vozača, ali posle detaljnijeg upoznavanja sistema i njegovog podešavnja, može da se organizuje kokpit koji prikazuje informacije koje vozač želi i to na način na koji želi.

Instrumenti su prilagodljivi i pregledni. Prosečna potrošnja je tokom testa iznosila 6,1 litar

Isto važi i za ekran multimedije. Pruža obilje mogućnosti, kompleksan je, ali kada se vozač sa njim upozna i podesi ga prema svojim potrebama, kokpit postaje veoma jednostavan za rukovanje. Ono što je najvažnije, ekrani su jasno čitljivi danju, a noću se aktivira zatamnjeni režim koji ne ometa vozača. Brzina odziva je takođe visoka.

U principu, multimedija u modelu Astral je veoma dobra, a ako zaključite da vam ne odgovara, verovatno je to zato što vam savremna multimedija ne ogovara kao takva.  Bolju nećete lako pronaći, posebno ne u ovoj cenovnoj kategoriji.

Prednja sedišta su udobna, a opciono nude grejače i masažere

Ali, recimo ponešto i o važnijim stvarima Ii detaljima koji zaista čine jedan automobil. Prednja sedišta su odlična, skoro pa idealna. Možda im nedostaje malo bočne podrške, ali ipak je ovo SUV, a ne sportski automobil.

Renault je odlučio da ručicu automatske transmisije izmesti na poziciju gde je obično zatičemo u Mercedesu, sa desne strane upravljača. Srećom, na mestu gde se obično nalazi ručiica menjača sada se nalazi kožom presvučen naslon za ruku. On je čak pomičan uzdužno, tako da ga je moguće podesiti ili da odmarate na njemu ruku tokom dužih vožnji ili da posluži kao oslonac prikilom korišćenja multimedije.

Drugi proizvođaći kada eliminišu ručicu menjača, odnosno zamene je je prekidačem ili je izmeste na drugu poziciju, obično zanemare to da većina vozača ima naviku da ruku tokom vožnje odmara na menjaču. Zahvaljujući ovim detaljima pozicija za upravljačem modela Austral je perfektna. Bravo za Renault!

Zadnja klupa je takođe prilično komforna i prostrana, a odlično je i to što je uzdužno  pomična, tako da zapremina prtljažnika može da se poveća na “karavnskih” 555 litara kod hibridne verzije. Praktičnost i prostranost su, dakle, takođe aduti novog Renault kompaktnog SUV-a.

Testirani model je bio u maksimalnom paketu opreme sa Daytona aluminijumkim točkovima prečnika 20 inča. Oni su veoma atraktivni, ali ako vam je udobnost prioritet, bolje je da se opredelite za broj manje, a uštedećete i nešto novca. Daleko od toga da Austral nije udoban, ali sa točkovima od 20 inča i oslanjanjem koje ovom modelu sa povišenim klirensom mora da obezbedi sigurne vozne karakterisitike, na našim putevima neravnine se ipak osećaju.

Zato su vozne karakteristike odlične. Vozač mora da se potrudi i isprovocira situaciju kada se ovaj automobil ne ponaša kako je planirano. Tome dopinosi i upravljanje na sva četiri točka. U vožnji se to itekeko oseti. U gradskim uslovima je automobil okretniji, a u oštrijim krivinama znatno upravljiviji.

Hibridni pogon je tu da isprati dinamiku koju obezbeđuju oslanjanje i upravljanje. Ukupno 200 konjskih snaga je zahvaljujući potencijalu električnog dela pogona uvek raspoloženo za snažna ubrzanja. S druge strane, kada se vozi lagano, sistem maksimalno koristi električni pogon, tako da u kabini vlada neobična tišina.

Kada svemu navdenom dodamo da je na kraju testiranja, koje je obavljeno uglavnom u gradskim uslovima, bez imalo truda da se ostvari ušteda, putni računar pokazao prosek od 6,1 litra prosečne potrošnje, možemo da budemo samo zadovoljni. Renault Austral je 3 u 1 – mladalački, ali porodičan, atraktivan ali praktičan i snažan, ali ekonomičan.

U partnerstvu sa: Drivegreen

Tehnički podaci:

Motor: benzinski, redni, 3 cilindra, zapremina 1.199 cm3, snaga 95 kW (130 KS), Maksimalni obrtni moment 205 Nm, Ukupna snaga sistema (147 kW) 200 KS ; Prenos snage: pogon na prednjim točkovima, automatski menjač; Dimanzije 4.510 x 1.825 x 1.644 mm, Prtljažnik 555l, Rezervor 55 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 8,4 s, Maks. brzina 175 km/h

Detaljnije podatke o opremi i cenama modela Austral E-Tech pronađite OVDE

Probnu vožnju zakažite OVDE