Toyota Corolla Cross – Hibrid broj manji kao prava mera
Nova Toyota Corolla Cross u verziji sa slabijim hibridnim pogonom je jedan od najinteresantnijih modela na tržištu kada su u pitanju odnos cena – kvalitet. Prostranost i komfor su kao stvoreni za porodične vozače. Snage ima više nego dovoljno, a potrošnja se u proseku kreće ispod šest litara benzina
Toyota Corolla Cross je jedan od najnovijih i najinteresantnijih modela u Toyota ponudi. U pitanju je kompaktno SUV, jedna od trenutno najtraženijih kategorija automobila. U ponudi japanske kompanije Corolla Cross predstavlja isto što je pre samo desetak godona biio model RAV4, koji je sada nešto porastao po pitanju gabarita i cene. Corolla Cross je idealan automobil mladih vozača, a savršen je izbor i za porodične potrebe, jer se jednako dobro snalazi i u gradu i na putovanju.
Na našem testu se ranije našla snažnija hibridna verzija od 200 KS sa 4×4 pogonom, koja nas je tada oduševila voznim karakteristikama. Ovaj put smo odabrali nešto slabiju verziju, koja nema elektromotor i na zadnjoj osovini, već samo jedan elektromotor koji kao i benzinski motor, pokreće samo prednje točkove.
PROČITAJTE JOŠ:
VOZILI SMO: Renault Austral – Atraktivan, praktičan i ekonomičan
VOZILI SMO: Kia Sportage – Odnos cena kvalitet je adut
VOZILI SMO: Peugeot 308 SW – Karavan po meri porodice
To znači da ovaj slabiji hibrid nema pogon na sva četiri točka, a umesto čak 200 konja, vozaču je na raspolaganju 140 konjskih snaga. Tokom sedmodnevnog testa pokušali mo da utvrdimo da li se ova ušteda isplati.
Ono što je bilo jasno i pre nego što smo seli za upravljač je to da je ovaj automobil veoma konkurentan kada je cena u pitanju. Naravno, danas nijedan automobil više ne može da se okarakteriše kao pristupačan po našim standardima, ali ako se u obzir uzme savremena tehnologija i napravi poređenje sa konkurencijom, Corolla Cross Hybrid je jedan od najinteresantnijih hibrida na tržištu.
Više o cenama i opremi modela Corolla Cross pronađite OVDE
Što se dizajna tiče, jasno je Corolla Cross, za razliku od modela C-HR, prvenstveno cilja na vozače koji žele klasičniji dizajn. Karoserija je daleko odmerenije stilizovana, bez težnje ka avangardi. To se odnosi kako na klasičan prednji deo, možda mnogo više na zadnji kraj karoserije, koji potpuno suprtno modelu C-HR, naglašava da je praktičnost bila daleko ispred atraktivnosti.
U to smo mogli i konkretno da se uverimo. Ulazak na zadnju klupu je neuporedivo komotniji, a odsustvo zakošenog krova obezbeđuje dovoljno prostora za glave putnika na zadnjoj klupi. Dodatno, naslon zadnje klupe je moguće podešavati i po nagibu, tako da Corolla Cross može da se okarakteriše kao veoma komforan automobil za četiri odrasla putnika.
Vozačevo “radno mesto” je takoreći besprekorno organizovano, a jedan od aduta su prednja sedišta. Njihov kvalitet se prvestveno ogleda u savršenoj udobnosti, a u ovoj klasi je teško očekivati više. Sedišta obuhvataju telo vozača poput sportskih, ali su savršeno oblikovana i udobna, kao da su projektovana za celodnevna putovanja.
Kada je uređenje kokpita u pitanju, očigledno je da su u Tojoti pokušali da podmire dva sveta – opšti trend digitlizacije sa lakoćom rukovanja. Ispred obruča upravljača se umesto klasičnih instrumenata nalazi ekran. On ima dva grafička prikaza, od kojih jedan simulira klasične analogne instrumente. Prikaze je moguće personalizvati, što u prvi mah jeste malo komplikovano, ali ne previše. A kada se sve podesi kako treba, preglednost je besprekorna.
Iznad centralne konzole se nalazi veliki ekran multimedije. On u najnovijim Toyota modelima više nema sa obe strane tastere-prečice do pojedinih funkcija. Ovako jeste atraktivnije, ali prethodno rešenje je možda bilo funkcionalnije. Takođe zameramo to što je eliminisan klasičan rotacioni potenciometar za regulisanje jačine ozvučenja.
Srećom, ispod ekrana se nalaze manuelne komande klimatizacije, pa za najosnovnija podešavanja nije potrebno lutanje po menijima. Čini se da u poslednje vreme sve više proizvođača uviđa da ne treba sve, čak i bazične komande, “gurati” u menije ekrana multimedije. Konačna ocena je da je kokpit modela Corolla Cross besprekorno udoban, veoma funkcionalan, upravo onakav kakav se od modela Corolla i očekuje.
Dolazimo i do pogona. Već smo rekli da je u pitanju slabija hibridna verzija koja umesko 200, raspolaže sa 140 konjskih snaga. Takođe, nema elektromotora na zadnjoj osovini, pa je ovaj model uskraćen za 4×4 pogon.
Da ovom automobilu nedostaje snage zaključićete samo ukoliko ste prethodno vozili snažniju verziju hibrida. Bez direktnog poređenja sa snažnijom i dodaćemo – osetno skupljom verziom, hibrid od 140 konjskih snaga se veoma dobro vozi.
Posebno prija činjenica da su polasci iz mesta i manevri na parkinzima uglavnom u potpunoj tišini, sa ugašenim benzinskim motorom. U vožnji se aktivira i benzinski motor, ali njegov rad je veoma tih. Snage ima više nego dovoljno, a ubrzanja su prilično ubedljiva.
Naravno, pored dovoljno snage jedan od adut hibrida je i niska potrošnja. Na našem testu ona je bila ispod šest litara benzina, što je veoma dobar razultat ako se u obzir uzmu snaga i masa automobila, kao i činjenica da se tokom testa nismo trudili da “ekonomišemo”.
Tehnički podaci:
Motor: benzinski, redni, 4 cilindra, zapremina 1.798 cm3, snaga 72 kW (98 KS), Maksimalni obrtni moment 142 Nm , Elektromotor: 95 KS/185 Nm, Ukupna snaga sistema (103 kW) 140 KS ; Prenos snage: pogon na prednje točkove, automatski CVT menjač; Dimanzije 4.460 x 1.825 x 1.629 mm, Prtljažnik 436 l, Rezervor 43 l, Ubrzanje 0-100 Km/h 9,9 s, Maks. brzina 170 km/h
Detaljnije podatke o opremi i cenama modela Corolla Cross pronađite OVDE
U partnerstvu sa: Drivegreen