Predstavljen je Citroen C4 X, porodična verzija popularnog kompakta
Sedan verzija aktuelnog Citroena C4 nosi oznaku C4 X. Ovaj model odlikuje prostran prtljažnik, a u ponudi se našao i dizel motor. Cena će biti poznata tokom jeseni, kada se očekuje da novi Citroen C4 X stigne u salone u Srbiji
Potpuno novi Citroen C4 X predstavlja jednu vrstu automobilskog mešanca, ali sa veoma dobrim karakteristikama. U pitanju je sedan nastao na osnovi modela C4, koji je pre par godina predstavljen kao kompaktni krosover, a čiji test možete da pročitate OVDE. Za sada nije poznato, ali pretpostavljamo de će, pored vanserijske udobnosti, novi Citroen C4 X od modela C4 naslediti i prilično pristupačnu cenu.
Novi C4 X je tako jedan prilično unikatan model na tržištu. U pitanju je sedan sa četvora vrata koji je nastao na osnovi kompaktnog krosovera, tako da je od njega nasledio povišeno odstojanje od tla. Dizajn jeste originalan, ali pogled sa strane ipak otkriva da je u pitanju model kojem je dodatni prtljažni prostor naknadno dodat.
Naravno, sve ovo što smo napisali ne znači ništa loše. Iako možda nije najlepši na svetu, u pitanju je veoma prostran, udoban i praktičan porodični automobil. Dodatak prtljažnog prostora nije doprineo estetici, ali jeste prostranosti. Citroen C4 X raspolaže sa 510 litara prtljažnog prostora, u poređenju sa 380 kod standardnog C4.
Enterijer je uređen kao i kod standardnog C4, a to podrazumeva prepoznatljiv digitalizovan kokpit. Ispred vozača se nalazi monitor koji menja instrumente, a koji je jednostavan i lako čitljiv. Desno od njega se nalazi isti desetoinčni ekran multimedije kao i u klasičnom Citroenu C4. Iako je novi C4 X duži od klasičnog C4, međuosovinsko rastojanje od 2,67 metara nije promenjeno, tako da pretpostavljamo da je prostor na zadnjoj klupi ostao nepromenjen.
Novi C4 X će se u najrazvijenijim evropskim zemljama prodavati samo u električnoj e-C4 X verziji. U pitanju je model sa jednim elektromotorom od 136 KS i 250 Nm obrtnog mometa. Dovoljno za ubrzanje do sto kilometara na čas za 9,5 sekundi i maksimalnu brzinu od skromnih 150 kilometara na čas.
Na našem tržištu će biti ponuđene i standardne verzije. Benzinske modele pokreće dobro poznati trocilindarski turbo benzinac od 1.2 litra radne zapremine koji se nudi u verzijama od 100 i 130 konjskih snaga. Neće biti razočarani ni ljubitelji dizela, kojima je namenjen takođe provereni 1.5 BlueHDi dizel motor od 130 konjskih snaga.
U partnerstvu sa: Drivegreen