Garaža

Predstavljen je potpuno novi Volkswagen Golf

Model koji je kreirao klasu porodičnih kompaktnih automobila, Volkswagen Golf, predstavljen je u potpuno novom izdanju. Osma generacija modela Golf donosi obilje inovacija, poput ekonomičnog hibridnog pogona, a tu su i u Srbiji popularniji dizel motori. Cena za sada nije poznata

Namerno nećemo pisati o tome kako novi Golf liči na prethodnika, a i na prethodnika svog prethodnika. Nećemo, jer to je nešto što znaju i vrapci na grani, a kritičari Volkswagen-ovog dizajna bi mogli da prihvate da se to neće promeniti, jer u Volfsburgu su očigledno shvatili da ne treba da se menja. Golf se nikada nije prodavao zbog avangardnog dizajna, već svega onoga što se krije ispod skladne limarije. A u slučaju „osmice“, krije se mnogo toga inovativnog.

Krenimo od onoga što ovaj model najviše razlikuje od svih prethdnika, a to je „hibridizacija“. U novom Golfu će se naći čak pet različitih hibridnih pogona. Jedan od hibrida će biti i moćni pogon od 245 konjskih snaga, koji je namenjen za GTE verziju, a tu je i nešto ekonomičnija verzija od 204 KS. Osnova kod snažnog GTE modela je 1.4 turbo benzinac kojem asistira elektromotor. Oba navedena hibrida su „plag in“ tipa, dakle sa mogućnošću dopunjavanja baterije. Tu će biti i dva blaga hibrida, kod kojih je osnova trocilindraš od jednog litra radne zapremine i 109 KS, kao i sa snažnijim 1.5 četvorocilindrašem od 150 KS.

U Volksvagen-u se ipak još ne odriču standardnih motorizacija. U ponudi će se naći dva benzinska četvorocilindraša u verzijama od 90 i 110 konjskih snaga, kao i dva dvolitarska dizela, koji oslobađaju 115 i 150 konjskih snaga. „Socijalni mir“ zbog zadržavanja dizel motora Volkswagen kupuje ugradnjom dvostrukih katalizatora koji redukuju emisiju azotnih oksida za 80 odsto, dok je potrošnja u odnosu na prethodne generacije motora iste snage redukovana za 17 procenata. Iako još nisu poznate specifikacije, potvrđeni su i modeli GTI i Golf R.

Naravno, kao što se i očekivalo, u uređenju kokpita je ostvarena mala revolucija. Primenjena je potpuna digitalizacija, tako da klasične instrumente menja ekran, koji je danas prisutan i u manjem modelu Polo, ali i u velikom broju Škoda automobila. Imali smo priliku više puta da se uverimo u to kako ovaj sistem funkcioniše, i nismo imali zamerke.

I na centralnoj konzoli je sada jedan veliki ekran, a on je na sebe preuzeo praktično sve ostale funkcije, jer standardnih prekdača više praktično ni nema. Slično kao i kod modela Touareg, ovaj ekran će moći da se prilagođava, a vozač će na njega moći da izvlači „šortkatove“ za funkcije koje najčešće koristi. Problem je to što se „tač skrin“ tehnologija koristi čak i za podešavanje temperature u kabini i jačine ozvučenja, što se do sada nije pokazalo kao praktično rešenje.