Novi Ford Focus – Praktičniji i moderniji
Novi Ford Focus je dobio moderniji dizajn i poboljšan enterijer sa novim ekranom od čak 13,2 inča. Karavan verzija je dobila nova praktična rešenja. Motori su ostali nepromenjeni, a zadržan je dizel. Cena će biti poznata po dolasku na tržište Srbije
Predstavljen je novi Ford Focus. U pitanju je redizajn modela prvi put prikazanog 2018. godine. U međuvremenu su predstavljeni mnogi značajni konkurenti, pomenimo samo Volkswagen Golf, Peugeot 308, Seat Leon… Sve to je na nateralo kompaniju Ford da kod modela Focus poboljša mnogo toga. Nov je dizajn prednjeg dela, koji je sada dobio moderniji oblik svetala, a nova je i atraktivnija maska hladnjaka.
Još upadljivije su promene u kabini modela Focus. Multimedijalni sistem je modifikovan, tako da sada uz doplatu može da se dobije veliki ekran dijagonale 13,2 inča. Izuzetno je pregledan, a na njega su izmeštene i komande klimatizacije, što je omogućilo kreiranje “čistijeg” kokpita sa manje prekidača.
Jedna od praktičnih opcija bogatog multimedijalnog sistema je i FordPass aplikacija kojom se automobil povezuje sa mobilnim telefonom. Na taj način je daljinski moguće proveriti količinu goriva u rezervoaru, vreme do sledećeg servisa i, što je još važnije, vlasnik biva upozoren ukoliko neko pokuša da neovlašćeno provali u automobil.
Pored klasične hečbek verzije modifikovan je i karavan, a kod njega su učinjene određene izmene u pogledu praktičnosti. Tako se u prtljažniku nalazi posebna pregrada za odlaganje mokrih ili prljavih predmeta, poput obuće ili kišobrana. Prostirka je gumirana i vadi se iz vozila, tako da je čišćenje olakšano.
Ponuda motora je preuzeta iz prethodne verzije modela Focus. Osnova je trocilindrični turbo benzinski motor od jednog litra radne zapremine i 100 konjskih snaga. On snagu prenosi preko šestostepene manuelne transmisije, a dostupan je i u verziji od 123 konjske snage. Dostupan je i jedan dizel motor, a u pitanju je 1.5 agregat od 118 konjskih snaga, koji je uparen sa osmostepnom automatskom transmisijom.
Pored verzija sa standardnim pogonom u ponudi se nalazi i takozvani blagi hibrid. U pitanju je pogon koji se sastoji od 1.0 benzinskog motora koji je opremljen takozvanim starter/generatorom. On prilikom usporavanja akumulira energiju u manju bateriju. Iako ovaj elektromotor/generator ne može samostalno da pokrene automobil, kao kod klasičnog hibrida, ostvaruje uštede u potrošnji i doprinosi performansama.